Чакал...ти да не си пил нещо вчера!!!
Що го буташ момчето към витрината???
(пардон - ти си "кашонер")

От кога иска да си прави това онова сам!?!!!!
Следователно му трябва аерограф
(още повече ,че вече пръскалката не го задоволява).
Така се става моделист и то универсален (което не изключва и витрината).
Има мерак момчето, обича българското - нека го подкрепим, а ?!!!!!

Мите много те моля, внимавай кой какъв съвет ти дава.
Нищо лично към прежде говорилите (а Хетцера както винаги е уникален),
но все пак слушай тези, които знаеш, че са боядисвали и показвали модели правени на аерограф.
Всички други (да ме прощават) са просто плямпала!!!
Така че тук двама (ама то си и личи де) ти дават практически съвети -
Зазо и Рефил.
Останалите търкаме зъби и само те "люлеем" в и без туй терзанията ти на моделист.

Ето една самоделка - компресор от хладилник (ненадминат по тишина на работа) и бутилка от фреон.
http://model.airgroup2000.com/viewtopic.php?f=55&t=957&start=15Това е още една тема по въпроса там в стендовия форум...

...сетих се автомата за минимално и максимално налягане как се казва - пресостат!

Ако беше си направил труда да прочетеш целия раздел от който, линк за тема ти е дал Рефил,
щеше да видиш едно още по простичко решение (макар временното да е продължило две години)
представено от най-добрия стендов моделист на България - човека е с международни награди ,
а и започнал с автомобилна гума и помпа за кола.
Ако не ти е толкоз зор за компресора, навмери си бутилка от фреон (аз си ги купувам за 10/15 лв),
монтираш едно преходниче но задължително с манометърче за контрол на налягането вътре,
и си правиш бърза връзка (за да напаснеш накрайниците на маркучите) и си готов.
Можеш да я помпаш на бензиностанцията, сервиза или при някоя фабрика (фирма) която има
инсталация за сгъстен въздух. Това последното е най-добре щото (уж де) въздуха е осушен и обезмаслен,
от промишления компресор (той така или иначе идва от фирмения ресивер). Даже струва ми се, че някой от моделистите тук предлагаше да ми пълин ресивера - трябва да си споня кой беше

На теб ти остава да направиш един "застрахователен" филтър против конденза
от твоя "ресивер" - в случая това ще е бутилката от фреон с филтър за дизелов двигател
(пълен и със силикагел, за подсушаване на въздуха).
Манометъра става както от автомобилна помпа или компресорче, в Бриколаж
(там впрочем има всякакви части за подобни инсталации) върви по 21 лв,
та се стигне до FESTO - към 50 лв излиза манометъра.
Манометъра ти трябва за две неща:
- като си пълниш бутилката да следиш
да не превишиш максималното налягане с което можеш да я напълниш - ако не го пише на нея - питай техника от който си я купил.
- като пръскаш (било то с пръскалка или аерограф)
да можеш да виждаш (и регулираш) налягането към инструмента.
това също е доста важно за да пръскаш различни детайли,
с различните моделни бои и т.н.

Ако искаш прочети темите в стендовия форум - има и схеми и по ясни обяснения кое как и защо...
Това е - ти си решаваш...как да похарчиш парите на дядо си!
