Общ форум | Chit-chat > Общи приказки извън хобито | Chit-chat away from the hobby

ПОЧЕШИЕЗИК или как да не храним с локум всяка тема!

<< < (82/129) > >>

XRISTO:
Mixy, карал съм в софия и там има булеварди по които се кара с 90. Какво градско е това?! При нас има два светофара в целият град и то на кръстовища, на които единствено  успяват да направят задръстване със своята работа. Повечето време колата "тупа" на тихи обороти. С каквито и коли да съм бил, а и други познати така споделят - налага се на 2-3 месеца да се зарежда на зарядно акумулатора. Освен ако не се наложи дълъг преход извън града, но при мене това не се случва.
Е, това са наблюдения върху двугодишен и повече акумулатор, но какво - да си купя нов заради разпоредбата ли? Ами сигурно ще се наложи, но нали точно това и казвам, че само в преразходи ще ни вкара. Идиотите каращи като луди, които не знаят правилника  и като коледни елхи да светят, пак ще трепят невинни хора по улиците. Апропо, до миналата година си карах автомобила с оригиналният акумулатор варта L300. Ако знам къде се продават такива - бих си купил без да се замисля, пък ако ще и 300 кинта да струват. И в момента има ток, но зимата го смених. Със друг бракуван.  :spiteful: Бракуван от Швейцария е с пъти по - добър от нов в българия. Пък ако ще и да е същата марка.

mitko0888:
Я да разкажа една приказка за акумулаторите. (нали е тема за чесане)

Преди мнооого години имах Москвич 408, с постояннотоково динамо и реле-регулатор. Много ми беше кеф да си го меря (разбирай акумулатора). На празен ход напражението на динамото е ниско и акумулаторът е източникът на напрежение. Пък и зимата трябваше да врътнеш два - три пъти по поне 20 секунди за да запали. Трябваше и да вдигнеш доста обороти, за да видя стрелката (имаше такава) да покаже 20А зареждане.

Да ама другите коли от доста години са с алтернатор (трифазен генератор на променливо напрежение), на който има монтиран електронен токоизправител и регулатор на напрежението. При 1000 об/мин. (почти празен ход, че даже и празен ход при включен климатик) алтернаторът осигурява ток около 50 - 100 ампера (в зависимост от модела), при максимален ток 75 - 150А на алтернатора. Зимата колата пали за няколко секунди (примерно по-малко от 10). Стартерът гълта не повече от 100 - 200 ампера, и то за тези няколко секунди. Поне това е за "нормалните" нисък и среден клас автомобили. Който си има джип от два тона да си ги мери. Дори и при тези 1000 оборота на двигателя зареждащият ток е около два пъти по-голям от максималната консумация на автомобила. Така че дори и при три-четири км. преход няма никаква причина акумулаторът да се скапва от каране на фарове или от често палене. Даже си мисля че лятото само началните 30 секунди на място (докато спре да мига дисплея) са достатъчни да се зареди акумулатора и да се възстанови от 3 - 5 сек. въртене на стартера.

Купувам си само български акумулатори, не защото са по-хубави, а защото са достатъчно евтини и достатъчно хубави. Тъй като не обичам да си сменям често колите, мога да кажа че един нов акумулатор след 5 годишна употреба си е "като нов", т.е. не ми прави никакви проблеми. Между другото от 15 години карам все на фарове, климатикът също си работи досат време в годината, дори и за кратко в града си го включвам. Един единствен път забравих фаровете и акумулаторът клекна. Един уважаван от мен специалист го зареди, с необходимите няколко циклични разреждания и т.н. за възстановяване на капацитета. През това време си купих нов и до сега щастливо си го карам. А старият при всички професионални измервания имаше 85 - 95% от капацитета си. Да ама при еднократното му пълно разреждане ВСЕКИ акумулатор се скапва необратимо, при което от тук нататък вътрешното му съпротивление е доста по-голямо, особено след доста кратко време, а и животът му е доста по-кратък. Ако ще и да е Бош. (естествено втора употреба Бош си е по-добре от втора употреба БГ, но не и спрямо нов, ако ще и бг да е!)

Затова: акумуатор втора употреба НИКОГА не си купувам. (да ме прощават търговците), както между впрочем и гуми втора употреба. Направената еднократна икономия се отплаща с поне два пъти повече разходи за същия брой години. Да не говорим за непрексъснатите грижи - зареждане, носене и т.н. Незнайно защо има доста познати, които всяка зима непрекъснато мъкнат акумулатори, хвалят ми се (и черпят де) със страхотните зарядни, с които са се сдобили и т.н., и то защо - защото си купили акумулатор на половин цена втора употреба.

Затова - не се плашете от фаровете! В Дания така си караха още преди двадесет години и никакви зелени и др. активисти не го премахнаха това изискване, ами стана задължително за Европа. Карането на фарове по никакъв начин не пречи на акумулатора, нито на фаровете.

Естествено си вижте и алармите и разни други консуматори. Спомням си една истинска италианска аларма, която и в момента имам на колата ми. Когато взех колата не и светеше ламБичката и какви ли не глупости чух от "майсторите", при които ме пратиха заради застраховката, и колко пари искаха за да я "оправят". На края си смених светодиода на таблото - сложих такъв с ниска консумация, както си пише по книгите (свети добре при 2 мА), оказа се че цялата аларма консумира под 10 мА!  И с месеци да не карам колата, на акумулатора няма да му стане нищо. На други аларми съм мерил и 200 мА - за 24 часа - 5 Аh. За една седмица без каране - нов акумулатор. И никога акумулатор втора употреба. Дори и ваш да си е, ако сте допуснали да се разреди и трябва да се зарежда, най-доброто е да си купиш НОВ. Естествено като преди това отстраниш причината за скапването на стария. И след това 5 - 7 години да забравиш че има такова животно.

Съжалявам за дългото писане, ама с този волейбол - така става.

Mixy:
Митко го е обяснил доста добре. Съвременните коли (рзбирай всички след 2000 г.) не се влияят от разстояния, обороти, булеварди, светофари и т.н. фактори, спомагащи или пречещи за зареждането на акумулатора. Просто електрониката осигурява оптималния заряден ток при всякакви условия на работа на двигателя, ако алтернатора е наред, дори и през зимата. Ако обаче поради някаква причина се получи пълен разряд (забравени фарове напрмер), акумулаторът дори и качествено зареден, вече си е заминал, поради необратимите процеси на отлагания по електродите. Затова за тези с по-старите коли - сложете си едно зумерче, което да писка, когато фаровете са включени и двигателя не работи, на веригата през контактния ключ и ключа за светлините.

P.S. Днес, между София и Банкя имаше поне три патрулки, които заработваха доста добре...

nilfe:
Mixy, в голяма грешка си с тази теория. Колкото и да е наред една система за зареждане в автомобила, тя не е в състояние да презареди акумулатора, ако колата се кара на къси разтояния. Най-полезен е малкият ампераж при зареждането, но той изисква повече време за да възтанови акумулатора. Електрониката на автомобила при висок разряд на батерията задава максимален ток на зареждане от алтернатора, но той не е безкрайна величина. В 99.99% от случаите батерията остава леко недозаредена и след известен период капитолирва. Така зареждана батерия се саморазрушава 2-3 пъти по-бързо от нормално експлоатираната. Признак за начален етап на повредени клетки е недостига на ток през студено време, дори и да караме автомобила всеки ден. Стартера върти, но се усеща липсата на ток в контролните уреди (таблото премигва, или стрелките полудяват). При такава батерия изхода е само един, нов акумулатор, за да не останете на пътя. Фатално е и влиянието на уреди добавени след покупката на автомобила ( аларма, навигация, парктроници и др. подобни). Системата не е изчислена за тях и състоянието им на стенд-бай (примерно алармата) доразрушават акумулатора окончателно.
В практиката си сменям поне 20% от акумулаторите на новите автомобили в рамките на първата година. За малките мотори това често се случва и до 6-тия месец. Новите автомобили бъкат от електроника и собствениците им добавят още и още... да има. :yes:

XRISTO:
Колко влияят фаровете и колко не за скапването на акумулатора - да не спорим. Може и да сте прави, но пък че не се скапва акумулатора от каране на къси разстояния не ще ме убедите. И ако ще 2012 да са производство не са батманобил да зареждат акумулатора за минута.Особено зимата. А това с фаровете набутва и с гориво и то с доста гориво като го сметнеш в дългосрочен план. Все едно си купуваш акумулатор всяка година. А с какво помага? Като блееш като караш , няма полза от никакви фарове. Ще гледаме западняците. Ами да си направим заплатите като техните, а? Ама за това не сме западняции.  :spiteful: Когато трябва да ни е вътре все от европата гледаме, а когато е за права ползи или привилегии някакви, ще гледаме да караме по старому, били сме по - нисши или не заслужаваме.  Днес пък чух, че се канели да махат винетките и вместо тях - по сто кинта щели да пораснат застраховките гражданска отговорност, които са пълна глупост. Виж, каското си е застраховката която трябва да се върне както си беше едно време.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия