Венци, не забравяй, че Сатурн V е правен от Вернер фон Браун.
Американците си снимаха сайтовете с последната автоматична станция,
която пратиха в полярна орбита да търси вода в замръзнало състояние.
Отделно отражателите за лазерите (с които се мери дистанцията З-Л)
няма как да са се появили сами там, освен ако извънземните не са ги
турили по молба на НАСА. На снимките на сайтовете ясно се виждат
платформата на спускаемия модул, лунният роувър, както и следите от
гумите по пясъка в зоната около платформата. Много се спекулира за
тия кацания, но спекулират хора, които не са запознати с материята.
Сатурн 5 и до днес остава най мощната ракета, строена някога, уни-
кална машина (собствено тегло 2970t), способна да изкара 140t полезен
товар в земна орбита (и 48t на лунна). Всичко е било ръчно командвано,
т.е. отделяне на степените по време на полета, както и маневрата за
закачане на лунния модул пред космическия кораб Аполо след излизане
в открития космос (модулът е между кораба и 3-та степен по време на полет).
Явно не сте гледали филма Аполо 13 навремето

Че са ходили, ходили са, но тъжното е, че го правят само за да са преди
руснаците и още след първото кацане (1969г, Аполо 11) програмата губи
всякаква обществена подкрепа и заради липсата и НАСА се принуждава
да съкрати броя на мисиите и на финала всичко отива за скрап.
Има запазени две ракети Сатурн 5 в американския космически център и в
центъра Кенеди. Една снимка, на която се разбира за какви мащаби иде реч.
Това е долната част на първата степен S1C (има 5 двигателя F-1) и тяга
34,02MN (мега нютона!), която за 263 сек работа ускорява цялата тая маса
до 2,58 км/сек. Цената за брой е $3.2 милиарда (отнесено към днешна дата):

П.П. Само Ares V има по голяма товароносимост (188t), но тя е само проект и не е пилотируема.
Евентуално в бъдеще ще е ракетата-носител за мисията до Марс ако изобщо се стигне до
производството и.