Клуб "Железопътен моделизъм - България" | Club railway modelling - Bulgaria > Сбирки / Клубни мероприятия / Дейности

Трудов ентусиазъм 4

<< < (20/25) > >>

Vlado:
Замислих се и върху вече коментираната тема за състарения лок на Иво и по-специално за споменатите от Пламен "стечки" и намерих няколко снимки на тендери:









Като мнението ми е, да не се прекалява с тях.

п.п. По моему опити не трябва да се правят върху вече направен (боядисан) лок, а върху нещо друго (напр. друг модел или подходяща като материал част, детайл и др.) и след достигане на определено качество на състаряване, да се премине към набелязания модел.

mitko0888:

--- Цитат на: pach link=topic=3249.msg65471#msg65471 date=1317219090 ---Смивка с разствор на сода каустик - не се поврежда нищо, освен да падне боята.

--- Край на цитат ---
Тук пробвах акрилни бои на MM. Мисля че няма да паднат със смивка. Лъскавото черно ще стане с матово покритие. Ръждата ще е май с MIG пигменти. Мисля че те се измиваха с нещо друго.
Тази сода кустик, да ми се търкаля с дни и котаракът да и се радва - зв момента не ми се нрави.

mitko0888:

--- Цитат на: Vlado link=topic=3249.msg65474#msg65474 date=1317219721 ---п.п. По моему опити не трябва да се правят върху вече направен (боядисан) лок, а върху нещо друго (напр. друг модел или подходяща като материал част, детайл и др.) и след достигане на определено качество на състаряване, да се премине към набелязания модел.

--- Край на цитат ---

Прииготвил съм разни остатъци от Piko вагони за целта. Лошото е че като взема нещо такова:



след това го направя така:



и то вземе да ми хареса, че после не ми се разваля с проби.


PS. Оспамихме хубавата тема.

pach:
В 99% от случайте пред содата каустик (натриева основа) всички бои са равни ...тоест падат. ;D
В зависимост от концентрацията на разствора, до един час максимум, боята пада, а останалото се
измива или изстъргва - силна дума, за операцията, с топла вода и мека четка.
Владо е прав, не бива да се прекалява особено да става като тази "червена лисица":


... и разбира се, за всяка техника си има първи път, но на пробни парчета от пластмаса или
ненужни части. Цели вагони, макар и в безобразно състояние би трябвало да се правят,
когато има някаква увереност в това какво се прави все пак.
Мрежата е пълна със снимки на състарени модели - като отправна точка за всеки моделист.
Има и поне десетина сайта, които показват в подробности етапите на работа, дори и да не се
разбира езика, често снимките говорят достатъчно.
Впрочем тук неизчерпаем опит споделят стендовите моделисти най-вече.

А за противниците на състаряването (между които май съм и аз) това е едно възможно
решение - да се прави на стендови или стари модели, които после намират своето място по макета!
 ;D ;D ;D

ПП. За по-напредналите е ясно, а за останалите - има два вида ...омазване. :spiteful:
1. Състаряване, което има за цел да покаже крайно състояние в следствие на годините.
Тук ръждата и потрошено/липсващите части и всичко подобно взимат превес.

2. Износване, което има за цел да покаже някакъв етап от експлоатацията на модела,
след като е  излезнал от производствените халета.
Тук изсветлялата и олюпена боя, стечки, маслени петна, умерена ръжда и запрашеност
 спомагат за пресъздаването на тази визия.

Vlado:
Малко снимки от вчерашния трудов ден:

































И накрая - Тримата тенори  :spiteful::

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия