Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models

Piko BR 41 1147-2 модел 5/6326 модел 1981 година

<< < (10/11) > >>

misan:
  Липсата на прожектори при германските локомотиви  не може да бъде логически обоснована.Трите фенера дори при електрическо осветление светят еднакво и много много не осветяват железния път.
 При англичаните и   французите е същото.

pavel75:

--- Цитат на: Best Ripper link=topic=3264.msg72190#msg72190 date=1328025040 ---Реално долните два "фара" на нашите парни локомотиви, както и на немските, са по-скоро габаритни светлини. Горният фар на немските свети с една-две идеи по-силно - да речем, че осветява максимум на 25-30 метра. Изобщо не се разчита те нещо да осветят! Преди време при едно гости на Ст. Стоичков сред сладките приказки се достигна до същия въпрос от моя страна - защото нашите парни имат прожектори, а немските, френските и др. нямат? Отговорът беше доста необичаен, с комични елементи - типично по нашенски. Прожекторите на нашите локомотиви били поставяни единствено за морално успокоение и създаване на чувство за увереност у машинистите! Много от тях се страхували да карат влака с определената скорост в тъмното, общо взето "на сляпо". Това усещане се засилило особено през 20-те и 30-те години на ХХ век, когато били доставени нови мощни и бързоходни локомотиви и скоростта на влаковете достигнала 80-120 км/ч. Искало им се нещо да им свети по пътя, ей така "ако имало нещо, те да го видят овреме"! Всичко това е съвсем нелепо и смешно, имайки предвид спирачния път на влака, който едно, че е многократно по-голям от този на другите транспортни средства, второ - той и е извън разстоянието, до което свети реално прожекторът. А ако добавим изобилието от изкачвания/наклони и завои, с които са пълни българските ЖП линии, то безсмислието му е пълно. Другото е свързано с народопсихологията на българина - той никога не вярва на другите! /Нар. поговорка: Аз на оная си работя нямам вяра, че на тебе ли?!" Машинистите не са вярвали на стрелочници и диспечери и са искали прожектори, че да видят за проблеми по трасето /евентуално/. Също напълно абсурдно положение - нима може да види неправилно обърната стрелка на 200-300 метра?! И като я види, да не би да успее да спре? Докато немските машинисти гледат графика, знаят къде с колко да се движат, следят единствено сигнализацията - семафори, светофари, сигнали на началник движение/гара - хората имат доверие на колегите си! Всеки си гледа собствената работа и собствените задължения, защото знае, че ако има беля, то отговорността се носи от виновния! Да, и той може да загине, ако влакът се обърне, но ако всеки си върши работата както трябва, рискът от такива бели е минимален...  :)

--- Край на цитат ---

Може пък тоя фар да не е за машинистите, а за другите участници в движението - премерно на неохраняем прелез едно е да видиш фара от 200 метра, съвсем друго след като локомотива те е качил на буфера.

misan:
 Липсата на адекватно осветление в никакъв случай не е оправдано при германските ,английските и френските парни локомотиви. Когато нещо си е глупаво,глупаво си,независимо,че са го правили германците.

 Видимостта от кабината на парния локомотив и без това не е много добра ,а липсата на прожектор прави работата на локомотивната бригада още по тежка.  Вярно е,че доколкото си спомням от един стар железопътен календар,табелите за намаление по железния път в Германия,нощно време са се осветявали с фенери.

И  все пак ,машиниста не гледа само табелите за намаление и липсата на прожектор е нещо много глупаво.

mitko0888:
На някои снимки добре се вижда, че горният фар е по-дълъг/дълбок, при същия външен диаметър.

Както и да е. При мен нещата са оправени - долните два фара светят някак си "издълбоко", съответно преместих докрай навътре световода на горния фар. В момента изглеждат почти еднакви от различен ъгъл и това ме удовлетворява. Гасене на горния фар в гарата също не ми е известно при парните локомотиви в ГДР, ако някой знае - да казва.

Best Ripper:
misan, наистина  има логика в казваното от теб, но безспорният рИализъм е, че немските, френските и английските машинисти са карали и нощно време и без тия прожектори. И не е имало непрекъснати катастрофи от неосветеност на трасето. За руснаците /примерно/ не знам, по-скоро не съм обръщал внимание на техните локомотиви. Но за тях специално наличието на прожектор е донякъде оправдано - на тия огромни разстояния с дълги, прави и равни участъци прожектор бил вършил работа. Но пак донякъде. Иначе прожектор е също нормално да се гаси в гара или при разминаване, защото то е все едно по шосе срещу теб да се кара на дълги светлини - естествено е, че ще те заслепи светлината. Не може хем да свети надалеч, хем да е насочено надолу. Швабата не гаси, явно защото техните прожектори са доста слаби и не пречат на отсрещните колеги.
Има логика и в думите на Павката, че е добре и другите да го виждат. Но според мен също са сложени за машинистите... Шубето е голем страх! На никого не е приятно да кара "на сляпо"... Дори когато не можеш да го изтървеш пътя, защото си на линия, а не на шосе...  ;)

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия