Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models

Piko BR 41 1147-2 модел 5/6326 модел 1981 година

<< < (2/11) > >>

pach:
Оферти няма - просто аз показах от къде взимам зъбни колела.
(темата е "Материали за моделиране - от ....")
И един водомер (воден разбира се), дето го чакам да стигне по някакъв начин до мен,
че чеТТника на който бе предаден го заряза... :on_the_quiet:
Кофите не стават (ще се степаш с "индианците"), но в складовете на вторични суровини има (щото са от месинг  :spiteful: черупките). Но само единици не са придварително натрошени (тоест имат си зъбните колела).

topalov:

--- Цитат на: pach link=topic=3264.msg62971#msg62971 date=1309934151 ---И един водомер (воден разбира се), дето го чакам да стигне по някакъв начин до мен,
че чеТТника на който бе предаден го заряза... :on_the_quiet:

--- Край на цитат ---

 :blush2: Ми... не ми беше до него тогава - кола, стъкла, париии....

Поздравления за темата - форумът трябва да се върне към живот все пак!

mitko0888:
В отговор на някои от запитванията:
Моделът е отразен в заглавието на темата. Годината на производство не ми е точно известна, но е от първите за фирмата. Кталогът, за който се твърди че е от 1970, според мен е от 1979 1981, където моделът се сочи като NEW. Първоначално сглобката на двете половини на задвижването е с истински железни гайки М2 (както и в моята талига). В последващите години на производство прословутото ТНТМ дори и в ГДР спести гайките и същите болтчета с метрична резба М2 вече се завиват директно в пластмасата! В началото тендерът изглеждаше така:

mitko0888:
Как да си модернизираме тендерчето?
Ако за начало не сте уверени във възможностите си, може да пробвата най-простото - само замяна на моторчето. Трябва да се изработи една нова пластмасичка за закрепване на задната страна, в предната страна интервенцията не е толкова страшна - леко коригиране на диаметъра на отвора чрез подлепване на парчета пластмаса, които се оформят с кръгла пила след изсъхване на лепилото. Ако сбъркате - не е страшно - всяка Людмила (BR130) има по една незадвижена талига, с която да си оборудвате тендера, а несполучливата преработка отива на Людмилката...
Естествено премествате и зъбното колело от оригиналния двигател на новия. Желателно е разширяването на отвора да се извърши на две стъпки - от първоначалните 1.5 мм на 1.7 (или 1.8 мм), след това и на нужните 2 мм. Директно разпробиване с 2 мм най-често води до "захапване" на свредлото в меката пластмаса и изместване на центъра на отвора, при което се появява едно биене и ... после си търсите ново зъбно колелце. Май забравих - трябва да се избие и оригиналния червяк от новото моторче.
Ако се справите успешно резултатът ще е нещо такова:

Резултатът:
+ Моторчето е доста по-ново и по-хубаво от оригиналното, необслужваемо, не му трябват четки и т.н.
+ Лееекичко намаляване на шума от двигателя. Макар и оригинално с наклонени зъбни колела, предавката си е доста шумна.
+ Доста лесно и плавно регулиране на скоростта, няма вече да "побутвате" или да потегляте с 8 - 10V.
- Шумът напрактика не се променя (освен ако предавките не са "чисто нови")
- Скоростта си остава мааалко височка.
Мисля че не е проблем и за начинаещи да опитат. А като ви хареса - очаквайте втора част, с която ще стигнем до първите снимки.

toniemi:
Темата малко се промени,но ще споделя и аз нещо ;D
Относно това ,какво да правим със старото Пико,ми просто ми го подарявайте :spiteful:
А не като колегата widowmaker,който на друго място сподели ,че го е изхвърлил ;D

Относно смяната на моторчета,да ,добре е! :good:
Моите не съм ги сменял,но всичко каквото си правя,го правя с нови моторчета!
Старите са на доизживяване!
Специално за шума,той е 80% от зъбните колела!
Аз лично съм против да си обезшумявам подвижният състав,дори на новите ми вагони с железните талиги съм постигнал съвсем реален шум от преминаващ влак!Дизеловите ми машини също са шумни като за влак!
При електровози и парни е по-приемливо да са безшумни!

Относно зъбните колела на водомерите!
Не ги ползвам,при нас на вторичните,водомери стотици!Свалил съм един тон ;Dколелца-не стават.
Друг модул са.Или по-ситни,или по-едри!
Ако правиш нещо ,все с тях трябва да го правиш,пък те са еднотипни....няма голям избор.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия