Тази тема я зарязах, но работата по моята 41 продължава.
На първо време добавих токоснемане и на втората колоос. Така втора и четвърта колоос са токоснемащи. Имат и необходимия вертикален ход - на снимката се вижда как са "щръкнали" под натиска на токоснемащите пластинки, с което предполагам че ще контактуват добре.

Има и необходимия ход нагоре за втора и четвърта ос, за правилно натоварване на задвижващите оси (първа и трета):

Друго подобрение на тендера е промяна на тежестта, от там на центровката на тендера. Оригинално центърът на тежеста е съвсем малко пред трета колоос, като при това първа колоос (задвижваща) остава почти без работа при преден ход, без вагони често излиза извън релсите и т.н.
Преработката на тежестта е следната:
- Премахва се част от тежестта в най-задния край на тендера (стрелката в дясно).
- Добавят се две тежести от двете страни. На това място има две пластмасови уши, които при тези тендери не са необходими. Детайлът е идентичан с талигата на BR130 и там с този детайл става захващането на талигата в рамата. В тендерите това парче може да се премахне и на неговото място да се добавят две допълнителни тежести.
- Добавил съм и две малки парченца в предната част (точно от тях нама голяма полза, ама е голям кеф да ги гледам на това място).
Горните доработки на тежестта може да се правят и на оригиналното задвижване на тендера. Общото тегло на тендера остава същото, но центъра на тежестта се премества напред. Подобна преработка е показана и в един стар брой на Modelleisenbshner.
- При моята преработка се отвори и място за допълнителна тежест над двигателя.
Вижда се на снимката.

Всички допълнителни тежести са изработени от тинол, разтопява се с поялника в предварително направена форма. Формичките ги правя от тънък картон (напр. опаковки от паста за зъби), разкрояване, лепене с капчица - става за секунди. След това новите парчета се дооформят с пилата и с поялника се прикрепват към основната тежест (без да я разтапяме цялата).
С цялата преработка се получава изключително тих ход на машината. Получих движение с минимална мащабна скорост около 10км/ч при аналогово захранване с трансформатор. При около 9 волта се достига 90 км/ч. Общото предавателно отношение е 1:13 (на оригиналния тендер е (1:8.86). Новият двигател има около 3000 об/мин. при 5 волта, около 35мА ток на празен ход. Измерена е 135 грама тяга (около 25% подобрение). При преработката на тежестта на първа колоос се пада около 35% от тежестта на тендера (при оригиналното производство на Пико на първата ос е по-малко от 20% от теглото).
В задната част на тендера се отвори място за светлини, но с това едва ли ще се занимавам някога.
С това модернизацията на тендера я считам за завършена.