Автор Тема: Спални вагони на БДЖ в ТТ  (Прочетена 60676 пъти)

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Поръчки към Tillig 2010г
« Отговор #15 -: 07 Август 2011, 11:40:42 »
И още нещо се чудя ! От къде идва стремежът да се произвеждат с приоритет спални вагони ? Какво им е толкова особеното, че производителите залагат на тях ? От познати 9 вагона, 6 са спални, 1 поща и едва 2 от най-масовите за БДЖ.

refil

  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 550
  • Рейтинг: 43
  • Клуб BG TT
Re:Поръчки към Tillig 2010г
« Отговор #16 -: 07 Август 2011, 11:46:06 »
Die neuen Traktionsarten (Diesellok- und Ellokbetrieb) werden eingesetzt.
Umnummerierung des Wagenparks auf international verbindliche Kennzeichnung:
1966 Gьterwagen, 1969 Personenwagen.



Eй това нещо може ли да го преведе някой,но не чичко Гугъл


пп Направих един бърз превод с гугъл и се оказва ,че преномерирането на пътническите вагони започва 69 г.По принцип от дебелите книги е виднно ,че този тип вагон WLABm започват да се произвеждат 65-67 година.Затова смятам,че те не са идвали със старото за III епоха означение,а направо са номерирани по новото сериино означение за IV епоха.Така,че за мен 99 % този вагон е измислица на Тилиг  :hi:
Просто лично мнение  :blush2:

Цитата е от NEM 803 BG
« Последна редакция: 07 Август 2011, 11:54:06 от refil »

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1930
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re:Поръчки към Tillig 2010г
« Отговор #17 -: 07 Август 2011, 11:53:48 »
Цитат на: pach link=topic=2005.msg63869#msg63869 date=1312704579
Или той не го знае...а тогава всички знаем какво следва... ;D

Емо Трамваят също не знае за такива вагони.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Поръчки към Tillig 2010г
« Отговор #18 -: 07 Август 2011, 12:03:28 »
Абе то и ти знаеш повече от немските тракции, ама ... :scratch_ones_head:
 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

refil

  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 550
  • Рейтинг: 43
  • Клуб BG TT
Re:Поръчки към Tillig 2010г
« Отговор #19 -: 07 Август 2011, 12:04:19 »
И макар производството на типа вагон WLABm да започва 65-67 година ,не се знае кога сме започнали да ги внасяме.Може в трета епоха въобще да не сме внесли от този тип,а направо в четвърта (след 70 г)

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Поръчки към Tillig 2010г
« Отговор #20 -: 07 Август 2011, 12:41:54 »
Фирмите произвеждат масово спални вагони - тъй като такива се движат и в чужбина и залагат на това, че чужденците могат да си правят международни влакове включващи и български вагони. Тоест - търсят си по-голям пазар. Иначе и аз съм почти сигурен, че такъв вагон не е съществувал.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Поръчки към Tillig 2010г
« Отговор #21 -: 07 Август 2011, 13:16:51 »
Цитат на: refil link=topic=2005.msg63879#msg63879 date=1312707859
И макар производството на типа вагон WLABm да започва 65-67 година ,не се знае кога сме започнали да ги внасяме.Може в трета епоха въобще да не сме внесли от този тип,а направо в четвърта (след 70 г)
Внасяме ги още преди 70 година, това е сигурно, т.е. в трета епоха. Но въпросът е как са изглеждали надписите и означенията тогава?

refil

  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 550
  • Рейтинг: 43
  • Клуб BG TT
Re:Поръчки към Tillig 2010г
« Отговор #22 -: 07 Август 2011, 13:48:30 »
Но дали направо не се били със новите означения,предвид започналото преномериране  :blush2:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Поръчки към Tillig 2010г
« Отговор #23 -: 07 Август 2011, 13:51:33 »
Ами търсете и вие материали, вместо да разтягаме локумджийниците...

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Поръчки към Tillig 2010г
« Отговор #24 -: 07 Август 2011, 14:06:16 »
Ако са започнали доставките след започването на преномерирането - то със сигурност са пристигали с новата номерация. Както и ЕМВ и ДМВ Дезиро пристигнаха с номера 9552 10 ххх  и 9452 30/31 xxx.

refil

  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 550
  • Рейтинг: 43
  • Клуб BG TT
Re:Поръчки към Tillig 2010г
« Отговор #25 -: 07 Август 2011, 14:09:22 »
http://www.railfaneurope.net/pix/bg/car/night/WLABm/BDZ-WLAB-Bp.jpg

Но този е ех MITROPA,EX DB.Има ги малките прозорчета за дестинацията,но това показва,че само DR вагоните са ги имали.Друг наш вагон с тези прозорчета аз не съм виждал


ПП И мисля ,че този вагон е взет ,след една пожарникарска "атака" над наш спален във Виена  :haha:
Шафнера си е кладял котлето на твърдо гориво,а същисаните огнеборци идват да "гасят" пожар.Вагона на снимката е с нафтово и електрическо отопление  :hi:

Цитат
"Разликите не са големи. 7030 са с калодки, без жълтите надписи над прозорците и са 140RIC. 7071 са с дискови спирачки, с жълтите надписи и са 160RIC. Въглищарките са 160, с жълти надписис над прозорците, с калодки. Нямат светлинно табло, което да показва има ли свободни места, за разлика от 7030 и 7071. Различават се по положението на комина - при нафтовите (7071 и 7030) е между 9-та и 10-та кабини, а при 80-ките е над печката, която се намира на платформата от страната на служебното купе. Интериора на нафтовите е много по-приятен. Все още могат да се обединяват кабините 2 по 2 и да се трансформират в доста луксозни седящи купета. Това и отоплението на нафта и ток са причините да пътуват предимно за чужбина."
« Последна редакция: 07 Август 2011, 14:30:51 от refil »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Поръчки към Tillig 2010г
« Отговор #26 -: 07 Август 2011, 15:08:04 »

През годините вноса на спални вагони е нещо такова:
---- 1962 г. у нас са внесени първите спални вагони от ГДР, които са тип Вcm и отговарят на серия WLAB 62 или неговата модификация WLAB от 1968 ...

 
---- 1972 г. следващите са тип Y / B 70 или WLAm от Görlitz.
---- 1978 г. са внесени кушет-вагони от тип Bcm
---- 1980 г. вече от   WLABm но на Görlitz или по-късните - WLAB-ове от 1985.


Всичките до 1980 г. са в син цвят на бордовете и светлосиви покриви.
Освен в Тракия експрес, най-редовно са стигали до ГДР (експрес Витоша) и
Полша (експрес Панония).

Този тук ...

струва ми се да отговаря на по-старите, тоест ако има някъде написан номера
(щото от снимката не се вижда) може и по-точно да определим модела поне...пък после вече и цветовете. :hi:

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Поръчки към Tillig 2010г
« Отговор #27 -: 07 Август 2011, 15:29:03 »
Всъщност от кога започва боядисването на вагоните (не само спалните) в бяло-червено ? В детските ми спомени предомно бяха сини или зелени.

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1703
  • Рейтинг: 158
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re:Поръчки към Tillig 2010г
« Отговор #28 -: 07 Август 2011, 15:55:38 »
А, нищо чудно да е бил от онези вагони произвеждани в Дряново между 1985 - 1995 год., които се правеха износ за Франция, Белгия, Дания, Люксембург, ГФР и др., да се е движел из Европа с тази окраска, без да е влизал в пределите на България. Варианти много - въпрос на фирмена стратегия (търговия) от страна на TILLIG. :)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Поръчки към Tillig 2010г
« Отговор #29 -: 07 Август 2011, 16:02:33 »
Да бе... с регистрация БДЖ ...и не е влизал в пределите на държавата ни... :stop: