Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

Спални вагони на БДЖ в ТТ

<< < (12/24) > >>

Vlado:
Вчера със Стоичков се чух и той нещо спомена, че е намерил снимки на вагона и иска да ги покаже. Ако съм разбрал правилно и имам възможност, ще гледам в събота да го доведа в клуба, за да направим разбор на снимките. И тогава ще видим "кой кум, кой сват, кой на булката брат..."  :spiteful:

Сaprycorn:

--- Цитат на: Vlado link=topic=2005.msg63943#msg63943 date=1312872034 ---Вчера със Стоичков се чух и той нещо спомена, че е намерил снимки на вагона и иска да ги покаже. Ако съм разбрал правилно и имам възможност, ще гледам в събота да го доведа в клуба, за да направим разбор на снимките. И тогава ще видим "кой кум, кой сват, кой на булката брат..."  :spiteful:

--- Край на цитат ---
Днес Стефан Стоичков донесе албумче със снимки, но за съжаление въпросният спален вагон от 3-та епоха го нямаше там. Имаше, обаче вагон-ресторант от 3-та епоха (тип ВКАЖ),на който в средата наистина има надпис "РСВ", но пък надписът "BDZ-Bulgaria" липсва!
Все пак излиза, че Тилиг имат някаква инфорация за вагоните на БДЖ.

zazo:
Яско, а номера на вагона къде беше, горе в средата между прозорците или в ляво до вратата, където е на вагона на тилиг?

Сaprycorn:
Единствено на престилката имаше номер, което ме учуди още повече.
Този тип вагон-ресторанти пътуваха до към средата на 80-те, аз ги помня прекрасно, но тогава не съм се заглеждал никога в номерацията им. Единствено помня големите жълти букви "ВАГОН РЕСТОРАНТ" на фона на тъмносините вагони... бяха много красиви :)

pach:

Именно!!!
Десетте вагона пристигат от ГДР, в типичната немска окраска на Митропа за спални вагони,
 която в последствие преминава към червените цветове.
Тъмно син, жълти ливреи, номера в края - до вратата. Впрочем най-близко до тази окраска
 е и следващата (извънредна) поръчка - Турист експреса от Дрезден до Варна с автоплатформите,
който си е чисто ГДР-ейски врак от същите години. Именно заради квотите за задоволяване
на страните членки от СИВ, вагоните за Турист-експреса,
са правени в извън работно време от комсомола на ГДР, на доброволни начала,
както добре знаем от историята по създаването на този международен влак.

Тъй като тогава не е имало такива екстри като специални поръчки,
щото то и вагони са се произвеждали в ограничени серии (типично соц безумие, от недостиг на ресурси)
 ние поръчваме десет броя, колкото ни е квотата по линия на СИВ,
а немците ги изпълняват по тяхната (и единствена тогава) цветова схема.
От тук и този невиждан надпис --- РСВ, както и странното ...БДЖ-България в един ред.
След две-три години (и повече) експлоатация, са пребоядисани в по-светло синьо,
и си получават типично нашенските надписи и т.н.
Подобна е историята и на вагон ресторантите ни от онова време, когато пък те
си получават целият  надпис --- ВАГОН-РЕСТОРАНТ.
Снимка на спалния има вероятност да изкочи, но предварително не се гарантира
за качеството и...както и дали ще се виждат местата на надписите.
Търпение и работа му е макята!!!

Впрочем взех си вагона и съм страшно доволен от вида му.
Освен, че е БДЖ  :dance1: :dance1: :dance1:
е и страшно детайлен и мнооооого красив!!!
 :good: :good: :good:

Нито един вагон от най-новото производство на тилиг в частта за Игреците,
за сега не е съоръжен с прикачни... :scratch_ones_head: чакаме решение и развитие от фирмата.

А моят вече навъртя два километра пробег...ей така - само докато му се кефех!!!!
:buba: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :whistle: :fan: :snooks: :locomotive: :locomotive: :locomotive:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия