Такаа, за сега информацията до тук се потвърждава.
Спалния вагон в ТТ, е произведен през 1962 г. и цялата поръчка е била изпълнена
наведнъж. Десет вагона - от WLAB 523 до WLAB 533.
Направени са във фабриката от Гьорлиц, щото отчасти някои (за DR и CSD) са правени и в Десау,
преди там да се специализират към хладилните товарни вагони.
Офтоп--->Впрочем от различни модификации на МК-4, се оказа, че до 1985 г. са предали на СССР 25 000 (!!!) броя от тях.
Така, за спалния. Има коствени данни, че е боядисван именно в първоначално стандартното синьо,
за всички спални вагони пътуващи по европата в тия години, като подчертавам - жълтите ливреи,
са втория отличителен белег именно на спалните вагони, без да зависят от модела и администрацията.
Тоест по синия цвят и жълтите линии, тези вагони отдалеч и за всеки са означавали само едно - спални.
Това не е измислица на Тилиг, защото някой все още са си така и в други
администрации - Украински, Белоруски, Хърватски и Словенски.
В последните две балкански страни линиите също ги има, но вече са бяли.
Проблема е че толкова стари вагони вече почти не са останали - все пак някои от тях са над 45 годишни.
Смятам, че по този начин са били боядисани и нашите десет бройки.
Горе долу към 1967-1972 година както немците, така и ние почваме да си ги боядисваме вече по-друг начин.
Митропите стават с познатия ни червен цвят и голям надпис, нашите стават по-светло сини (преди съвсем да избелеят де).
и съответнияте надписи. Следва и преномерацията която за източната част от Европа е течала от 1975 до 1975 г.
Тогава и нашите получават новите си номера, вече надписани на характерното за БДЖ място.
Тоест WLAB 526, става 51 52 64-84 526-х (контролнота цифра си я изчислете сам)
Съответно по означенията от 1985 г. това означава:
51 - Спален вагон без климатик
52 - към администрация БДЖ
64 - серия спални(специални вагони) комбинирани (тук имам и други тълкувания, но това ми се вижда най-вярното)
84 - вагон до 140 км/ч (от 8-цата) и само с парно отопление -от 4-ката,
(тоест водно загрявано с течно или твърдо гориво) както каза Ники.
526 е стария номер по който са били означавани всички такиво вагони в европа (WL;WLAB;WLAM;WLABm и т.н.)
Ето един чешки с максимално близък номер до нашия...и на външен вид (без окраската).

WLAB_51_54_64-80_196-5
От тук е повече от ясно - произведения от Тилиг вагон в ТТ е именно в трета епоха, не само по ревизионната дата,
но и по окраска и означение. Тоест това представлява първообраза на този вагон за България.
Колкото до модела - този чертеж отговаря най-точно на вътрешността му,
която намерих след като свалих покрива на модела. (подготвен е за осветяване)

WLAB-1965
В тази конфигурация (WLAB-1962/1965 вкл.) са произвеждани до 1967 г.
когато окончателно ги извеждат от производство,
а продължават само с производството на модел WLAB-1968.
Нашите не съм сигурен, че са имали малките бели овали (на модела) които всъщност
са означавали чрез светлинна сигнализация "имали/няма" свободни легла във вагона:


А иначе се намери и една снимка на проезведен точно през 1962г. такъв вагон на DR=
Снимката ме у по състояние от 1993 г. и не очаквайте да не е червен.
Въпроса е че е точно "копие" на модела!



Такаа...обаче докато не се намери снимка с въпросната окраска (па макар ичерно бяла( от онова време,
дискусията остава открита. За окраски различни от търсената, също ,
но трябва да бъдат добре аргументирани (да се виждат в подробности на снимките),
като номер на вагон, ревизионни дати и т.н за да се направи необходимото сравнение.
Това е за сега...
Очаквам още нещо да изкочи и от немската фототека - има списание (май са били четири в годината)
със снимки и новини, издавано от фабриката в Гьорлиц.
Въпроса е как да ги намеря (вече имам няколко броя) и най-вече да ги дръпна в електронен вид.
И още един офтоп - попаднах на страшно много книги за вагони,
нещо като архиви с вагони немско производство, но няй-евтината е 39 евро.
Нямам нищо против да си купя няколко, но ако има сигурност, че вътре ще имам повече от пет реда
по интересуващите ме вагони (като в този случай - за спалния).


ПП. Според Ники, може и да съм объркал тълкуването на цифрите в номера на вагона по-горе...

Който знае повече (Тодоре

) да помага ако иска и може.