Кракомобил...не виждам смисъл да ми обясняваш нещо което явно го знам,
щом горе съм "разшифровал"
правилно всяко едно число (или цифра) от новият номер на вагона.
Друг е въпроса ако го правиш за по незапознатите с материята...но струва ми се че Тодор вече го направи тук във форума някъде...
А и дали въобще този вагон е достигнал (доживял) преномерацията.
Тодоре, не става въпрос дали сме имали 500 вагона, а че това са нашите поредни номера,
както казват Зазо и Ясен ...от 523 до 532 от WLAB модела. Поредните номера на немците от това време,
са (за тип WLAB) 418 до 458 струва ми се (по-старите ...до войната струва ми се, пък са им от 173 до 214 май).
На Дания по това време са били от 465 до 485.
(за чуждите администрации ги пиша по памет, така че възможно е и да не са точно тези...
...но важното е мисълта за обща номерация)
Всички вагони в Европа по това време от типа WLAB са получавали поредни номера (да не се бърка с фабричните)
в нещо като опит за международна стандартизация, тъй като се е считало че спалните вагони пътуват не само на
своя, но и на чужда територия (все пак в Европа разстоянията не са големи) са били под единнен ред с общо означение
WLAB, както и съответно различните модификации като WLABm, WL, WLABme и т.н.
В това отношения Ясен е прав - най-вероятно при преномерирането съгласно UIC (в частта за RIC)
този вагон да си е останал с номер (вече в серията) 526.
Сега за снимката от вестника на Стоичков.
Вчера Стефан Стоичков заяви за този вагон/почти дословно/ "те такова животно нема"
Който иска нека се върне назад по темата (вкл и Кракомобила)
и нека прочете мненията, за да разбере за какво идеше реч.
Стоичков в събота разгледа вагона много подробно и първата му реакция бе, че "такова чудо няма". Най-вече забележките му се отнасяха към този надпис "РСВ", дето незнам защо е капичнат в средата, което никак не е практика на БДЖ, а така също и към самия надпис "БДЖ" - "изпратен" някъде до вратите. Забележки имаше и към лентите, каквито, според Стоичков, никога не е имало в БДЖ.
...
Не беше спор, а опит да се уточни дали сме имали
вагон с тази разцветка. Включително и Стоичков избърза да "отреже", че те такова жувотно не е имало в БДЖ.
А какво се оказа - че всичко което прогнозирах (чисто логически, познавайки реалносттите на тогавашната практика...не само в БДЖ, а в цялата ни страна) имах пресантимана, че това е се е случила точна така:
Именно!!!
Десетте вагона пристигат от ГДР, в типичната немска окраска на Митропа за спални вагони,
която в последствие преминава към червените цветове.
Тъмно син, жълти ливреи, номера в края - до вратата. Впрочем най-близко до тази окраска
е и следващата (извънредна) поръчка - Турист експреса от Дрезден до Варна с автоплатформите,
който си е чисто ГДР-ейски врак от същите години. Именно заради квотите за задоволяване
на страните членки от СИВ, вагоните за Турист-експреса,
са правени в извън работно време от комсомола на ГДР, на доброволни начала,
както добре знаем от историята по създаването на този международен влак.
Тъй като тогава не е имало такива екстри като специални поръчки,
щото то и вагони са се произвеждали в ограничени серии (типично соц безумие, от недостиг на ресурси)
ние поръчваме десет броя, колкото ни е квотата по линия на СИВ,
а немците ги изпълняват по тяхната (и единствена тогава) цветова схема.
От тук и този невиждан надпис --- РСВ, както и странното ...БДЖ-България в един ред.
След две-три години (и повече) експлоатация, са пребоядисани в по-светло синьо,
и си получават типично нашенските надписи и т.н.
Подобна е историята и на вагон ресторантите ни от онова време, когато пък те
си получават целият надпис --- ВАГОН-РЕСТОРАНТ.
Снимка на спалния има вероятност да изкочи, но предварително не се гарантира
за качеството и...както и дали ще се виждат местата на надписите.
Търпение и работа му е макята!!!
...
И така за радост на Ясен, Зазо, Ники, Владо едно, Микси, Жоро, Адриан и моя (разбира се) вагона се оказа точно
изпълнен от фирмата Тилиг и за ТТ. ПРи това си е точно в епохата и окраската!!! ...и си е готин, щото е от ново производство.

Тия дни (след осветяването на моя) може да му направя и специално представяне.
Ако някой може да сканира снимката от Стоичков, ще е едно чудесно допълнение.
Който си го купи - купи...останалите от чеТТата предполагам вече ще са спокойни и рано или късно ще се сдобият с него.
Не бих се учудил в Тилиг да имат не само чертежите, но и пълната документация на този вагон,
все пак производителя си е техен - тоест те са най-близо до първоизточника.
Не твърдя че от Тилиг са безгрешни,
но страшно се радвам,
че този вагон е точно моделно копие на прототипа му за България от 1962 г.

ПРедстои ми осветяване на моя екземпляр!
