Автор Тема: Спални вагони на БДЖ в ТТ  (Прочетена 69380 пъти)

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re:Спални вагони на БДЖ в ТТ
« Отговор #75 -: 24 Август 2011, 22:38:48 »
Не виждам какво пречи вагона да запази стария си пореден номер при получаване на 12-цифрения номер по UIC.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Спални вагони на БДЖ в ТТ
« Отговор #76 -: 24 Август 2011, 22:45:01 »
Запазва се!
Старите номера са 523-532
а новите са 51 52 64 84 523-8 до 51 52 64 84 532-9

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Спални вагони на БДЖ в ТТ
« Отговор #77 -: 25 Август 2011, 08:50:13 »
Кракомобил...не виждам смисъл да ми обясняваш нещо което явно го знам,
щом горе съм "разшифровал" правилно всяко едно число (или цифра) от новият номер на вагона.
Друг е въпроса ако го правиш за по незапознатите с материята...но струва ми се че Тодор вече го направи тук във форума някъде...
А и дали въобще този вагон е достигнал (доживял) преномерацията.

Тодоре, не става въпрос дали сме имали 500 вагона, а че това са нашите поредни номера,
както казват Зазо и Ясен ...от 523 до 532 от WLAB модела. Поредните номера на немците от това време,
са (за тип WLAB) 418 до 458 струва ми се (по-старите ...до войната струва ми се, пък са им от 173 до 214 май).
 На Дания по това  време са били от 465 до 485.
(за чуждите администрации ги пиша по памет, така че възможно е и да не са точно тези...
...но важното е мисълта за обща номерация)
Всички вагони в Европа по това време от типа WLAB са получавали поредни номера (да не се бърка с фабричните)
в нещо като опит за международна стандартизация, тъй като се  е считало че спалните вагони пътуват не само на
своя, но и на чужда територия (все пак в Европа разстоянията не са големи) са били под единнен ред с общо означение
WLAB, както и съответно различните модификации като WLABm, WL, WLABme и т.н.

В това отношения Ясен е прав - най-вероятно при преномерирането съгласно UIC (в частта за RIC)
този вагон да си е останал с номер (вече в серията) 526.

Сега за снимката от вестника на Стоичков.
Цитат на: mgirginov link=topic=3299.msg63868#msg63868 date=1312704490
Вчера Стефан Стоичков заяви за този вагон/почти дословно/ "те такова животно нема"

Който иска нека се върне назад по темата (вкл и Кракомобила)
и нека прочете мненията, за да разбере за какво идеше реч.
Цитат на: Vlado link=topic=3299.msg63931#msg63931 date=1312805624
Стоичков в събота разгледа вагона много подробно и първата му реакция бе, че "такова чудо няма". Най-вече забележките му се отнасяха към този надпис "РСВ", дето незнам защо е капичнат в средата, което никак не е практика на БДЖ, а така също и към самия надпис "БДЖ" - "изпратен" някъде до вратите. Забележки имаше и към лентите, каквито, според Стоичков, никога не е имало в БДЖ.
...

 Не беше спор, а опит да се уточни дали сме имали
вагон с тази разцветка. Включително и Стоичков избърза да "отреже", че те такова жувотно не е имало в БДЖ.
А какво се оказа - че всичко което прогнозирах (чисто логически, познавайки реалносттите на тогавашната практика...не само в БДЖ, а в цялата ни страна) имах пресантимана, че това е се е случила точна така:

Цитат на: pach link=topic=3299.msg64047#msg64047 date=1313298379

Именно!!!
Десетте вагона пристигат от ГДР, в типичната немска окраска на Митропа за спални вагони,
 която в последствие преминава към червените цветове.
Тъмно син, жълти ливреи, номера в края - до вратата. Впрочем най-близко до тази окраска
 е и следващата (извънредна) поръчка - Турист експреса от Дрезден до Варна с автоплатформите,
който си е чисто ГДР-ейски врак от същите години. Именно заради квотите за задоволяване
на страните членки от СИВ, вагоните за Турист-експреса,
са правени в извън работно време от комсомола на ГДР, на доброволни начала,
както добре знаем от историята по създаването на този международен влак.

Тъй като тогава не е имало такива екстри като специални поръчки,
щото то и вагони са се произвеждали в ограничени серии (типично соц безумие, от недостиг на ресурси)
 ние поръчваме десет броя, колкото ни е квотата по линия на СИВ,
а немците ги изпълняват по тяхната (и единствена тогава) цветова схема.


От тук и този невиждан надпис --- РСВ, както и странното ...БДЖ-България в един ред.
След две-три години (и повече) експлоатация, са пребоядисани в по-светло синьо,
и си получават типично нашенските надписи и т.н.
Подобна е историята и на вагон ресторантите ни от онова време, когато пък те
си получават целият  надпис --- ВАГОН-РЕСТОРАНТ.
Снимка на спалния има вероятност да изкочи, но предварително не се гарантира
за качеството и...както и дали ще се виждат местата на надписите.
Търпение и работа му е макята!!!
...

И така за радост на Ясен, Зазо, Ники, Владо едно, Микси, Жоро, Адриан и моя (разбира се) вагона се оказа точно
изпълнен от фирмата Тилиг и за ТТ. ПРи това си е точно в епохата и окраската!!! ...и си е готин, щото е от ново производство. :dance1:
Тия дни (след осветяването на моя) може да му направя и специално представяне.
Ако някой може да сканира снимката от Стоичков, ще е едно чудесно допълнение.
Който си го купи - купи...останалите от чеТТата предполагам вече ще са спокойни и рано или късно ще се сдобият с него.

Не бих се учудил в Тилиг да имат не само чертежите, но и пълната документация на този вагон,
все пак производителя си е техен  - тоест те са най-близо до първоизточника.

Не твърдя че от Тилиг са безгрешни, но страшно се радвам,
че този вагон е точно моделно копие на прототипа му за България от 1962 г.

:good: :ok: :ok: :ok: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :dance1: :dance1: :dance1: :ok:  :ok: :ok: :good:
ПРедстои ми осветяване на моя екземпляр!
 :yes: ;D ;D ;D

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Спални вагони на БДЖ в ТТ
« Отговор #78 -: 25 Август 2011, 08:54:43 »
По въпроса за WLAB-526, сега ми хрумва и още нещо! :scratch_ones_head:
Може още тогава (преди въвеждането на UIC) да и било и така:
WLAB-526
52 .......БДЖ; (става последствие и 52 по UIC)
6..........№6 от българската серия...(макар че ако са последователно произвеждани,
да трябва да е №4 щото първия е 523,,,втория е 524 ,,,третия е 525 ,,,и четвъртия е 526)
Но на това може да се върнем и по-късно щото си е чиста фантазия вече ала .... :blush2: :pleasantry:.
 ;D
« Последна редакция: 25 Август 2011, 11:10:36 от pach »

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re:Спални вагони на БДЖ в ТТ
« Отговор #79 -: 25 Август 2011, 09:02:46 »
Супер! Тилиг за пореден път доказаха, че са сериозна фирма. Почвам да си мечтая за следващи БДЖ вагони, тяхно производство. По 1 на година да правят, пак е нещо  ;D  ;D  ;D

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Спални вагони на БДЖ в ТТ
« Отговор #80 -: 15 Ноември 2011, 16:11:40 »
Кхъм, кхъм. Такааа.... Другари и другарки, както се казва, имаме новина. А именно потвърждение, но по-голямата част от подозренията ни. След 10-ина мунити, поради необходимост от технологично време, вече и със снимков материал.
« Последна редакция: 15 Ноември 2011, 16:38:42 от zazo »

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Спални вагони на БДЖ в ТТ
« Отговор #81 -: 15 Ноември 2011, 16:33:34 »

снимка: Вагонен завод Гьорлиц
« Последна редакция: 15 Ноември 2011, 16:45:16 от zazo »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Спални вагони на БДЖ в ТТ
« Отговор #82 -: 15 Ноември 2011, 16:38:01 »
Браво, браво! За такава находка заслужаваш едно черпене!

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Спални вагони на БДЖ в ТТ
« Отговор #83 -: 15 Ноември 2011, 17:07:20 »
ZAZO!!!ZAZO!!!ZAZO!!!ZAZO!!!ZAZO!!!ZAZO!!!
Гоуем си!!!!!
 :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi:
 :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo:

ПП. За жалост надписа в средата все пак се оказа "БДЖ" (при това с тогавашния шрифт) а не "РСВ" :yes:
« Последна редакция: 15 Ноември 2011, 17:08:58 от pach »

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:Спални вагони на БДЖ в ТТ
« Отговор #84 -: 15 Ноември 2011, 17:44:10 »
плс някой да преведе това :

Vierteiliges Set Schnellzugwagen (Typ Y/B70) der Bulgarischen Staatsbahn BDZ (Epoche IV)

bestehend aus Sitzwagen Am, Bm sowie Liegewagen Bcm und Schlafwagen WLABm

 

Bereits 1962 wurde eine erste Serie Schlafwagen aus der DDR an die BDZ geliefert. Diese entsprachen den zeitgleich an die DR/Mitropa gelieferten WLAB 62 und damit dem OSShD-Typ B. 1968 wurden ebenfalls aus Görlitz die ersten Sitz- und Liegewagen des UIC-Typs Y nach Bulgarien geliefert, denen 1972 eine weitere Serie Am-Wagen aus Bautzen und WLAm aus Görlitz, allerdings als Typ Y/B 70, folgte. Weitere Lieferungen von Schlaf- und Liegewagen erfolgten 1978 (Bcm aus Bautzen) und 1980 (WLAB aus Görlitz). Gemischtklassige Sitzwagen ABm wurden nicht geliefert. Sitz- und Liegewagen hatten grüne Wagenkästen, Schlafwagen solche in blauer Farbgebung. Die Dächer waren hellgrau lackiert.

Mit dem „Pannonia-Express“, dem „Vitoscha“ und dem „Trakia“ gelangten Wagen der BDZ bis in die ehemalige DDR.

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Спални вагони на БДЖ в ТТ
« Отговор #85 -: 15 Ноември 2011, 18:36:05 »
Адри не ме бива много с немския, ама накратко:

Сет от 4 вагона (Typ Y/B70) на Българските държавни железници БДЖ (епоха 4)

Състоящ се от вагони Am, Bm както и кушет-вагон Bcm и спален вагон WLABm

През 1962 е доставена първата серия спални вагони от ГДР за БДЖ. Те отговарят на серията WLAB 62 доставяна по същото време и за DR/Mitropa, т.е. Typ B на ОСЖД. Също така през 1968 г. от Гьорлиц са доставени първите купейни и кушет вагони Typ-Y на UIC, следва серия от вагони Am от Бауцен и WLAm от Гьорлиц, този път Typ Y/B70. По нататък има доставка на спални и кушет вагони през 1978 (Bcm от Бауцен) и 1980 (WLAB от Гьорлиц). Смесени купейни вагони ABm не са доставяни. Купейните и кушет вагоните са боядисани в зелено, спалните в синьо. Покривите са боядисани в светло сиво.

Информацията е приблизително вярна. Подготвям в момента, няколко материала точно за достваките на вагони за БДЖ от ГДР. Надявам се следващата седмица да почна да ги пускам лека полека. За спалните вагони съм почти готов.
« Последна редакция: 21 Ноември 2011, 09:45:07 от zazo »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Спални вагони на БДЖ в ТТ
« Отговор #86 -: 15 Ноември 2011, 19:23:17 »
Цитат на: zazo link=topic=3299.msg67459#msg67459 date=1321367614
(Image removed from quote.)
снимка: Вагонен завод Гьорлиц
Сега, като върнах и прочетох темата от начало, забелязвам още едно несъответствие:
На снимката, макар и черно-бяла, се вижда ясно, че престилката( под долната жълта ливрея) е черна! А Тилиг са я боядисали в синьо!

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Спални вагони на БДЖ в ТТ
« Отговор #87 -: 15 Ноември 2011, 19:28:55 »
То на истинския и един прозорец повече се вижда.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Спални вагони на БДЖ в ТТ
« Отговор #88 -: 15 Ноември 2011, 19:37:26 »
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=3299.msg67476#msg67476 date=1321378135
То на истинския и един прозорец повече се вижда.
Без прозорците на тоалетните и вратите, трябва да са 11 :)

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Спални вагони на БДЖ в ТТ
« Отговор #89 -: 15 Ноември 2011, 19:54:04 »
Те са 11 - ама тоз в ТТ има прозорчета за маршрут - пък истинския има големи прозорци.