Всъщност първият магистрален дизелов локомотив на БДЖ пристига със серия Дх1, а първият електрически със серия E41. Дх1 означава дизел-хидравличен локомотив, 1-ва серия, а E41- електрически, четириосен локомотив 1-ва серия.
Както се вижда, в единия случай, серията се състои от две букви и една цифра, в другия една буква и две цифри, при единия е оказан броя на колоосите, а при другият не е! Като добавим и фактът, че в БДЖ няма практика в серията да присъстват букви, се стига до ново серийно означение на локомотивният парк, въведено през 1965 година. Принципът е да бъдат запазени същите серии на парните локомотиви, новите дизелови и електрически да заемат свободните от парни локомотиви серии. При това са обособени следните серийни групи:
01-09 - магистрални дизелови локомотиви
10-19 - дизел мотрисни влакове
20-29 - дизелови мотриси
30-39 - електрически мотрисни влакове
40-49 - електрически магистрални локомотиви
50-59 - маневрени дизелови локомотиви с мощност над 500 к.с.
60-69 - маневрени дизелови локомотиви с мощност под 500 к.с.
70-79 - магистрални дизелови локомотиви за междурелсие 760 мм.
80-89 - дизелови мотриси за междурелсие 760 мм.
90-99 - маневрени дизелови локомотиви за междурелсие 760 мм.
Към 1965 година (когато е въведено това серийно означение) в първата група, свободните серии са 04, 06, 07, 08 и 09, така че новите дизелови локомотиви заемат точно 04, 06 и 07. 08 и 09 са били свободни за евентуални бъдещи серии дизели.
В групата на електрическите локомотиви, заетите серии са били 45 , 46, 47, 48 ,49, затова първите новодоставени серии електровози получават 41, 42 и 43.
Автор на системата за серийно означение на локомотивите от 1965 е самият инж. Димитър Деянов, и трябва да се отбележи, че тази система се оказа много добра за БДЖ!