Автор Тема: Моделите на Антон Манковски  (Прочетена 520645 пъти)

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1355
  • Рейтинг: 211
Re: Моделите на Антон Манковски
« Отговор #1170 -: 17 Април 2012, 23:57:43 »
На витринката липсва само ер32

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Моделите на Антон Манковски
« Отговор #1171 -: 18 Април 2012, 18:49:16 »
Такова нещо като ЭР32 липсва попринцип. Има ЭР31 и ЭР25.

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4818
  • Рейтинг: 648
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Моделите на Антон Манковски
« Отговор #1172 -: 18 Април 2012, 19:58:31 »
Цитат на: jopeto link=topic=3305.msg76703#msg76703 date=1334696263
На витринката липсва само ер32
Разбра ли сега защо ми липсва и на мен :lol: :lol: :lol:

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1355
  • Рейтинг: 211
Re: Моделите на Антон Манковски
« Отговор #1173 -: 18 Април 2012, 23:41:16 »
 :lol: :lol: :lol:

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1355
  • Рейтинг: 211
Re: Моделите на Антон Манковски
« Отговор #1174 -: 19 Април 2012, 00:06:36 »
Верно е така аз понеже гледам някви руски сайтове та ми стана интересно. Има ЕР2 подобрн на наще таралясници.Но тука се натъкнах наещо интересно: http://balancer.r/sites/s/5/s58.radikal.ru/i160/1012/19/49dcc50a9c58.jpg.htm 2. 1994-96 гг. - строились новые 4-вагонные электропоезда ЭР35 для Сербии. Построенный в начале 1994 года первый поезд ЭР35 в связи с международным эмбарго был задержан в Болгарии по пути в Белград, и с разрешения ООН был допущен в Югославию только лишь весной 1995 года. Построенный в конце 1995 – начале 1996 года второй поезд ЭР35 поступил туда в 1996 году, а планировавшийся третий так и не был построен из-за сложной ситуации вокруг Югославии, хотя значительная часть оборудования для него уже была закуплена.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Моделите на Антон Манковски
« Отговор #1175 -: 19 Април 2012, 00:16:31 »
ЭР31 е оригиналния вариант, произвеждан за JZ, на негова база и с минимални разлики са нашите ЭР33, а след тях е още по-новата версия ЭР35, също за JZ.
Разликите между трите са незначителни.

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4818
  • Рейтинг: 648
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Моделите на Антон Манковски
« Отговор #1176 -: 19 Април 2012, 19:51:27 »
 :blush2:
Извинете момчета,че ви прекъсвам!
Само да вметна ,започвам да правя 18 серия!
Сашо!Не онази дизеловата,нея вече я направих,за парната говоря ;D
 http://toniemi2.snimka.bg/hobby/bdj-18-seriya.463947.25604891


Интересно!Как така между сериите парни машини ,БДЖ са вмъкнали дизелите 04 ,06,07 серия,електровозите 41до 46 серия?!
 
И не само това,ами има и дублирани серии-18,23,46 сигурно има и още,не съм се ровил!
Някак си,разхвърляна работа!
Някой знае ли нещо повече?


Ето снимки:




 
« Последна редакция: 19 Април 2012, 20:05:44 от toniemi »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4818
  • Рейтинг: 648
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Моделите на Антон Манковски
« Отговор #1178 -: 19 Април 2012, 22:00:50 »
Красавец! :good:

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Моделите на Антон Манковски
« Отговор #1179 -: 19 Април 2012, 22:13:05 »
Цитат на: toniemi link=topic=3305.msg76840#msg76840 date=1334854287
:blush2:

Интересно!Как така между сериите парни машини ,БДЖ са вмъкнали дизелите 04 ,06,07 серия,електровозите 41до 46 серия?!
 
И не само това,ами има и дублирани серии-18,23,46 сигурно има и още,не съм се ровил!
Някак си,разхвърляна работа!
Някой знае ли нещо повече?



Имам някакви далеечни спомени, т.е. отдавна го срещнах написано някъде, ама не си спомням къде. Когато са се появили дизелите и електриците, парни машини с някои серии вече ги е нямало измежду живите. Съответно на новите машини са им дали свободна серия в групата, отговаряща на типа на локомотива. Затова първият дизел не е 01, ами е 04. Парни 01, 02, 03  и 05 по това време си е имало, 04 са заминали в небитието, и в групата 00 до 09 магистралният дизел става 04. След това няма и дизел 05, защото серията е заета.
« Последна редакция: 19 Април 2012, 22:15:57 от mitko0888 »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Моделите на Антон Манковски
« Отговор #1180 -: 20 Април 2012, 04:05:45 »
Всъщност първият магистрален дизелов локомотив на БДЖ пристига със серия Дх1, а първият електрически със серия E41. Дх1 означава дизел-хидравличен локомотив, 1-ва серия, а E41- електрически, четириосен локомотив 1-ва серия.
Както се вижда, в единия случай, серията се състои от две букви и една цифра, в другия една буква и две цифри, при единия е оказан броя на колоосите, а при другият не е! Като добавим и фактът, че в БДЖ няма практика в серията да присъстват букви, се стига до ново серийно означение на локомотивният парк, въведено през 1965 година. Принципът е да бъдат запазени същите серии на парните локомотиви, новите дизелови и електрически да заемат свободните от парни локомотиви серии. При това са обособени следните серийни групи:
01-09 - магистрални дизелови локомотиви
10-19 - дизел мотрисни влакове
20-29 - дизелови мотриси
30-39 - електрически мотрисни влакове
40-49 - електрически магистрални локомотиви
50-59 - маневрени дизелови локомотиви с мощност над 500 к.с.
60-69 - маневрени дизелови локомотиви с мощност под 500 к.с.
70-79 - магистрални дизелови локомотиви за междурелсие 760 мм.
80-89 - дизелови мотриси за междурелсие 760 мм.
90-99 - маневрени дизелови локомотиви за междурелсие 760 мм.
Към 1965 година (когато е въведено това серийно означение) в първата група, свободните серии са 04, 06, 07, 08 и 09, така че новите дизелови локомотиви заемат точно 04, 06 и 07. 08 и 09 са били свободни за евентуални бъдещи серии дизели.
В групата на електрическите локомотиви, заетите серии са били  45 , 46,  47, 48 ,49, затова първите новодоставени серии електровози получават 41, 42 и 43.
Автор на системата за серийно означение на локомотивите от 1965 е самият инж. Димитър Деянов, и трябва да се отбележи, че тази система се оказа много добра за БДЖ!
« Последна редакция: 20 Април 2012, 16:35:32 от Сaprycorn »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Моделите на Антон Манковски
« Отговор #1181 -: 20 Април 2012, 09:06:17 »
Не само много добра, ами и напълно подредена.
Сега и Тони(еми) ;) вече ще му стане ясно, щото така написаното от Ясен е наистина стройно и прегледно.
Просто Тони(еми) :haha: както и останалите не сме го виждали в такъв кратък запис, за да схванем логиката и подредеността!
Инж.Д.Деянов както винаги е бил достатъчно прозорлив не само да го предложи но и прокара като решение за означенията на
БДЖ-серийте!!!! :hi: :hi: :hi:

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4818
  • Рейтинг: 648
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Моделите на Антон Манковски
« Отговор #1182 -: 20 Април 2012, 19:09:04 »
Цитат на: pach link=topic=3305.msg76883#msg76883 date=1334901977
Не само много добра, ами и напълно подредена.
Сега и Тони(еми) ;) вече ще му стане ясно, щото така написаното от Ясен е наистина стройно и прегледно.
Просто Тони(еми) :haha: както и останалите не сме го виждали в такъв кратък запис, за да схванем логиката и подредеността!
Инж.Д.Деянов както винаги е бил достатъчно прозорлив не само да го предложи но и прокара като решение за означенията на
БДЖ-серийте!!!! :hi: :hi: :hi:
Това е така,но нали е имало презастъпване с парните машини,които са със серии от 01 до 50!
Това ново....преозначение на сериите е правено със съзнанието че в момента са се движили и парните машини!
Тях не ги виждам в това което Яско е написал!
Хем ги има парните,хем между тях са вклинени дизелите и електриците!Правено е означението сякаш само за тях!И поне две серии са се презастъпвали тогава-18 и 23,по - късно идва 46та!
Това ми е странно!Ако имаше само дизели , мотриси и електрици,подредбата на Деянов е супер!Ама това мешане и с парата ми е странно!

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Моделите на Антон Манковски
« Отговор #1183 -: 21 Април 2012, 03:37:27 »
Тонка, не са се застъпили, защото парният локомотив 18.01 е бракуван през 1966, а първата дизелова мотриса 18.01 е доставена през 1967! Парният локомотив 23.01 е бракуван в началото на 50-те, а мотрисите серия 23 получават това означение чак през 1965!
Иначе в серийните групи има застъпване, например групата 40-49 за старият подвижен състав означава товарни и маневрени тендерни локомотиви, а за новия- електрически магистрални локомотиви!
Тази сисмтема за серийно означение се оказа много добра, тъй като почти всички локомотиви (с много малки изключения) си запазиха сериите непроменени вече повече от 40 години, за разлика от дизеловите и електрически локомотиви на DR например, които за същия период си смениха серията три пъти!

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Моделите на Антон Манковски
« Отговор #1184 -: 21 Април 2012, 09:03:02 »
Както и при БДЖ-46 няма застъпване. Кога спряха парните и кога купиха електрическите?
Само нас моделистите, може да ни бърка, ама като кажеш "баба Меца" и всички разбират, че говориш за парния БДЖ-46!!!! ;)