Автор Тема: Представяне на Boris 2-12-4  (Прочетена 7139 пъти)

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Представяне на Boris 2-12-4
« -: 11 Октомври 2011, 12:13:18 »
Привет!
Борис Добринов Чакъров
Технически данни:
Ръст 178 см,78 кг,разведен,неосъждан , син на 30 години .
Роден  14.04.1956 в София
Първи,втори,трети клас в София до Петте кюшета.После във Варна.1975 - Първа езикова гимназия с немски език.
Бакалавър по история , магистър  по немски език и литература.
Хобита:Книги , пътешествия , хард и хеви рок , блус , (привет Ясене , Адри  :victory: ) , фотография , картонени игри , метални конструктори.
ЖП моделизъм и история на техниката:от откриването на парата до 1970 :т.е. I,II,III епохи, кранове багери,военна техника,пристанищни и индустриални железници,вагонни фабрики, фериботи.
Мащаби: N,TT,H0-в миналото, по настоящем I(1/32), 0(1/45). 
Настоящо състояние на колекцията
1.N:  15-20 модела
2.TT:30-35 модела
3.H0:20-30 локомотива, вагони 200-400, има и уникати
Точките 1, 2, 3 отиват на тезгяха, ще ги продавам
4.0 към 40 броя, има и уникати
5.I:към 40 вагона и 9 локомотива - и тук има уникати

Архив списания, :''Eisenbahn Magazin""- всичките 60 годишни, Modelleisenbahner-1952-1992, MIBA, Model railroader, Machinist Workshop,Home Shop Machisnist, Model Engineer, Modelengineers Workshop,
Gauge One Railroad Assosiation Newsletter, Maschienen im Modellbau, 0,1,2 Express, и  много, много други.
Член на : G1MRA, echtdampfklub ads.
 :give_rose:ЗАЩО ПИША ВСИЧКО ТОВА?!?
многословен съм, защото бих желал да окуража тези, които имат проблеми, които искат да събират, карат, майсторят, пътуват, изучват, но не им стигат място, пари, разбиране на околните  ;D
Не съм голямата или великата работа, но съм видял и две и двеста.На времето имах втората по големина колекция в България; най-голямата , над 300 модела колекция от самоделни постройки,един от най -големите архиви в България, можех да позная на снимка13/18 или 18/24,  почти всички влакови серии в България и DRG;бях специалист по ецване, правил съм модели за военните, работих в 1/120 теснолинейки,участвах в работата на МОРОП, пишех статии...

После се наложи да продам всичко, без архива  :diablo:
Хранехме се у дома по два пъти на ден, работих на три места , всичките пари отиваха за лекарства. :bad:
И отново изгря слънцето на моята улица .... започнах отначало.
Сега трудно различвам отделните серии, камо ли да ми ги покажат за секунда, колекцията ми е скромна, в 1/120 надали бих се справил.
Най-добро и готино е това което ТЕ кефи, прави ТЕ по-силен, сборва стреса.
Няма най-добър и най-лош мащаб, няма най-готина епоха  :pleasantry:
Англичаните ни учат, как можеш в 1/45 два пъти по-голямо от H0, да правиш маневри на площ 120/60см.
Ако нямащ място може да караш в малък мащаб, примерно N, а да колекционираш любими модели в H0.
Или да караш в H0 или да колекционираш 0, I или II. Можеш да направиш теснолинейка в 0 и тя да заема по малко място от второстепенна железница в H0, за първостепенна  вообще не отварям дума. Същите са релациите H0-N илиTT-Z.
Да наемери място за диорама 30/80см - това може всеки - :good:
Да заведеш жена си или приятелката си на сбирка на моделистите и да види, че не сме избягали от лудницата и не сме за детската градина  :give_heart:
БЛАГОДАРНОСТИ: :give_heart:
На много хора дължа благодарности. Сигурно ще изпусна някой, моля за разбиране и несърдене :
1. варненските моделисти, най-вече корабомоделисти,световни и европейски шампиони, които ме приеха -юношата бледен - и с огромно търпение ми показваха тънкостите на занаята.
2.моите любими учители по жп моделизъм от Варна - колкото пръстите на едната ми ръка на брой - но БЕСНИ СТРАШНИ ПЕНСИИ , които и до сега, над 70, майсторят в 0 и 1/20 и не им пука , че са световно неизвестни... :on_the_quiet:
3.ВЪЗРОЖДЕНЦИТЕ - тези които запазиха духа на българските железници , при все  всички превратности на съдбата.Заради тях не сме пасмина,  а себеуважаващи се хора:професор Йордан Тасев, родът Деянови, Стефан Стоичков, Боно, Стойко Алексиев, Коста Иванов,и едно чудесно семейство баща и син , чиито имена съм забравил  :clapping: :clapping: :clapping:
4.Васил Михайлов - ако има мъдрец сред нас , това е Васко. Тих, спокоен, ведър. Знае много , може всичко. Никога не се изхвърля. Създава хармония, като старозаветен старец. :give_heart:
5.Еди Диранов- забравен наш колега , ограбен от колеги.Сега мизерства..... :angry:
6.Жоро - когато всички се бяхме затворили в черупките си, той продължаваше да се бори да оцелее моделизма у нас. Отвори магазинче. Посещаваше клиентите от врата на врата. И що несправедливи хули отнесе!!! :hi:
7.Колегата Юри Ботев- с младежката му дързост и вдъхновение.  :hi:
8.Бай Стефан Чернев от Русе, учителят Людмил Бабев,  арх. Николай Дамянов , Жоро Дончев , Борето Шопов,онзи мил старец от Павлово, както и двадесет години по - възрастният от мен моделист, чието име съм забравил , който лееше колела в 1/45 и 1/20 и почина от мъка - по съсипването на жп архивът ни   :hi:
9.Ясен - заради хъсът и чарът му (не съм минал на левия тротоар  брейииии  :good: )
10.Премахнато от автора.
11.Премахнато от автора.
12.Негово Превъзходителство Стефано Бенацо - този човек милей за нашите железници повече от  дузина началници на БДЖ  :hi:
13.На знайните и незнайните дейци на БДЖ за безкористната помощ  :hi:
14.На ДЖПМПЖ - Варна:hi: :give_heart: виж по-долу...
15.на Тримата Другари -ние си знаем кои сме  :give_heart:
16.на семейството ми- - на мама, която занимаваше момичетата ми, докато аз правех влакове. :give_heart:. На татко, който ми правеше иснтрументи и машинки и когато се отчайвах, че всичко което съм сторил е боклук;казваше:'Ти  можеш сине'  :give_heart:.На сина ми, който ме насърчи да бягам подир мечетите си  :give_heart:. На жените до мен  :give_heart:
С какво бих могъл да помогна:
1.с познанията ми по големите мащаби 0, I, II, 1/20
2.с познанията ми , колкото и малки да са , в посока вагонострителство до 1920/45.
3.със старовремските начини на правене на постройки
4.с архива ми -ТОВА- СЛЕД КАТО ГО ПОДРЕДЯ.КОГА? НЕ СЕ ЗНАЕ. НЕ МЕ ЗАСИПВАЙТЕ С ВЪПРОСИ ЗАЩОТО ЕФЕКТЪТ ЩЕ Е ОБРАТЕН  :diablo:

Успехи:
1.най-големият успех е , че познавам толкова много готини и отдадени хора, някои от които са ми близки приятели.
2.другият най-голям успех е ,че в годините ,когато всичко отиваше за лекарства и лечение , мечтата ми да правя влакове ме поддържаше жив.
3.технически най- голям успех е, че можахме ( заедно с още двама души) да произведем и прoдадем модели , в TTm - т.е. теснолинейка тип Харц  1000mm в мащаб 1/120, на 9мм релси.
4.купих си и железничарска къща на гара Каспичан -  40 метра от коловоз 1.
5.участвах като съорганизатор и секретар в Дружеството на жп моделистите и приятелите на железницата Варна.Станахме член на МОРОП 1989-1994.
6.тайнствената диорама 4.
7.архивът и статиите ми.
8.работилницата ми по фина механика и тази по дърводелство.
9.превеждах на много конгреси, състезания и форуми на различни видове моделизми.

Грешки, провали, простотии-много са .Ще изброя някои от тях - дано други не ги повторят.
1.Когато бях на гости на моделисти и специалисти по история на железницата , обръщах повече внимание на експонатите , от колкото на живите хора, които ги бяха създали, събрали или купили.....
2.Започнах да се развивам хоризонтално и вертикално;те. вместо да се специализирам в 1-2 области започнах да събирам пенкилер.
3.След новото начало, поставено около 2003 година, започнах по стар навик да събирам и НО, а това беше излишно.Бях започнал в 1 и основната ми цел беше да майсторя ,  а не да колекционирам....но старите навици трууудно умират, а и пазарът беше промамлив  :diablo:
4.Купих си къща железничарска на Каспичан -  това е и точка 4 от успехи - след години ще разберем дали е била финансова грешка или не.
5.Продадох част от архива си
6.Когато бях в дупка , престанах да се срещам с жп моделисти и жп историци.
7.Когато продавах колекцията си , всичко бе на честна дума и юнашко доверие- -някои от контрагентите се оказаха слаба ракия , при  все че се познавахме отдавна ... :bad:

Макети, Anlagen:
1.Първият макет беше в Н0 250x150см Не беше моя измислица, а леко подобрен макет от стара книга от ГДР.Беше преправян безброй много пъти.Най-интересно беше окачването му  на тавана. Не бях спазил и градусите на наклоните ,че се задъхваше на горната гара ( два коловоза и един глух ) даже и с два вагона.Опитахме и зъбчата железница , но само се озъбихме.... :haha:.
Ландшафтът си бе жива мъка.Сипеите около свлачищата във Варна изглеждаха по-добре.Но пробвахме много неща, като моторно задвижване на стрелки и семафори , както и задвижване  с проволка и пневматика.
Краят беше много елегантен:представете си един макет 2.50 x 1.50 висящ  на тавана , оживял доста години и един тежък мъж, около 120 кг(естествено , че няма да го спомена поименно) се катери на кревата, който е отдолу.Стъпва на табуретка, увисва на корабната верига, на която е окачен  макета и се излюсква върху него :good: :good: :good:
2.Вторият беше в N, около 180x80см.Направих го , за да покажа , че нещо мога - след експериментите с първия.Размених го бързо...не ме кефеше само да джиткам композиции... :bad:
3.Третият беше по сегашно казано сегмент - в ТТ.Само крайна гара.Това нещо вече ставаше. Правих си маневри от А до Я .
4.Диорама 4.За нея може би някой друг път ?

ДЖПМПЖ-Варна
Това не е сектантска организация, а Дружество на железопътните моделисти и приятелите на железниците Варна, с най - голям брой участници 53 - 55.Създадохме го 1989 година и функционирахме до към 1994 година.Имахме голяма поддръжка в лицето на началника на жп гарата ТОШО ГРАМАТИКОВ.Тук бяха хора от всякакви възрасти, едни събираха , други разказваха и описваха историята на БДЖ, трети бяха филателисти , четвърти запалени пътувачи , пети моделисти , дейността беше много разнообразна и нахъсссана , станахме членове на МОРОП.Защо спряхме ???НЯМАШЕ ДРЯЗГИ,КАРАНИЦИ, НО ИМАШЕ ГЛАД.. :angry: :angry: :angry:.От средата на деветдесетте години нямахме вече и място за клуб - реституираха го.Хората работиха на по 2-3 места, само и само да свързват двата края.Тук беше и края на ДЖПМПЖ-Варна....Старите изнемогваха и се криеха от срам, младите гледаха да имигрират, хората на средна възраст захващаха , каквото и да е допълнителна работа :hi: :hi:
Дейност в МОРОП
МОРОП е Организация на жп моделистите и приятелите на железниците в Европа.Създадена е 1954 година.Имаше секретариат(с) , техническа комисия (тк) и комисия на приятелите на железниците.(пж)
ТК изработва нормите НЕМ -  норми на европейските жп моделисти. С тези норми се съобразяват всички производители. Работех  в различни комисии, изнасях доклади.Нормата за епохи България НЕМ  803 BG е излязла от моето перо.Но не е актуализирана вече повече от 20 години.
НА ВНИМАНИЕТО НА ИЗПОЛЗВАЧИ И ПАУНИ - ЧЛЕНСТВОТО В МОРОП НЕ НОСИ НИКАКВИ ДИВИДЕНТИ,ПАРИ И БЕЗПЛАТНИ ПЪТУВАНИЯ.ТОВА Е ТЕЖКА ОРГАНИЗАЦИОННА ОТГОВОРНОСТ.ТУК ИМА ЧЛЕНСКИ ВНОС И НЯМА ФЪНДЪК И ГЮВЕЧ !!! :angry: :angry: :angry:

Ташаци на рояци
1.Виж макети т.1
2.В подготвителен клас се опитвах да правя стрелки в N, без да съм чувал за геометрия на коловозното развите, вписване в криви,  език на стрелката или  най-малкото да отида до гарата :lol:
3.След промените въоръжен с три фотоапарата,  допълнителни обективи и  БРАДА И ДЪЛГА КОСА спирам на гара Червен бряг- ще снимам и пътувам по теснолинейката ....Идват ченгетата и казават :'Измитай се демократ такъв(заради брадата). Показвам документ разрешение'ЩЕ ТИ РАЗБИЕМ ГЛАВАТА С ФОТОАПАРАТИТЕ И ЩЕ ТИ НАВРЕМ ДОКУМЕНТА,МРЪСЕН ФАШИСТ'.... :lol: :haha:
4.Лято е. Станал съм преди изгрев слънце, за да чакам теснолинейката по родопската линия.Залегнал съм в нулева позиция, с апарат в ръката и един на тринога.Ще заснемам излизащият от тунела дизел с трите светлини на едва пукащата се зора.Спирачки. :nono:.Трима тичат към мен , други набират радиостанции - - взеха ме за самоубиец... :haha: :good:
4.А колко пъти са ме арестували в Родопите за шпионаж :blind:. Но там хорат са разбрани  :give_heart:. С един документ всичко се оправяше и ставаха такива снимки, приятелства, хапване и бели родопчанки :drinks: :give_heart:
5.Влизам в магазин в ГДР и искам вагони РЕКО в H0 за един приятел, продавачаката ми отговаря :""Имаме вагони на Пико,Шихт, Реезе, Гюцолт,БерлинерТТбаанен, но на Реко нямаме :haha:
6.На конгрес на МОРОП.В теснолинейката фраш  :bad: ,  превеждам от немски на английки на една група от Австралия .Викат ме:'Ела тук сме ти запазили ,място до една рускиня, която не говори немски.Отивам и се опитвам да седна: Бре братче, не мож се  побра на седалката срещу тази жена -  тя е надеждна как весь гражданский флот-  заема две седалки и половина, а това си е теснолинейка,  трябва да говоря на три езика и да се чуствам комфортно. Да превеждаш си е тежка работа, още повече че и трите езика не са ми майчини.Изкарах цялото пътуване на един крак :lol: :haha: :spiteful: :bad:,
7.Да живее рок енд ролът и така до края на света! :give_heart: :drinks: :give_heart:
Искате ли още?
« Последна редакция: 23 Юли 2013, 01:54:09 от Boris 2-12-4 »

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:Представяне на Boris 2-12-4
« Отговор #1 -: 11 Октомври 2011, 12:17:29 »
Е , крайно време беше -
добредошъл !!

Да наснимаш колекцията !

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1930
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re:Представяне на Boris 2-12-4
« Отговор #2 -: 11 Октомври 2011, 12:46:18 »
Добре дошъл Боре!
Най-после се престраши :drinks:
Желая ти само чудесни мигове с хобито!!!
 :drinks:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Представяне на Boris 2-12-4
« Отговор #3 -: 11 Октомври 2011, 12:50:47 »
Ееее дано си повече словоохотлив!!!
За миналата година един път си писал тук, сега втори път...хайде да ти върви по вода!
 :hi: :hi: :swoon: :lol: :lol: :ok:

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re:Представяне на Boris 2-12-4
« Отговор #4 -: 11 Октомври 2011, 13:47:24 »
Много добре казано - поздравления!
 :hi: :hi: :hi:

nilfe

  • Trade Count: (75)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 955
  • Рейтинг: 15
  • H0 Епоха 1, 2, K.P.E.V. DRG - ВАРНА
Re:Представяне на Boris 2-12-4
« Отговор #5 -: 11 Октомври 2011, 14:00:05 »
Здрасти Борисе, Радвам се, че най-после се престраши да се представиш. Надявам се за в бъдеще да споделяш повече от твоя опит.  :good: :drinks: :drinks: :drinks:

mill

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Представяне на Boris 2-12-4
« Отговор #6 -: 11 Октомври 2011, 16:39:17 »
 :hi: :)

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4781
  • Рейтинг: 632
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re:Представяне на Boris 2-12-4
« Отговор #7 -: 11 Октомври 2011, 18:18:43 »
Е това е представяне с 2-3 изречения :hi: :hi: :hi:
Давай още! :good:

ogiegp

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Представяне на Boris 2-12-4
« Отговор #8 -: 11 Октомври 2011, 18:46:16 »
Добре дошъл сред нас.Ясно е ,че не за всички си непознат,но дано се запознаем и останалите.
Ще си доста от полза за форума до колкото схващам.Дано си активен наистина.Питания винаги ще има.
Поздравления и Успех.

evrokoma

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Представяне на Boris 2-12-4
« Отговор #9 -: 11 Октомври 2011, 19:05:30 »
Добре дошъл макар да си отдавна тук :drinks:

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Представяне на Boris 2-12-4
« Отговор #10 -: 11 Октомври 2011, 19:10:16 »
Добре дошъл!   :drinks: А аз си мислех, че с моите 3 мащаба съм "най-пъстър"...  ;D

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2035
  • Рейтинг: 1421
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re:Представяне на Boris 2-12-4
« Отговор #11 -: 11 Октомври 2011, 19:30:49 »
Направо се замаях! :lol: :blink:
Много ми хареса и четох с интерес!  :good: :hi: :drinks:
А това тук е много точно казано:
Цитат на: Boris 2-12-4 link=topic=3360.msg65963#msg65963 date=1318324398
Няма най-добър и най-лош мащаб, няма най-готина епоха  :pleasantry:
« Последна редакция: 11 Октомври 2011, 23:45:21 от gregary »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Представяне на Boris 2-12-4
« Отговор #12 -: 12 Октомври 2011, 13:49:25 »
Добре дошъл! Много интересно представяне - ще се радвам и лично да се запознаем. Изглежда си доста интересна личност.  :)

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Представяне на Boris 2-12-4
« Отговор #13 -: 12 Октомври 2011, 13:57:53 »
Споменаваш, че си правил и модели за военните.
За какви модели по-точно става въпрос ? Навремето из щабовете на поделенията имаше и такива "гъзарийки". Представляваха една голяма маса с ланшафт и "макети" на сгради и техника. Е верно, че по-скоро приличаха на дървени трупчета отколкото на детайни макети, но тук-таме имаше и уникални неща, включително и с жп. участъци. Та за такива ли модели става въпрос или за онез хубавите моделчета на бойна техника дето стояха из канцелариите и се ползваха за подаръци ?

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Представяне на Boris 2-12-4
« Отговор #14 -: 12 Октомври 2011, 19:15:31 »
Привет и от мен! :hi:
Ще се радвам да публикуваш колекцията си от по големите мащаби и по специално на локомотивите.Мисля някой ден да си закупя един от по големите за витринен модел който обаче определено ще е електровоз.Де да можеше да е 46та марка  :)