Общ форум | Chit-chat > Общи приказки извън хобито | Chit-chat away from the hobby
За Китай
Loco-motion:
Всъщност технологичното нивo в Китай отдавна не е такова, каквото си го представя средно-статистическият българин. Току-що ми дадоха да пиша статия за ултра модерна химическа фабрика край Нанджин, собственост на съвместна компания между BASF и Sinopec YPC.
В общи линии политиката на Китай е "Искате екологично-чисти производства в Китай? Много добре, постройте ни ги. Ние нямаме нищо против."
Gervasii:
--- Цитат на: Loco-motion link=topic=1196.msg65921#msg65921 date=1318239046 ---Всъщност технологичното нивo в Китай отдавна не е такова, каквото си го представя средно-статистическият българин. Току-що ми дадоха да пиша статия за ултра модерна химическа фабрика край Нанджин, собственост на съвместна компания между BASF и Sinopec YPC.
В общи линии политиката на Китай е "Искате екологично-чисти производства в Китай? Много добре, постройте ни ги. Ние нямаме нищо против."
--- Край на цитат ---
Ееей как успяваш до Китай да отидеш, статия да напишеш и във форума да постваш от България?! :hi:
widowmaker:
--- Цитат на: Loco-motion link=topic=1196.msg65921#msg65921 date=1318239046 ---Всъщност технологичното нивo в Китай отдавна не е такова, каквото си го представя средно-статистическият българин. Току-що ми дадоха да пиша статия за ултра модерна химическа фабрика край Нанджин, собственост на съвместна компания между BASF и Sinopec YPC.
В общи линии политиката на Китай е "Искате екологично-чисти производства в Китай? Много добре, постройте ни ги. Ние нямаме нищо против."
--- Край на цитат ---
Много интересно, а всъщност ходил ли си в Китай? Въобще.
Loco-motion:
Не съм ходил в Китай, но шефката ми е. Мои приятели инженери също. Това, което те са ми казвали е, че китайската продукция първо качество заминава за САЩ, второ качество заминава за други азиатски пазари, трето качество остава в Китай и четвърто качество заминава за Европа. Не съм специалист по производствени процеси, но през нашия отдел минават много статии на ден и това позволява да се създаде обща представа. От тази обща представа се оформя следната картина - единствената индустрия, която върви стабилно в Европа е тази на производството на електричество от възобновяеми източници - соларни и ветрогенераторни паркове, защото там са заделени огромни субсидии. Имаше временен скок в автомобилната индустрия на Германия, но още докато БМВ, Даймлер и Порше регистрират рекордни продажби в историята си за по-малко от седмица всички се изредиха да дават изказвания "криза идва през януари, вземаме строги мерки, криза през януари, по-страшна от предишната" Цели компании от строителния сектор по възможност се ориентират изцяло към Бразилия, Русия, Индия, а такива като Билфингер-Бергер се преструктурират в консултанти, защото ако разчитат на Европейския пазар. Бразилия се готви за скок, толкова много компании строят заводи там, а след като вдигнаха вносните мита за автомобили Фолксваген, Фиат, Рено, Континентал започнаха залпово заводи около Сау Пауло. Сийменс бяха много притеснени след като прекратиха джойнт венчъра си с Атомстройекспорт, защото само за следващите две години имат поръчки за 12+ млрд. евро. Вчера Шкода е започнала производството на наследника на Октавия в Пуна, Индия и очаква само в него да произведе милиони. И докато другите икономики от BRICS все още развиват производства съвместно с европейски компании, а те са затруднени и тези процеси са забавени, то при Китай нещата са коренно различни. Постоянно се откриват нови производства, броят на частните автомобили се удвоява на всеки две години, китайски корабни компании поемат не само транспорта от Китай до Европа. Китайска компания пое основния трафик на контейнери в Балтийско море! Все повече производства на китайците са собствени разработки, а не лицензни/ безлицензни. Всяка европейска компания, търсеща растеж определя като първа грижа изграждането на представителство в Китай. Пресен пример отпреди месеци. Най-големият финландски производител на лагери с повече от 18 000 служители купи нищо и никаква шведска фирма със 170 работника, защото от пет представителства в чужбина три са в Шанхай, Хонг Конг и Сингапур. За това дали китайците държат на качеството ще приведа в заключение пресен пример. RWE Energie е дало поръчка за най-големите и модерни кораби за монтаж на офшорни ветро-генераторни паркове и първият ще е на вода през средата на 2012г. Това са чудовищни кораби, които се стабилират изцяло във въздуха, балансирайки на четири пилона, в състояние са на един курс да монтират пет огромни вегрогенератора с височина на витлата над 200 метра, и могат да вдигнат с кран товар до 1 000 тона. Преди години всякакви по-сложни и специфични кораби се строяха в Нидерландия или Норвегия. А тези се строят в Китай. И никой не се е засилил да вкарва шефа на борда на директорите в лудница. Та затова, да, Китай е много по-напред от общонриетото у нас мнение.
XRISTO:
--- Цитат на: Loco-motion link=topic=1196.msg65939#msg65939 date=1318262265 ---.....което те са ми казвали е, че китайската продукция първо качество заминава за САЩ, второ качество заминава за други азиатски пазари, трето качество остава в Китай и четвърто качество заминава за Европа......
--- Край на цитат ---
Пък тези стоки, които излизат изобщо извън параметрите за качество, тоест са брак - за българия (не е правовписна грешка - таз държавица ще я пиша с главна буква тогава, когато си заслужи това :fie:).
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия