Общ форум | Chit-chat > Общи приказки извън хобито | Chit-chat away from the hobby
За Китай
BDZ:
Една продукция или отговаря на параметрите за качество или не отговаря и в този смисъл не мисля че съществува категория трето, четвърто и т.н. качество. Също не мога да се съглася, че "четвърто" качество заминава за Европа. Не може да слагаме под един знаменател Швейцария или Германия примерно, с Албания или България.
widowmaker:
--- Цитат на: Loco-motion link=topic=1196.msg65939#msg65939 date=1318262265 ---Не съм ходил в Китай, но шефката ми е. Мои приятели инженери също. Това, което те са ми казвали е, че китайската продукция първо качество заминава за САЩ, второ качество заминава за други азиатски пазари, трето качество остава в Китай и четвърто качество заминава за Европа. Не съм специалист по производствени процеси, но през нашия отдел минават много статии на ден и това позволява да се създаде обща представа. От тази обща представа се оформя следната картина - единствената индустрия, която върви стабилно в Европа е тази на производството на електричество от възобновяеми източници - соларни и ветрогенераторни паркове, защото там са заделени огромни субсидии. Имаше временен скок в автомобилната индустрия на Германия, но още докато БМВ, Даймлер и Порше регистрират рекордни продажби в историята си за по-малко от седмица всички се изредиха да дават изказвания "криза идва през януари, вземаме строги мерки, криза през януари, по-страшна от предишната" Цели компании от строителния сектор по възможност се ориентират изцяло към Бразилия, Русия, Индия, а такива като Билфингер-Бергер се преструктурират в консултанти, защото ако разчитат на Европейския пазар. Бразилия се готви за скок, толкова много компании строят заводи там, а след като вдигнаха вносните мита за автомобили Фолксваген, Фиат, Рено, Континентал започнаха залпово заводи около Сау Пауло. Сийменс бяха много притеснени след като прекратиха джойнт венчъра си с Атомстройекспорт, защото само за следващите две години имат поръчки за 12+ млрд. евро. Вчера Шкода е започнала производството на наследника на Октавия в Пуна, Индия и очаква само в него да произведе милиони. И докато другите икономики от BRICS все още развиват производства съвместно с европейски компании, а те са затруднени и тези процеси са забавени, то при Китай нещата са коренно различни. Постоянно се откриват нови производства, броят на частните автомобили се удвоява на всеки две години, китайски корабни компании поемат не само транспорта от Китай до Европа. Китайска компания пое основния трафик на контейнери в Балтийско море! Все повече производства на китайците са собствени разработки, а не лицензни/ безлицензни. Всяка европейска компания, търсеща растеж определя като първа грижа изграждането на представителство в Китай. Пресен пример отпреди месеци. Най-големият финландски производител на лагери с повече от 18 000 служители купи нищо и никаква шведска фирма със 170 работника, защото от пет представителства в чужбина три са в Шанхай, Хонг Конг и Сингапур. За това дали китайците държат на качеството ще приведа в заключение пресен пример. RWE Energie е дало поръчка за най-големите и модерни кораби за монтаж на офшорни ветро-генераторни паркове и първият ще е на вода през средата на 2012г. Това са чудовищни кораби, които се стабилират изцяло във въздуха, балансирайки на четири пилона, в състояние са на един курс да монтират пет огромни вегрогенератора с височина на витлата над 200 метра, и могат да вдигнат с кран товар до 1 000 тона. Преди години всякакви по-сложни и специфични кораби се строяха в Нидерландия или Норвегия. А тези се строят в Китай. И никой не се е засилил да вкарва шефа на борда на директорите в лудница. Та затова, да, Китай е много по-напред от общонриетото у нас мнение.
--- Край на цитат ---
Ей за това използваните епитети за нашата преса примерно са думички от рода на:
парцал, гъзпапир, боклук и т.н.
Не си ходил, ама понеже някой бил ходил и ти бил казал нещо и ти си станал спец веднага.
Ей за това всичките ни медии са абсолютен боклук - щото всеки пише каквото му дойде.
Аз работя в Китай от ноември 2009.
Пускам в експлоатация соларни и конвертори за вятърни турбини.
Най голямата турбина в света (прототип, т.е. само една единствена) е с диаметър на ротора (витлото) 128м.
Най високата офшорна (пак прототип) е 160м.
RWE AG строят наистина такива кораби, но в (цитирам):
Korean shipyard of Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) in Okpo
Това драги мой е в Южна Корея, съвсем случайно работих 3 месеца в тази корабостроителница (с около 22000 работника) началото на 2009,
наша беше силовата електроника по задвижването на 5 250 метрови кораба за сондажи и търсене на нефт в шелфовата зона.
Китай нямат и никога не са имали традиции в корабостроенето,
виж малката ЮК има над 50% от световното производство на големотонажни океански и морски кораби.
За това колко е напред Китай пак изобщо не си познал.
По добре не пиши нищо, не е нужно да четем поредната глупост и да се смеем :)
Loco-motion:
--- Цитат на: widowmaker link=topic=1196.msg65947#msg65947 date=1318269495 ---
Не си ходил, ама понеже някой бил ходил и ти бил казал нещо и ти си станал спец веднага.
Ей за това всичките ни медии са абсолютен боклук - щото всеки пише каквото му дойде.
Китай нямат и никога не са имали традиции в корабостроенето,
виж малката ЮК има над 50% от световното производство на големотонажни океански и морски кораби.
За това колко е напред Китай пак изобщо не си познал.
По добре не пиши нищо, не е нужно да четем поредната глупост и да се смеем :)
--- Край на цитат ---
Това за нивото на българските медии явно беше насочено като лична обида, но не знам защо си решил, че съм такъв. Работя в информационна агенция, захранваща с информация корпоративни клиенти, няколко западни фондови борси и списваща онлайн изданието на Дау Джонс. Ройтерс не намира някакви сериозни проблеми с правдоподобността на нашата информация. Относно RWE официално се извинявам. Говорех наизуст, защото от вкъщи нямам достъп до базата данни. Грешката стана защото в рамките на два дни писахме за корабите на RWE и на A2SEA, в която 49% държи Сийменс. Понеже така прекрасно се справяш с гугъл провери, моля те къде се строи нейният Sea Instaler, после се върни тук да обясниш как това нищо не значи. Хайде, нека ти дам отправна точка - shipbuilding country: China Относно ветрогенераторите да съм казал, че са в производство? В момента са във финален стадий на разработка, а тя се забави, защото Сийменс мести развойния си център в Хамбург, за да е по-близо до немските, нидерландските и британските крайбрежия, където ще се реализират. Но ти разбира се знаеш тези неща. Няколко души тук ме предупредиха за арогантно отношение на някои хора, но аз очаквах поне тук да не попадам на такива. Но, моля те, ако ще ми обясняваш какъв [*цензурирано*] съм и как нямам ни най-малка представа за каквото и да било, направи го на лично съобщение. Темата се напълни с достатъчно спам, за което, опасявам се, и аз допринесох. Затова поднасям на всички извиненията си. :hi:
widowmaker:
Не виждам къде съм написал, че си [*цензурирано*]?
За нещата в Китай имам много, ама много добри (разбирай качествени) впечатления,
които за съжаление нямат нищо общо с това, което си написал ти.
Примерно конверторите, които произвеждаме ние в Китай идват от Европа готови на части,
с нарязани на правилната дължина и надписани кабели.
При нас тук, в Елин Пелин се прави всичко от-до, но на китайците им трябва над 3 пъти повече
време за да съберат един шкаф. Та какви китайски технологии, какви пет лева?
Заплатата на един китаец в производството е 3500 юана, което е към 800 лв, но той е над
3 пъти по непродуктивен от българския си аналог. Единственото вярно нещо е, че няма спънки
(и законови, естествено) от управляващите за организирането на всяко едно производство.
Няма такова нещо като китайски инженеринг, всичко е копи-пейст с евентуален китайски ъпгрейд след това,
който пак е откраднат като технология.
Ей това е риъл Чайна, драги мой:
P.S.
И няма фирма Сийменс, има Зименс или поне така се произнася на немски.
mgirginov:
А бе, това тук тема за вицове ли е, или за "шаолински" изпълнения по "български"?
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия