Автор Тема: Българските експреси през годините.  (Прочетена 77268 пъти)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #75 -: 12 Юли 2013, 23:05:41 »
Да допълня някои данни, проверени в наличните пътеводители от ново време:

От първия пост, номер 1 - Дунава се движи до 1990. След това няма експресен влак до Русе.

Номер 2 - Янтра - София - ГО. От време на време (два непоследователни сезона със сигурност) е пускан Пловдив - София - Горна Оряховица.

Номер 3 и 6 - Хебър и Пирин. Не съм ги срещал като експресни влакове от 90-те години насам.

Номер 4 - Тракия. Движи се до 1990 г.

От втория пост:

Номер 2 - Пловдив експрес. София Пловдив до 1990. След това е Враца - Пловдив, но през различните сезони до Враца е пътувал само в неделя. Един сезон - 1996/97 - е Михайловград - Пловдив.

Освен това да се добавят:
Експрес Златни пясъци. София - ГО - Варна. От София тръгва сутринта и пристига във Варна в ранния следобед. След около час тръгва обратно за София. Върви като номер 201/208, по-късно като 521, след връщането на номерацията е 201/204, 2501/2502, 2601/2602, сега май трябва да е 2511/2510. (за номерата съм писал накрая)

По същия маршрут дълго време има и втори експрес - “Варна“. Тръгва сутринта от Варна и след обяд от София. Движи се до 2000 г.

За кратко има експрес (Плевен?) по направление Плевен - Пловдив (1998/99, влак номер 205/206), през следващия сезон влак със същия номер е Плевен - Благоевград.

През същите два сезона има и експрес София - Видин, номер 701/702.

Експрес Родопи - Пловдив - Ст. Загора - Варна, с вагони на Карнобат прикачвани до Бургас, или закарвани като отделен влак Карнобат - Бургас (през различните години). Със сигурност го има от 1998 до днес.

Всички експреси съществуват до 2004 година. След това приемат името УБВ, а от 2009 имат новото звучно наименование БВЗР и вече наистина се броят за бързи влакове.  Т.е. от 2004 насам експресни влакове нямаме. През 1995/96 освен ЕВ и БМ съществува и името Интерсити!

Системата за номериране на влаковете е променяна на няколко пъти. Например ЕВ101/102 (Пловдив експрес) през 00-те години става 511/512 (5 - експрес, 1 - 1-ва линия). След това се връща като 101/102. От 2002 става 1501/1502 (1 - 1-ва линия, 5 - експрес). От 2004 - след смяната на ЕВ с УБВ, цифрата 5 се сменя на 6 и същият влак става 1601/1602. А от 2009 освен новото име и номерът става 1623/1620.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #76 -: 12 Юли 2013, 23:18:01 »
По въпроса с номерата, понеже сега ЕВ и УБВ няма, а са БВЗР, те се номерират с поредността на останалите БВ.
Номер 511 отговаря на категория ИС, каквито влакове по едно време имаше между София и Пловдив.
Експресите преминаха от 101, 201, 301 направо на 1501, 2501, 3501 при последната смяна на номерната система. След това системата остава същата, сменя се само категорията на влаковете.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #77 -: 13 Юли 2013, 00:02:01 »
Цитат на: bdz43r link=topic=3378.msg90036#msg90036 date=1373660281
По въпроса с номерата, понеже сега ЕВ и УБВ няма, а са БВЗР, те се номерират с поредността на останалите БВ.
Номер 511 отговаря на категория ИС, каквито влакове по едно време имаше между София и Пловдив.
Експресите преминаха от 101, 201, 301 направо на 1501, 2501, 3501 при последната смяна на номерната система. След това системата остава същата, сменя се само категорията на влаковете.

Номер 511 си е белият кон, Враца 13:25, София 15:15, Пловдив 17:10. Писъл съм 1994 г. и го има черно на бяло. И си е ЕВ а не ИС. Тази номерация е по това време (горе съм писал 00). Не знам от кога е измислена такава (да започва с категорията на влака), но от 1995 се връща:

Интерсититата София - Пловдив са 811-10:15, 815-12:15, 813-14:15. 101 -15:15 си е ЕВ. Останалите часове - 121-7:15, 123-8:15, 250-9:15(Влакът е от Плевен, за това е четен), 123-11:15, 125-13:15, 141-16:15, 127-18:15, 129-19:15 са си БВ. Има и експрес 17:15 за Ямбол. Само че това вече е 1995.

За другото си прав, а и аз съм казал същото.
« Последна редакция: 13 Юли 2013, 07:15:56 от mitko0888 »

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #78 -: 13 Юли 2013, 08:49:08 »
От годините се получи объркването.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #79 -: 13 Юли 2013, 09:03:03 »


Интересно ми е все пак - тази номерация кога е била въведена. И защо това разписание е от януари? Имам спомени само че наистина София - Пловдив имаше бърз или експрес на всеки час, тогава пътувах доста  с влак, ама не съм се заглеждал по номерата на влаковете. В Германия по същото време трябваше да има подобен влак поне на всеки два часа за да се използва означението IC. (не говоря за средната скорост и другите изисквания).
« Последна редакция: 13 Юли 2013, 09:09:10 от mitko0888 »

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #80 -: 15 Юли 2013, 08:58:08 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=3378.msg90035#msg90035 date=1373659541
...
През същите два сезона има и експрес София - Видин, номер 701/702.


Този влак се наричаше "Баба Вида", но не е бил експрес, водеше се бърз влак, който спираше само на по-големите гари.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #81 -: 15 Юли 2013, 09:10:58 »
Цитат на: pavel75 link=topic=3378.msg90056#msg90056 date=1373867888
Този влак се наричаше "Баба Вида", но не е бил експрес, водеше се бърз влак, който спираше само на по-големите гари.

Толкова километри за толкова време - естествено е смешно да е кспрес, само че БДЖ си го наричаше ЕКСПРЕСЕН влак.







ПС: Това, което пиша в този форум, е проверено, освен ако не съм използвал разни думи като май, въх, ъъъ, питанка, чуденка и т.н., така че вЕрвайте ми?
« Последна редакция: 15 Юли 2013, 09:12:58 от mitko0888 »

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #82 -: 15 Юли 2013, 09:52:31 »
Незнам как са го водели ескпрес като при качване от гара Враца се качвахме без задължителното място и търсехме къде има свободно да седнем. Нямам спомен обаче цената дали беше различна.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #83 -: 15 Юли 2013, 09:53:10 »
Направил съм допълненията в първите два поста.
Тъкмо щях да пиша, че експрес "Видин" и влак "Баба Вида" подлежат на доуточняване,
и тук последва допълнения. Значи така - оставам го като експрес "Видин" !!
Принципно винаги може да се допълва и променят данните които сме събрали,
така че благодара на Митко, Тодор и Павката, за включването.
Интересното е че миналата седмица доста форумисти "се въртяха" из темата,
но само тези тримата допълниха нещо ново. За това специална благодарност за тях!!!
Пък останалите да ползват информацията със здраве....

Rizar

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #84 -: 12 Септември 2013, 16:21:53 »
Нещо интересно на което попаднах, реших да го споделя и в нашия форум:  :)
Листовка от Плевен експрес, която е можела да се намери във влака.

Ето и разписанието към листовката: 

И линк от където са взети снимките: http://www.lokforum.com/viewtopic.php?p=76735&highlight=%EB%E8%F1%F2%EE%E2%EA%E0#76735
 bg&flag
« Последна редакция: 13 Септември 2013, 08:44:30 от Rizar »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #85 -: 13 Септември 2013, 08:27:19 »
Материалите от горния пост са публикувани след твойто показване.
Принципно в първите два постта на темата се събира, всичко което е намерено
 и показано назад (или напред) в същата и това е изрично указано в началото.
Грешката е изцяло моя, защото го направих (вижда се в часа на редактиране на поста)
но смятах, че за всеки е ясно как точно се формират първите два постта.
Тази тема е обща, кой каквото открие или си спомни, го публикува в нея,
а аз там го качвам с малка редакция и след минимално потдръждение за верността на данните.
Благодарим за новите данни!
 :hi:

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #86 -: 16 Септември 2013, 17:28:34 »
Снимки на експрес Янтра,след като вагоните му са сменени със серия 74.Предполагам снимките са от средата на 90-те,тъй като червеното не е толкова бледо,както когато същата серия вагони влизат в експлоатация.


Вижда се,че снимките са от този експрес,вижда се на табелите.
Ето от къде са взети:
http://semafor4o.snimka.bg/other/quot-so-bdj-quot.695882.all.6
http://semafor4o.snimka.bg/other/quot-so-bdj-quot.695882.all.9

Продължение:
И Белчо(Белия влак):
« Последна редакция: 16 Септември 2013, 17:31:40 от fpk1999 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #87 -: 17 Септември 2013, 11:39:09 »
Обновени са снимките с новите за експрес "Янтра" в първия пост!
 :hi:

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #88 -: 25 Септември 2013, 00:20:10 »
Здравейте!!!
Ето какво има във фотогалерията на Рейлуей моделинг

Ето и линк:
http://www.railwaymodeling.com/gallery/displayimage.php?pos=-7842

Става ясно,че от 24.05.1998 до 29.05.1999 Плевен експрес се е движил до Пловдив.

Лека нощ! :lazy:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #89 -: 25 Септември 2013, 08:55:25 »
За екстрес Плевен доста информация се набра, благодарение на теб и RIZAR!
Вторият пост на темата съм го допълнил с новото напоследък.
Прави ми впечатление номерата - №200 и №209 (?), щото обикновенно са две съседни числа, но не и в този случай.(?)
Ето един въпрос за "разследване" и анализ от твоя страна! ;)
И за същата двойка влакове - разсписанието от 1997 г. е било за един месец (почти)
 или е печатна грешка и трябва да е до 31.05.1998г........ :scratch_ones_head: