Автор Тема: Българските експреси през годините.  (Прочетена 77278 пъти)

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #90 -: 25 Септември 2013, 10:09:45 »
През 1998-99-та е точно така, както е на снимката. Преди това - от май 1997-а до май 1998-а е София-Плевен, като тръгваше от София след обяд в 4.10. Още преди това, от пускането му през април 1997-а до влизането на новото разписание през маи същата година, за около месец, тръгваше в седем без десет вечерта, вероятно поради нямане къде да го набутат в стария график. Което не беше много удобно, понеже тогава тролеите в Плевен спираха в 10 вечерта и последните за Дружба, Сторгозия и т.н. се хващаха на магия.
Първо бяха три вагона втора класа и два първа, само с малко по-широки седалки, рециклирани в Дряново от стари ГДР-ски кушети. Това бяха първите съвременни за времето си безкупейни вагони в БДЖ, с климатик и с автоматични врати. Бяха боядисани в бяло и червено, за разлика от по-нататъшната 63-та серия. Имаше и ресторант. Сега тези вагони седят на закрито в Дряново, като са пребоядисани в синьо и от години чакат БДЖ да си плати ремонта и да си ги вземе. В албума на semafor4o има снимка на такъв вагон с първоначалното оцветяване.
На другата година, като тръгна до Пловдив, смениха състава с пет сини вагона 63-та серия, рециклирани в Унгария, пак на основата на стари ГДР-ски вагони. Първа класа нямаше. По техен образец после в Дряново направиха 50 второкласни, 13 първокласни и  по-късно четири второкласни с възможност за превоз на хора в инвалидни колички. "Образецът" беше показан през есента на 1997-а на Пловдивския панаир - рециклиран унгарски вагон първа класа, доста по-луксозно изпълнение от нашия вариант - коренно различни седалки, килимче в салон, врати, също той имаше и вакуумни кенефи, за разлика от нашите, които ги направиха с "дупка".
« Последна редакция: 25 Септември 2013, 10:11:49 от IKAR »

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #91 -: 20 Октомври 2013, 14:12:23 »
http://retrolife.free.bg/travel/train/index.html
В горния сайт има разписанията на всичките ни експреси за 2012 г.Вярно,че след 2004 категория ЕВ не съществува,но БВЗР пак са нещо,по-различно от бърз влак и се доближават до експреси(според мен пък са си експреси). :)

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #92 -: 20 Октомври 2013, 20:05:53 »
Вече не са актуални. "Пловдив" вече няма - само до София е и си е обикновен бърз влак, също спира на много повече гари. "Диана" и "Родопи" също вече са обикновени бързи влакове.

tritehiksa83

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #93 -: 31 Март 2014, 13:41:51 »
Аз бих искал да разбера повече подробности за международните експреси,ако някой може да даде информация ще съм благодарен!

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #94 -: 31 Март 2014, 14:17:10 »
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,268.msg91283.html#msg91283

Но те не бяха експреси, фактически си бяха обикновени международни бързи влакове. Това че в името им пишеше "Истанбул експрес", "Меридиан експрес" и т.н. не ги правеше експреси. И на таблата си пишеше "Бърз".

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #95 -: 12 Май 2014, 08:38:36 »
Екпрес "ШИПКА" ...!!!
Тук поне има табелките останали от него:
http://vbox7.com/play:4bd94503bd
 :scratch_ones_head:

Ще намерим още материали по въпроса...

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #96 -: 12 Май 2014, 08:54:07 »
Цитат на: IKAR link=topic=3378.msg94319#msg94319 date=1396264630
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,268.msg91283.html#msg91283

Но те не бяха експреси, фактически си бяха обикновени международни бързи влакове. Това че в името им пишеше "Истанбул експрес", "Меридиан експрес" и т.н. не ги правеше експреси. И на таблата си пишеше "Бърз".

В потвърждение на думите на Икар!



И табелите на още два експреса:

"Шипка"





"Сините камъни"


rumensoft

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 73
  • Рейтинг: 37
    • RUMENSOFT
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #97 -: 13 Май 2014, 13:20:52 »
Цитат на: pach link=topic=3378.msg95012#msg95012 date=1399874047
В потвърждение на думите на Икар!

.......................


Тези табели от филм ли са снимани? Кой е филма :)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #98 -: 13 Май 2014, 13:34:09 »
Цитат на: rumensoft link=topic=3378.msg95032#msg95032 date=1399976452
Тези табели от филм ли са снимани? Кой е филма :)

http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3378.msg95011.html#msg95011

martinis

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #99 -: 04 Май 2015, 01:24:29 »
За Чайката  повече инфо, моля ако някой има да сподели... Много ме заинтригува този влак... Бил съм на годинка когато за пръв път съм пътувал до морето с него... За съжаление няма как да имам по-подробни спомени оттогава  :yahoo:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #100 -: 22 Януари 2016, 12:36:41 »
Две снимки на "Плевен Експрес" за Плевен->Благоевград->Плевен ЕВ№205/206





Някой да уточни моля, 7-те вагона от коя серия и модел са?
Третия пост в тази тема е съответно допълнен - за "Плевен Експрес" се посъбраха повече материали!

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #101 -: 22 Януари 2016, 12:44:19 »
63-та серия рециклирани вагони, по унгарска технология, на базата на стари ГДР-ско производство, дето големи проблеми създават и респективно сега са ограничени до 100 км/ч. Общо взето почти нямаше хора в този влак за Благоевград поради неудобното време.
« Последна редакция: 22 Януари 2016, 12:49:32 от IKAR »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #102 -: 22 Януари 2016, 12:55:58 »
Явно ограничението е станало след 1999г защото точно този влак е заснет със скорост 110км/ч. (виж клипа след снимките в трети пост).
Мерси за инфото - ще го допълня пак отпред!
(фургони или пощи не виждам, така че записвам 7 броя 63-та серия...)

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #103 -: 22 Януари 2016, 13:09:58 »
След 99-та е. Проблемът се е получил, когато почнаха с такива да обслужват "Слънчев Бряг" и нещо по кривите между Оризово, Чирпан и Михайлово им се чупели пружинните ресори. Някой "умник" решава да ги "охлаби", за да не се случват такива работи, в следствие на което при скорост над 100 вагоните почват да друсат неимоверно и да се държат като прасе, което го подготвят за колене....Затова и ги ограничават. Не знам защо се получава така при нас, при положение, че абсолютно същите вагони, с повече екстри но конструктивно 1:1, се движат в Унгария със 160 и досега, вече почти 20 години след модернизацията им, като разбира се са свалени от интер-сити на по-ниските категории влакове....

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Българските експреси през годините.
« Отговор #104 -: 30 Август 2018, 15:49:45 »
Хебър експрес в Пловдив / Plovdiv, le 5 август 1981. Photo Pierre B