Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

Българските експреси през годините.

<< < (16/24) > >>

mitko0888:
Да допълня някои данни, проверени в наличните пътеводители от ново време:

От първия пост, номер 1 - Дунава се движи до 1990. След това няма експресен влак до Русе.

Номер 2 - Янтра - София - ГО. От време на време (два непоследователни сезона със сигурност) е пускан Пловдив - София - Горна Оряховица.

Номер 3 и 6 - Хебър и Пирин. Не съм ги срещал като експресни влакове от 90-те години насам.

Номер 4 - Тракия. Движи се до 1990 г.

От втория пост:

Номер 2 - Пловдив експрес. София Пловдив до 1990. След това е Враца - Пловдив, но през различните сезони до Враца е пътувал само в неделя. Един сезон - 1996/97 - е Михайловград - Пловдив.

Освен това да се добавят:
Експрес Златни пясъци. София - ГО - Варна. От София тръгва сутринта и пристига във Варна в ранния следобед. След около час тръгва обратно за София. Върви като номер 201/208, по-късно като 521, след връщането на номерацията е 201/204, 2501/2502, 2601/2602, сега май трябва да е 2511/2510. (за номерата съм писал накрая)

По същия маршрут дълго време има и втори експрес - “Варна“. Тръгва сутринта от Варна и след обяд от София. Движи се до 2000 г.

За кратко има експрес (Плевен?) по направление Плевен - Пловдив (1998/99, влак номер 205/206), през следващия сезон влак със същия номер е Плевен - Благоевград.

През същите два сезона има и експрес София - Видин, номер 701/702.

Експрес Родопи - Пловдив - Ст. Загора - Варна, с вагони на Карнобат прикачвани до Бургас, или закарвани като отделен влак Карнобат - Бургас (през различните години). Със сигурност го има от 1998 до днес.

Всички експреси съществуват до 2004 година. След това приемат името УБВ, а от 2009 имат новото звучно наименование БВЗР и вече наистина се броят за бързи влакове.  Т.е. от 2004 насам експресни влакове нямаме. През 1995/96 освен ЕВ и БМ съществува и името Интерсити!

Системата за номериране на влаковете е променяна на няколко пъти. Например ЕВ101/102 (Пловдив експрес) през 00-те години става 511/512 (5 - експрес, 1 - 1-ва линия). След това се връща като 101/102. От 2002 става 1501/1502 (1 - 1-ва линия, 5 - експрес). От 2004 - след смяната на ЕВ с УБВ, цифрата 5 се сменя на 6 и същият влак става 1601/1602. А от 2009 освен новото име и номерът става 1623/1620.

bdz43r:
По въпроса с номерата, понеже сега ЕВ и УБВ няма, а са БВЗР, те се номерират с поредността на останалите БВ.
Номер 511 отговаря на категория ИС, каквито влакове по едно време имаше между София и Пловдив.
Експресите преминаха от 101, 201, 301 направо на 1501, 2501, 3501 при последната смяна на номерната система. След това системата остава същата, сменя се само категорията на влаковете.

mitko0888:

--- Цитат на: bdz43r link=topic=3378.msg90036#msg90036 date=1373660281 ---По въпроса с номерата, понеже сега ЕВ и УБВ няма, а са БВЗР, те се номерират с поредността на останалите БВ.
Номер 511 отговаря на категория ИС, каквито влакове по едно време имаше между София и Пловдив.
Експресите преминаха от 101, 201, 301 направо на 1501, 2501, 3501 при последната смяна на номерната система. След това системата остава същата, сменя се само категорията на влаковете.

--- Край на цитат ---

Номер 511 си е белият кон, Враца 13:25, София 15:15, Пловдив 17:10. Писъл съм 1994 г. и го има черно на бяло. И си е ЕВ а не ИС. Тази номерация е по това време (горе съм писал 00). Не знам от кога е измислена такава (да започва с категорията на влака), но от 1995 се връща:

Интерсититата София - Пловдив са 811-10:15, 815-12:15, 813-14:15. 101 -15:15 си е ЕВ. Останалите часове - 121-7:15, 123-8:15, 250-9:15(Влакът е от Плевен, за това е четен), 123-11:15, 125-13:15, 141-16:15, 127-18:15, 129-19:15 са си БВ. Има и експрес 17:15 за Ямбол. Само че това вече е 1995.

За другото си прав, а и аз съм казал същото.

bdz43r:
От годините се получи объркването.

mitko0888:


Интересно ми е все пак - тази номерация кога е била въведена. И защо това разписание е от януари? Имам спомени само че наистина София - Пловдив имаше бърз или експрес на всеки час, тогава пътувах доста  с влак, ама не съм се заглеждал по номерата на влаковете. В Германия по същото време трябваше да има подобен влак поне на всеки два часа за да се използва означението IC. (не говоря за средната скорост и другите изисквания).

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия