Автор Тема: Помощ за ремонт на локомотив  (Прочетена 8428 пъти)

digitalman

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Помощ за ремонт на локомотив
« -: 25 Октомври 2011, 22:58:27 »
Здравейте,

малко неочаквано за мен се появи един проблем с този локомотив.
Счупила се е една част - прилича на кардан, която е връзката между моторчето в средата и задвижването към едната страна.
Не съм много наясно с терминологията, но се надявам на снимката да става ясно (производител е Пико):




Благодаря предварително ако може за съвет относно този технически проблем. Надявам се е лесно за отремонтиране.
Поздрави,
« Последна редакция: 25 Октомври 2011, 23:20:57 от digitalman »

tritehiksa83

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Помощ за ремонт на локомотив
« Отговор #1 -: 25 Октомври 2011, 23:17:10 »
Първия вариант колега, е да закупиш резевна част от фирмата производител и да я подмениш,другия вариант за който се сещам е да наденеш шлаух който плътно да захване пречупването,но така ,че да не приплъзва,провери дали няма някакво натоварване от което да се е получило счупването.Поздрави и успех.

digitalman

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Помощ за ремонт на локомотив
« Отговор #2 -: 27 Октомври 2011, 08:17:54 »
Благодаря за съвета. Да си призная мислех си, че този модел е популярен и някой вече се е сблъсквал с такъв проблем.

Часта която се счупи е много малка (като клечка от кибрит), не знам възможно ли е да се поръча нова такава или по-скоро да се отремонтира с подръчни средства.

n_sirakov

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Помощ за ремонт на локомотив
« Отговор #3 -: 27 Октомври 2011, 08:49:14 »
По принцип всички резервни части могат да се поръчват

G_GROZ

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Помощ за ремонт на локомотив
« Отговор #4 -: 27 Октомври 2011, 08:57:04 »
http://piko.de/produkt_db/check.php?page=ersatzteil_neu&grand_id=3&parent_id=15&id=52500
Виждаш  ли 52500-08? Мисля това да е твоя чарк. Ако е така, при Тихомир в Малкия ЦУМ, номерчето, цената + 10 процента и след две седмици, ако си късметлия и по-рано си готов.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Помощ за ремонт на локомотив
« Отговор #5 -: 27 Октомври 2011, 09:12:17 »
Цитат на: G_GROZ link=topic=3380.msg66570#msg66570 date=1319695024
... номерчето, цената + 10 процента и след ...

До сега не си спомням Тихомир да ми е искал +10%, чувал съм че и Жоро не е на +% спрямо официалния ценоразпис ...
« Последна редакция: 27 Октомври 2011, 09:14:01 от mitko0888 »

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Помощ за ремонт на локомотив
« Отговор #6 -: 27 Октомври 2011, 09:16:40 »
Най-добре си поръчай нова част, щом я има. Едва ли е кой знае какви пари. Отделно, че това е въртяща се част, предаваща цялото натоварване. Трябва да е здрава и отгоре на това и добре балансирана, за да не бие и не износва свързаните с нея елементи. Ако тръгнеш да я лепиш, гарантирано няма да спазиш това-онова и проблемът пак ще лъсне скоро, освен ако не доведе до допълнителни повреди и още по-голямо изваждане.  ;)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Помощ за ремонт на локомотив
« Отговор #7 -: 27 Октомври 2011, 10:14:10 »
Все пак говирим за обикновен моделен кардан с размери около ~ 25х2,3 мм нали????
Какво куцо куче, `кви пет ле`а ...
 :lol: :haha: :haha:

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Помощ за ремонт на локомотив
« Отговор #8 -: 27 Октомври 2011, 11:34:17 »
Цитат на: pach link=topic=3380.msg66578#msg66578 date=1319699650
Все пак говирим за обикновен моделен кардан с размери около ~ 25х2,3 мм нали????
Какво куцо куче, `кви пет ле`а ...
 :lol: :haha: :haha:
Би ли го написал на български? Защото така май само ти си го разбираш...  :fool:

G_GROZ

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Помощ за ремонт на локомотив
« Отговор #9 -: 27 Октомври 2011, 12:59:34 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=3380.msg66571#msg66571 date=1319695937
Цитат на: G_GROZ link=topic=3380.msg66570#msg66570 date=1319695024
... номерчето, цената + 10 процента и след ...

До сега не си спомням Тихомир да ми е искал +10%, чувал съм че и Жоро не е на +% спрямо официалния ценоразпис ...

Дано е така, но моите спомени са други. Както и да е. Важното е колегата да си поръча при Тихо или Жоро, а цената е 3.59 евра и не си заслужава нито коментарите, нито акълите за преправяне, лепене и други самоделни изпълнения.
« Последна редакция: 27 Октомври 2011, 13:01:44 от G_GROZ »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Помощ за ремонт на локомотив
« Отговор #10 -: 27 Октомври 2011, 13:24:51 »
Както казва и Гроздан - `кво куцо куче, `кви пет ле`а?
 Тоест - "Какво куцо куче, какви пет лева?" - а това е перефраза сдобила се с
всенародно одобрение, когато трябва да се отбележи абсурда в дадено нещо.

Говорим за кардан с приблизителни размери 25 на 2,5 милилитра.
На цена заедно с приемните възли от 3,59 евро.
Тоест, не става въпрос за 359,00 евро и нито тишо,
 нито Жоро някога са искали каквито и да е проценти за такъв резервен чарк.
Това просто е услуга.
...Но нали не се очаква те да платят и себестойността на въпросния чарк?
Първи абсурд.

Много ми е любопитно като как така се "балансира",
карданче в железопътен модел. На какво се измерва и как става промяната
в центровката на теглото участващо във въпросния баланс.
В железопътния моделизъм на баланс подлежат едиствено и само маховиците, при това - НЕ от всички фирми.
При моделистките конструкции, това също е според усмотрение и машинно/измервателните възможности
на всеки индивидуален моделист с прилична моделарска работилничка.
Втори абсурд.

С едно изречение и то на чист български език.
Какви врели некипели се говорят на човека по един елементарен въпрос! :blink: :wacko: :scratch_ones_head:

Присъединявам се към Гроздан в това отношение!
Тоест пак стигаме до ... "К`во куцо куче, к`ви пет ле`а???"
 :fool: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
« Последна редакция: 27 Октомври 2011, 13:27:24 от pach »

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Помощ за ремонт на локомотив
« Отговор #11 -: 27 Октомври 2011, 13:44:01 »
За твое сведение, pach, понеже пак нещо не си наясно и пак пишеш тонове спам... Бих се много учудил, ако просто беше написал два ЯСНИ реда... Добрата матрица и правилното шприцване на кардана /зъбно колело, вал и т.н./ осигуряват необходимия баланс, който е вследствие на спазените правилни размери, липса на огъване и правилно разпределение на материала... Като облекчаващо нещата в случая играе използването на пластмаса /лек материал/...  Ако го залепиш такъв дребен чарк, вероятно да спазиш всички изисквания е твърде ниска, затова е за предпочитане заводски чарк...

digitalman, провери си и зъбните предавки в какво състояние са. Да не се движат трудно, защото ако не се въртят леко, като нищо може да строшиш и новия кардан /или да изгориш мотор/.
« Последна редакция: 27 Октомври 2011, 13:48:14 от Best Ripper »

digitalman

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Помощ за ремонт на локомотив
« Отговор #12 -: 27 Октомври 2011, 15:00:15 »
ок, планирам утре да отида до малкия цум (по-удобно ми е като място), ще взема и локомотива и ще видим какво може да направим.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Помощ за ремонт на локомотив
« Отговор #13 -: 27 Октомври 2011, 15:02:34 »
Ми аз го написах в два реда, но ти не схвана.
Но когато някой не иска д а схване  - то е за винаги.
Пълниш не със спам, а с абсолютни глупости главите на хората тук.
Локомотивите на някой са пълни със залепени кардани, било то направо (по-лошото въстановяване),
било то и чрез допълнителна външна пластмасова тръбичка.
Няма нито един да се е счупил, пък за балансировка на чарк - за трети път го казвам - с размери
~ 25 х 2,5 мм и тегло <0,5 грама е пълна идиотщина да се говори. При това този чарк, се върти с доста под
максималните обороти н а двигателчето.
 Тоест центробежните сили заради които се извършва баланс на големите части (1 : 1)
тук са пренебрижимо малки. Именно за това  при производството на шприц матрицата за тези части,
се следи то да е симетрично (което е различно от балансирано) и с правилно разпределение на материала.
Но дори и тогава понякога се появяват тъй наречените от стендовиците - смукнатини.
Те стават при неправилно разпределение именно на материала.
Вероятно такава смукнатина е довела и до скъсването на карданчето.
Ако има затруднение при въртенето на зъбните предавки, локомотива би се движил по различен начин,
или направо спрял,след което следва нагряване на двигателчето и последствията не са един скъсан кардан.
Знаеш ли каква сила трябва на двигателчето, за да скъса кардан? :fool:

Повярвай мощността е много малка (ако не отвори си довечера локомотива...ама не от единицата)
 и виж каква е мощността на едно обикновенно моделно двигателче.
И то е ясно, защото мощностте е функция не само на двигатерля, но и на зъбните предавки.
Даже си има едно 4златно" правило при изчисления по формулите на зъбни предавки в нашия вид моделизъм.
При всеки вид моделизъм с такива задвижвания формулите са почти еднакви, само че правилата са различни.

Ти така и не ми отговори с какво би балансирал нов моделен кардан?
На какъв инструмент или машина?
И с какво точно би премерил разбалансирането?
Как би го отстранил - тоест как се балансира моделен кардан?
Питам те не от мерак за спамене, а защото до сега съм направил около трийсет различни карданчета,
а дори на знаем мерните единици с които се мери дебалансировката!
Сподели твойте знания с колегите от форума в крайна сметка - стига си дуднал като черна радиостанция!!!
 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

ПП.Дали искаш да мерим дебалансировката или нещо друго тук - това е въпроса всъщност!!!! :yahoo:
« Последна редакция: 27 Октомври 2011, 15:12:28 от pach »

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:Помощ за ремонт на локомотив
« Отговор #14 -: 27 Октомври 2011, 15:11:47 »


Колега , вероятно Toniemi ще ти помогне ...in Toniemi we trust