Ми аз го написах в два реда, но ти не схвана.
Но когато някой не иска д а схване - то е за винаги.
Пълниш не със спам, а с абсолютни глупости главите на хората тук.
Локомотивите на някой са пълни със залепени кардани, било то направо (по-лошото въстановяване),
било то и чрез допълнителна външна пластмасова тръбичка.
Няма нито един да се е счупил, пък за балансировка на чарк - за трети път го казвам - с размери
~ 25 х 2,5 мм и тегло <0,5 грама е пълна идиотщина да се говори. При това този чарк, се върти с доста под
максималните обороти н а двигателчето.
Тоест центробежните сили заради които се извършва баланс на големите части (1 : 1)
тук са пренебрижимо малки. Именно за това при производството на шприц матрицата за тези части,
се следи то да е симетрично (което е различно от балансирано) и с правилно разпределение на материала.
Но дори и тогава понякога се появяват тъй наречените от стендовиците - смукнатини.
Те стават при неправилно разпределение именно на материала.
Вероятно такава смукнатина е довела и до скъсването на карданчето.
Ако има затруднение при въртенето на зъбните предавки, локомотива би се движил по различен начин,
или направо спрял,след което следва нагряване на двигателчето и последствията не са един скъсан кардан.
Знаеш ли каква сила трябва на двигателчето, за да скъса кардан?

Повярвай мощността е много малка (ако не отвори си довечера локомотива...ама не от единицата)
и виж каква е мощността на едно обикновенно моделно двигателче.
И то е ясно, защото мощностте е функция не само на двигатерля, но и на зъбните предавки.
Даже си има едно 4златно" правило при изчисления по формулите на зъбни предавки в нашия вид моделизъм.
При всеки вид моделизъм с такива задвижвания формулите са почти еднакви, само че правилата са различни.
Ти така и не ми отговори с какво би балансирал нов моделен кардан?
На какъв инструмент или машина?
И с какво точно би премерил разбалансирането?
Как би го отстранил - тоест как се балансира моделен кардан?
Питам те не от мерак за спамене, а защото до сега съм направил около трийсет различни карданчета,
а дори на знаем мерните единици с които се мери дебалансировката!
Сподели твойте знания с колегите от форума в крайна сметка - стига си дуднал като черна радиостанция!!!

ПП.Дали искаш да мерим дебалансировката или нещо друго тук - това е въпроса всъщност!!!!
