Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control

Нужда от съвет

<< < (3/6) > >>

widowmaker:

--- Цитат на: Best Ripper link=topic=3385.msg66692#msg66692 date=1319995613 ---
--- Цитат на: widowmaker link=topic=3385.msg66689#msg66689 date=1319993922 ---Нещата не са точно такива - 1/100 е само при дължината на модела,
за всичко друго е 1/87.

--- Край на цитат ---
И разликата в дължината е незабележима и пренебрежима, така ли?  :blink:

--- Край на цитат ---

Това се прави с една-единствена цел - да се вписват по добре моделите в малките радиуси, използвани в моделизма.
Иначе картинката е доволно грозна - 24,50м стандартен пътнически вагон с дължина 282мм в 1/87 в крива с радиус 360мм...
При тази дължина в окръжност с такъв радиус биха се събрали точно 8 такива вагона, т.е. 45 градуса за вагон.
Все си мисля, че ще е проблем за такава композиция да не дерайлира в крива с такъв радиус.
Оттам идва това намаляване на дължината от 1/87 на 1/100, за да може да се ползват малки радиуси.
Щирината и височината остават в 1/87, т.е. при куплиране към състав, който е 1/87, проблем с визията няма да има.

pach:


При такива "наденички" по завоите, само бира трябва!
 :drinks:

mitko0888:
Новите вагончета са 26.40м. Нормалната им дължина е 303мм. 282 мм се получават в 1:93.5, което Fleischmann отдавна правят, без въобще да се споменава че дължината не е 1:87, а е 1:93.5! Смотано е на една страничка от старите им каталози, че истински мащабни вагони в 1:87 не се разминават в концентрични криви R1 и R2,излизат извън габарита на мостове и тунели и т.н. и затова "правилният" мащаб е 93.5.
Т.е. 282 мм в може да е 24.50м вагон (каквито има доста от средата на века) в 1:87, но също така е и 26.40 м вагон във Флайшманската дължина 1:93.5!
Другите си правят вагони и в 1:87, и в 1:100.
И трите варианта изглеждат далече от реалността на криви R1 и на R2. Но за търкаляне по овалчета стават, дори за начинащи (вкл. и като мен) май 1:100 е по-доброто решение. За истински колекционер с флекс и преходни криви - 1:87.

Ако се върна на темата - двата предложени сета сигурно са на различна цена. Стана ясно че Пико има повеме релси (и май са по-хубави от пластмасите на Роко), На Роко мишката е по-хубава. Ако се добави и наличния стартов сет, май ще трябва да се купуват и двата ...
Или най-добре за същите пари да се събере локомотив от Роко (или някй от Хубавите модели на Пико, но не от Хоби серията) с релси на Пико (или Роко без подложката), с управление на Роко.

georgi_bg1:
Да кажа дотук каква я надробих  ;D. Купих само комплект мултимаус на Roco и поръчах цифровият сет на Piko. Глождат ме няколко въпроса, ще съм благодарен ако може да отговорите.
1. Мога ли да използвам едновременно вързани към релсите цифровото у-е на Роко и Пико, един вид трафа на Пико да игра ролята на усилвател?
2. Ще имам ли проблем с у-то на Роко да управлявам тези неща за стрелките: http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=606 ?
Извинявам се ако въпросите ми ви се струват безмислени.

pach:
Нещо кашата е пълна...
Две управления на едни релси не се ползват, дори и да са съвместими (в случая DCC).
Най-малкото ще стане късо. Роко може да управлява както локомотиви, така и разклонения (стрелки).
Усилвател не е "трафа" каквото и да разбираш под това.
Дай линк или снимки на двете неща които си купил (ще купиш) и ще ти "нап равим" разбора.
Пиши и какво точно искаш...или бягай да четеш в началните теми от раздела за цифрово управление тук - все ще разбереш за какво става въпрос.
 ;D ;D

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия