Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control
Нужда от съвет
pach:
ПРинципно е прав. На теория би трябвало да могат да се комбинират но...никой не е опитвал, по ред причини.
Една от тях - няма смисъл да се мешат различни фирми. Ясно ти е, че аз съм привърженик на Роко.
В усилвателя на роко може да се включи и втора мишка, като тази на снимката или от по-старите модели (но пак роковски)
стар модел
и съответно едната да ти е за един или повече локомотиви, а другата за стрелките.
Локомотив се управлява активно и само един, щото иначе ставаш разноглед. Докато го управляваш него, останалите изпълняват последната команда отправена към тях. Ако е била стоп - значи са спрели, но ако е била "напред" те продължават да се движат,
докато не получат друга команда. Тоест има вероятност при повече от три локомотива и на тясно място, отново да станеш разноглед - тогава се натиска авариен бутон стоп, който спира всичките мигновенно и ...гледаш какво си натворил!!!
:lol: :lol: :lol:
Другата мишка управлява едновременно само една стрелка (то има как и повече, но за начало е доста сложно).
Та така.
Роко правят и отделни пултове (но ги има само в ибея) които могат да управляват до 10 стрелки едновременно(като минимум де).
Такива устройства се правят и самостоятелно от електрончиците.
Всичко е DCC!!!
widowmaker:
Двете заедно няма да могат. Визирам да работят двата бустера, закачени заедно на едни и същи релси.
При каквито и да са настройки не става! Могат да работят 2 мишки с роковската централа, но само с нея!
Пиковската ще иска отделна, 3-та жица, за да се направи втори, независим кръг, който да е за аксесоари.
Т.е. двете централи могат да работят независимо като ползват 3 проводника, единият може да е общ, но задължително
централите трябва да са с отделни захранвания (с едно за двете няма да стане).
Иначе хубавите централи позволяват включването на повече мишки, имат дисплей и клавиатура за командване на аксесоари,
както и за управление на локомотиви. При тях е възможен въпросният мултитаскинг - и да караш локомотива и едновременно
с това да превключваш стрелки, семафори и т.н. Естествено, че тях не ги слагат по стартови сетове.
P.S.
Ето един добър DCC джойстик:
georgi_bg1:
--- Цитат на: Best Ripper link=topic=3385.msg67004#msg67004 date=1320672942 ---П.С. Възможен е и вариантът - да управляваш цифрово подвижния състав, а стрелки, семафори и т.н. да бъдат аналогово - с клавиатури. Имай предвид, че за да работи управлението на стрелката от цифровата централа, към всеки модул е необходим отделен декодер, а те са хем много, хем не са евтини...
--- Край на цитат ---
Да разбирам, че няма проблем да имам аналогов трансформатор само за управление на стрелките, като е показано тук с изполването на: http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=8618 и схема на свързване:http://www.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/200000-224999/219689-an-01-en-HO_Stellput.pdf
Best Ripper:
Да, можеш да ползваш различни трафове/захранвания за двата типа захранване - прав и променлив ток. Може да ползваш за стрелките и стар пиковски траф FZ1 - изводите, маркирани отгоре със символа "ЖП стрелка" - това са изводите за 16 волта променлив ток. В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ не пускай от този траф правия ток /два извода, обозначени отгоре със символа "парен локомотив" - това е 16 волта прав ток/ ЕДНОВРЕМЕННО /успоредно/ с цифровата централа!!! Защото най-вероятно ще я изгориш! За управление на локомотивите се ползва или само прав ток от транформатор /аналогово/, или само правотокова централа /цифрово/. Никога двете едновременно!
widowmaker:
Хубавата страна на цифровото управление на стрелки е, че могат да се ползват серво машинки.
Декодерите за аксесоари, които могат да управляват и серво машинки имат опция да забавят
превключването. Т.е. преместването на езика ляво-дясно не става като при соленоида почти мигновено,
а за време - 0.5-1сек. Аз примерно ползвам мини сервомашинки (с лагери) от хобикинг по 2,50$ парчето.
Иначе цифровото си е главоблъсканица, трябва да набереш номера на стрелката в мишката, че тогава чак можеш
да я превключваш. С отделни ключета (аналогово управление) за всяка една е доста по лесно,
особено ако управлението е направено на табло с коловозите, като при истинските гари.
П.П.
Всъщност сигналът от правотоковата DCC централа е променливотоков (затова се използва Н-бридж в бустера), правоъгълни импулси
и изглежда горе долу така:
В тая връзка в никакъв случай не се пускат DC локомотиви за аналогово управление (без декодер) на трасе с цифрово управление.
АС локомотивите оцеляват :)
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия