Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
Eдрите мащаби - от 1:19 до 1:48
pach:
Боре, не обръщай внимание на изчезващите постове от темата,
важното е ТИ, да ни просвещаваш и поучаваш в едрите мащаби!!!
Честито Рождество Христово и весела Коледа!!!
:hi: :drinks: :hi: :drinks: :hi: :drinks: :good: :ok:
Boris 2-12-4:
Благодаря,Пламене,Благодаря!!! :drinks: :give_heart: :give_rose:
Искам само да споделя някои неща. Без да съм натрапчив.
Не мисля да набивам някому нещо на сила.
Весела Коледа!!! :on_the_quiet: :search: :pleasantry: :wild: :yahoo: :bb:
Борис
ankar:
Сигурен съм, че на всички тук е много интересно.Ако някой от по-опитните направи същото и за "дребните" мащаби ще е чудесно.
Boris 2-12-4:
Привет!!! :good: :good: :good:
Защо цяла сттУя за теснолинейките в 0?!?
Има много причини за това.
Ето някои:
1.За моделирането на теснопътни железници малко се знае,пише и практическият опит е почти никакъв :bad: -това се отнася за всички теснолинейки, не само за тези в 0.
2.Преходът НО, респ.ТТ към теснопътни в 0 става много по-лесно отколкото други преходи :yes: :yes: :yes:
2.1.Това веднъж защото може да се ползва ГОТОВ релсов материал НО за 750/760мм теснолинейка, ТТ
за тесноленейка 600мм и по-малка.
Това е само началото.Ако искаме по-късно да бъдем по-точни, ще трябва да отстраним всяка втора траверса.
Искаме ли обаче да се придържаме СЪВСЕМ към 1:1, ще се наложи да си купим или направим траверси.
Разбира се има и готов релсов теснопътен материал. Този на РЕСО от Обединеното кралство е леснодъстъпен и приятен за работа.
Ако ще си полагаме сами релсите, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да използваме релсов шаблон ,както си е по НЕМ.Те въобще не са скъпи.
На пазара има и специални устройства за огъване на релси.Не са задължителни, но много улесняват работата, особено ако работим с ЦЯЛА РЕЛСА, а не парче от кръга.Цени от 40 до 100 Евро.
2.2.Можеш да използваш готов подвижен състав както следва:
2.2.1.Махаш кожуха на локомотив в НО или ТТ и си направяш, или Ти правят, нов кожух.И от обикновени
пластмасови листи и профили става ,като тези на Slaters, и от месинг, и от дърво, и смесени...
Ходовата част си я използваш, ей тъй без никакви добавки, даже и куплунгите може да не сменяш.
Пуристите, броячите на нитова биха скочили веднага :nono: :bb: :angry:
НОООООО!!! става въпрос за теснолинейки :lol: :yes: :lol:Много неща не са нормирани.Две с две не си
мязат. Трябва само да се спазват предписанията за безопасност.
Ако надникнем в БЕЗБРОЙ многото публикации посветени на индустриалните железници, ще видим какви ли не изпълнения. Включително и ДЪРВЕНИ БАРАКИ върху стара, но здрава ходова част :dance1: :clapping: :thank_you:
Тук не могат да Ти скочат с въпроса - Те такова дживотно нема???!!!??? :stink: :stink: :stink:
Тез ги изпратете да вършат духовна работа по живо по здраво...
2.2.2. Използваш готова ходова част от НО и ТТ и я преработваш.
Може само да намалиш моделното междурелсие от НО в ТТ.Инак всичко си остава, мотори, предавки,
евент.дигитални джажи...
Или добавяш или премахваш колоос.
2.2.3.Използваш готови колела и зъбни колела и мотори.Другото си го правиш сам...
2.2.4.Използваш шасито на вагоните в НО,ТТ, даже N, и си строиш върху тях вагонен кожух.
Вагоните за теснолинейките също не си приличат , особено тези от епохи 1,2,3а.
За споменатата по-горе точка 2 искам да добавя, че има безкрайно много ДОСТЪПНИ части за правене и
фризиране на вагони и локомотиви :good: :drinks: :give_heart:
3.В теснолинейка 0 най-лесно се прави преходът дребни - едри мащаби от гледна точка на визуалното
ВЪЗПРИЯТИЕ. респ. ВЪЗПРИЕМАНЕ...
Това най-паче се усеща при ПОСТРОЙКИТЕ.
Тези които сме свикнали с пластмасовите модели на Аухаген, Фалер, Кибри,Пола и др. п.
Няма да се усети кой знае каква голяма, фрапантна разлика.
Момичета и момчета! Времената на добрите стари пластмасови модели отмират, за съжаление :( :( :(
Все повече навлизат лазарно обработените къщички, които са много по-евтини от пластмасовите си събратя. Този които си е свикнал само с пластмаса може да намери доста модели в 0.
Тук има и доста от новите смесени пластмасово-картонени модели. Както и доста скъпите, но
с абсолютно качество модели от смола. Известни също и с хубавото българска название РЕЗИН :angry: :angry:
Хубавото на сградите, е че не се свързани толкова много с регионалното.Това най-вече за индустриалните постройки.
Току сме си спретнали макетче мааалко, с ГОЛЕЕЕМИ възможности за маневриране от
американска дъскорезница, английска леярна, немска машиностроителна фабрика, френски кран, шведски багер ииииииииииии?? български работници - те та това в епоха 2 .
И в епоха 3 става, но ще трябва да пишем по стените лозунги от типа " Да живеят всички БКП-та , по
всички земни полета" и прочиееееееееееееееееее :(
Ха да ни е на късмет :yes: :give_rose: :give_heart:
4.Преходът и затова е лесен, че можеш без да купуваш много нови неща, за започнеш като използваш и старото си оборудване.Ако Те подгони жената :angry: :fie: :angry:,ще можеш лесно да се отървеш, като продадеш новата си играчка.......
5.Готовите теснолинени модели са доста евтини .- Флайшман - парни локомотиви тендерни 40-50 евро, с прикачен тендер с 20-30- отгоре, дизелче 20-40- евро.Такова носих две години под ред в Търново.
Видяхте, че ходовите му качества са убийствени.....Скорост за маневриране 2 км/ час. Ха наздраве :drinks: :drinks: :drinks:
Американските модели със звук 150 - 300 долара!!! Това са машини, които тежат два пъти,че и отгоре повече от моделити в НО.
Английските от 40 до 300 фунта стерлинги - за моделите от месинг вече съм писал...
Фагони,фагони, малки фагончета с дължина от 8 !!! до 15 см. само сега и занапред за по 5-40 долара...
Разбира се има и от друга ценова категория...
6.КОМПАКТНОСТТА :yes: :dance1: :clapping:КОМПАКТНОСТТА :yahoo: :agree: :haha:
Размерите на един креват 90 х 220 са чудесни за теснолиейка в 0.Тук можеш да си разиграваш коня, както си щеш, щото радиусите са направо смешни.....Говорим за макет!!!
Това ще го покажа, по-късно в отделна серия...Е, там дължината е малко по-голяма, но принципът е
същият...
Ще покажем и използването на обикновени библиотечни рафтове, с дълбочина 30 - 50 см...
7.Да не забравяме и любителите на трамвай! Здравей, Best Ripper!!!1000мм машинки :good: :give_rose: :give_heart:
Който си обича градските гледки, може да се съсредоточи в архитектурната част на някой любим град.
да си джитка трамвай. Обааааче! Имам си и трамваи , които пренасят товари. Голям кеф, разбираишъ.
Това си е отделна тема: хем индустрия ,хем градски сгради, хем компатно изпъление.Пък и тролейчета можеш да пуснеш за кедм :clapping: :clapping: :clapping:,Много маневри, на малко място и тууук!!!
А, пък за любителите на автоматиката - да си пускат по разписание нормалните трамвай и да си гледат отстрани. Това и жените , ще го харесат???!!!
8.За любителите на големите самолети, сме приготвили ИЗНЕНАДКА...
Големи траспортни самолети с витла, я Танте Ю,(Ю 52), я четимоторни самолети 1: 48 като летящи крепости или от немска страна . Кондора.
И това на площ 60 х 180...
Ще си захранваме летището с военни машини и цистерни.Военните машини ,ще са радиоуправляеми.
Цистерните ще ги караме, МНООГО ВНИМАТЕЛНО щото е взривоопасно...Те разбира се пристигат с железния кон. Я в сиво на Вермахта, я в кафяво.-жълто- златисто на Кралските английските военновъздушни сили.
9.За любителите на предизвикателства сме оставили тази точка.
Всяка година има ЕВРОПЕЙСКО СЪСТЕЗАНИЕ ПО ЖП МОДЕЛИЗЪМ ЗА ТЕСНОЛИНЕЙКИ :yes: :yes: :yes:
Кой иска да се пробва :good: :good: :good:
Сега за обратната страна на медала:
1.Високите скорости са противопоказани тука.Изключение - японците в капшпур 1067 мм.
2.Много пъстра колекция с ГОТОВИ МОДЕЛИ не можеш събра.Просто няма толкова на пазара.
Ако обаче започнеш сам да си майсториш, или пък поръчаш на някого- тогава ограничения няма.
Палитрата е голяма.
3.Трябва да внимаваш при полагането на релсите, както си е при по-дребните мащаби.
За малки двуосни и триосни локомотивчета, релсополагането е от решаващо значение.
Разбира се ,ако си сложиш електроника, за допълнително захранване, респ. подаване на импулси,
можеш да бъдеш МАЛКО по-немарлив.
Тази статУя, беше планирана, къдееее по- голяма.Но взех ,че си реших ,да направя отделна поредица
с предложения за макети . Там ще си е по-прегледно..., че и с чертежи, може и снимки да се понасложат...
Край част 3.4.
Следваща част - 3.5. АдреЗи, публикации, форуми, организации в 0 ( нула).
Boris 2-12-4:
Прилагам чертежи на два вагона в теснолинейка 0, които ще изработим в 0, може би и в 1.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия