Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Представете модел | Review a model

Моя комплект PIKO N мащаб GDR

<< < (5/6) > >>

martinius:

--- Цитат на: pach link=topic=3406.msg67363#msg67363 date=1321207869 ---излезе от производство преди 23 години. Защо ти е? Утре ще ти потърся едно.

--- Край на цитат ---

Значи вързах си батериите обаче нещо явно има проблем.първо мислех,че е от двигателя но сега разбрах,че не е.Значи пуснах го на релсите локомотива но един път тръгне друг път не.Като чели не му достига ток.А иначе такъв двигател продава ли се някъде изобщо?Питам евентуално ако е от него но пуснах ток от батериите само на моторчето и си тръгва когато е на шасито и пусна ток по релсите или само на шасито не тръгва.

evrokoma:
Внимателно разглоби локомотива и почисти токоснемането (едни малки медни пластини които опрат по колелцата),най често по тях се натрупва прах и от това се влошава токоснемането,предвид това че отдавна не е ползван локомотива може и да има окис по токоснемането вземи много финна шкурка и я прекарай няколко пъти между пластинките и колелата,не е изключено и проблем в редуктора (клясване) тогава ще трябва да разглобиш задвижването и да го почистиш след което да го смажеш с техническа смаска или машинно масло  :good:

martinius:

--- Цитат на: evrokoma link=topic=3406.msg67379#msg67379 date=1321213031 ---Внимателно разглоби локомотива и почисти токоснемането (едни малки медни пластини които опрат по колелцата),най често по тях се натрупва прах и от това се влошава токоснемането,предвид това че отдавна не е ползван локомотива може и да има окис по токоснемането вземи много финна шкурка и я прекарай няколко пъти между пластинките и колелата,не е изключено и проблем в редуктора (клясване) тогава ще трябва да разглобиш задвижването и да го почистиш след което да го смажеш с техническа смаска или машинно масло  :good:

--- Край на цитат ---

Колега благодаря ти много!!!

Не имало никакъв проблем.Само смазах малко с фино машинно масло както ми казахте и всичко "запя"! :yahoo: Огледах го обстойно и никъде не видях ръжда или окис.Просто нямаше смазка.

Благодаря Ви отново!!!! :hi:

pach:
След като ще си правиш еВтино захранване, вариАнти има много. Но не разбрах защо караш човека да си
усложнявоа живота като "изкормва" кутията от батерийното захранване?
Има такива хубави, походящи и най-вече свободни кутии, в които да си сложи новосглобеното устройство.
В началото ти му предлагаше да върже обикновен траф и грец, но после (след като писах, че не става така) се сети за регулиране и т.н.
Явно не си държал такова батерийното захранване или дори от по-стария пиковски вариАнт, защото щеше да знаеш,
че батерийте освен последователно се връзват и в паралел, благодарение именно на въпросните ключове за управление.
Да, основен недостатък е регулиране на 50--100 % при връзване с плоски батерии, (който е отчасти избегнат с кръглите батерии)
но пък той отчасти се компенсира, и от паралелното им връзване на 50-те % - тоест в момента на ниско изходно напрежение (~4,5V).
 Така се запазва мощността при движение на повече от един локомотив.
Принципно това с батерии на влакче си е пълна тесла!!! Две мнения по въпроса няма.
Колкото до по-доброто захранване от това с LM-ка, съм дал една стара схема тук още преди три години.
Това е също на принципа с ШИМ (Широчинно Импулсна Модулация)

Накрая ще кажа на martinius никога де не почиства токоснемане и колооси с абразивни материали от типа на шкурката,
защото така се надраскват грубо почистваните повърхности, да не говорим че се нарушава и специалното им покритие (на колоосите) което в последствие довежда до още по-голямо влошаване на токоснемането.
А ако искаш да се запознаеш с някои основни стъпки и правила в железопътния моделизъм, на сървъра при Павката,
има книжката на Юрий Ботев за железопътния моделизъм. Като я прехвърлиш, ще знаеш, че дълго не пускан локомотив, първо се
преглежда основно, почиства и смазва, след което се оставя да се "повърти" на бавна скорост поне час, за да се раздвижи и досмаже перфектно.
Ако смяташ да продаваш този комплект в N, бих го купил - двигателя от точно такъв локомотив го ползвам за нещо в ТТ,
и нямам още един такъв за втория ми екземпляр.
Успех в хобито!

Best Ripper:
Друг евентуален проблем по-нататък - зацапване на релсите и хлабави контакти между тях. За първото - почистване на релсите с парцалче, напоено със спирт / а от време на време и само със сух парцал/. Много внимавай при смазване да не оливаш моторчето и предавките с масло, защото излишното бързо изтича и цапа релсите и колоосите. За второто - с фини клещи стягане на релсите. За избягване на втория проблем много внимавай при сглобяване и разглобяване на релсовия път - да не ги усукваш, дърпаш настрани, да не вдигаш по 5-6 съединени релси и те са провисват и т.н. Възможно е също да се появят окиси по съединителните езици - те се почистват с фина шкурка или пиличка. Старите релси на Пико по принцип имат заводски проблем с покритието на релсите, но твоите изглеждат доста добре - съхранявал си правилно сетчето!  :good: Имай една обица на ухото /принципно/ - токопредаването и токоснемането в ЖП моделизма има огромно значение за добрата работа на цялата система! И никога не подценявай тяхното значение, особено ако по-късно преминеш на цифрово управление и електроники...

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия