Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

За радиусите в жп моделизма

<< < (2/3) > >>

pavlinbg:
Поздравления към LDimitrov за проекта!  :hi: Поздравления и към Nenchev за неговата версия. Мисля, че направата на подобни мастъри ( of puppets  :)  ) е голяма крачка в развитието на родния жп моделизъм.

--- Цитат на: Nenchev link=topic=5170.msg113988#msg113988 date=1546264547 ---Понеже стана въпрос за 360 криви, ето малко споделен опит от моята играчка:

(Image removed from quote.)

(Image removed from quote.)

(Image removed from quote.)

(Image removed from quote.)

(Image removed from quote.)

Няма да коментирам снимките, освен, че 360 радиусови криви са в "спомагателен мащаб".  До колкото ми е известно в реалността няма толкова остри завои.  Извопдът, който правя за себе си е, че или завоите следва да са в реален мащаб, или моделът следва да бъде с компоненти с компромиси в "спомагателен мащаб"...

--- Край на цитат ---

Разбира се няма как завоите да са в реален мащаб, тъй като криви с радиус 250-300 метра, които се срещат в нашата жп мрежа, в мащаб 1:87 съответсват на 3-3,5 метра, което изисква големи площи, които дори и в клубни условия не могат да бъдат постигнати. Да не говорим за пресъздаването на криви с R>300 метра. Криви с R 360 мм. в мащаб H0 са голямо предизвикателство към ходовите качества на моделите, особено, когато се каса за ЕМВ или парни локомотиви. Когато говорим за ходови качества и задвижвания, топлата вода отдавна е открита. Много трудно, даже е невъзможно, в домашни или офис условия да се постигне качеството, което предлагат в това отношение големите производители на подвижен състав като Roco например. Поради това, моят съвет е да се използва донор за ходовата част и задвижването на модела, както писа и mitko0888, а всички усилия да се насочат към изработването на коша (корубата) на модела. Все пак се касае за ЕМВ и сигурно има няколко десетки детайла, най-вече по покрива, което не е шега работа. Според мен така би се постигнал идеалният компромис между изработване на мастър на роден модел и добри ходови качества на модела.

pach:
А защо поста на Ненчев трениращ радуис 360 не е преместен тук?
Аз изяснявам (както и другите след мен) , че този радиус не е необходимо, да е критерии за Любомир .
Така нашите мнения увиснаха във въздуха отново заради Ненчев.
Ама да не ни пука....
 ;D

Да, прав сте и затова ще преместя и мнението на Nenchev тук, като ще помоля друг път такива процедурни въпроси да ми отправяте на лична, а не по този начин!

И трябва да ви пука, защото форумът е за вас и не е без значение кое къде е и защо е там!

Dispatcher

pavlinbg:

--- Цитат на: pach link=topic=3412.msg114014#msg114014 date=1546509824 ---А защо поста на Ненчев трениращ радуис 360 не е преместен тук?
Аз изяснявам (както и другите след мен) , че този радиус не е необходимо, да е критерии за Любомир .
Така нашите мнения увиснаха във въздуха отново заради Ненчев.
Ама да не ни пука....
 ;D

--- Край на цитат ---

Не се ядосвай!  :) Я виж само каква хубава тема се заформи. Признавам, не я знаех или съм я забравил. И все пак едно уточнение. Действително, коментарът ми бе провокиран от поста на Nenchev, който (както и самата тема) ми се сториха интересни. Разбира се, че ходовите качества са от особено значение при изработването на даден модел, а те зависят от радиусите на кривите. Но след като авторът на темата и администраторът са на мнение, че не трябва да има такива коментари и че те са излишни - няма проблем, живи и здрави! Все пак всеки си има различна концепция как да представя темите си и ние трябва да се съобразим с това.
А сега да се концентрираме върху радиусите на кривите, което си е, пак казвам, страхотна тема...

Nenchev:
Радиус 360 е от изключителна важност.  Ако един модел минава по змейка 360+-360 и баир 4%, значи ще минава НАВСЯКЪДЕ.

Именно поради тази причина тествам всичките си модели при тези условия.  Ако тестовете минат - моделът е добър.  Ако не минат - продължаваме разработките докато мине.  Това е!  Просто е!

Ако някой иска - да заповяда да си тества модела на тегаво трасе на бул. Цариградско шосе #159.  На трасе с радиус 950 всеки може...

pavlinbg:

--- Цитат на: Nenchev link=topic=3412.msg114018#msg114018 date=1546547171 ---Радиус 360 е от изключителна важност.  Ако един модел минава по змейка 360+-360 и баир 4%, значи ще минава НАВСЯКЪДЕ.

Именно поради тази причина тествам всичките си модели при тези условия.  Ако тестовете минат - моделът е добър.  Ако не минат - продължаваме разработките докато мине.  Това е!  Просто е!

Ако някой иска - да заповяда да си тества модела на тегаво трасе на бул. Цариградско шосе #159.  На трасе с радиус 950 всеки може...

--- Край на цитат ---

Nenchev, поздравления за смелостта в пресъздаването на български подвижен състав!
Но не съм съгласен изцяло с това, което си написал. Минималният радиус, максималният наклон, както и наличието на S-образни криви не трябва да са самоцел в моделизма. Тъкмо напротив, сигурността при движението на моделите понякога налага компромис при определяне на минималния радиус. По мое мнение, специално за ЕМВ е хубаво да има минимален радиус, който да е поне R>430. От друга страна, видно от снимките по-горе, при тази ходова част и R 360, моделът се гъне като съчленен автобус или тролей от градския транспорт, което не изглежда реално.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия