Рекох и аз да пусна нещо от единия си проект. Макетчето в ТТ. Най-вече щот няко
Й хора не могат да спят спокойно.

Началото е от преди 3 години, в края на 2008 г. По ред обективни и субективни причини доста време проектът беше в застой. Едва в последната близо година се раздвижи осезаемо.
Та накратко досега...
Началото /теоретично/ бе поставено през есента на 2008 г. с демократични опити от моя страна да си отвоювам 2-3 кв. метра в жилището за макет.

След като срещнах недемократичен отпор и протести, се наложи да мина към радикални мерки - харесах си място, купих една водоустойчива плоскост OSB с размери 244 х 122 см. Беше в самия край на 2008 г. Набичих я с едно зеге, като се оформи плот 2 х 1 метра, както и 6 бр. "летви" за носеща рамка.
В самото начало на 2009 г. плотът бе сглобен и поставен на определеното от мен място по абсолютно недемократичен начин!

Сглобяването бе извършено с рапидни винтове и ъглови планки, а за крака използвах 2 винкела от крака за метален стелаж. Първоначално височината беше 1 метър, но скоро я намалих на 85 см.
Снимки оттогава...




След това измина доста време, в което основата се ползваше за работен плот за какво ли не, тестваха се различни коловозни развития, изучаваха се проблемите с губещите се токове... Отделно, че от лятото на 2009 г. основната ми занимавка беше макетът в "единица" в ПЖИ /ВТУ/. Естествено, че и разни дреболии се правеха и вкъщи - избистряне на трасето, събиране на релсов път, релета, клавиатури, боядисване /състаряване/ на релсите...


Проби и експерименти:



Започва да се избистря:


Така в края на зимата на 2011 г. се почна вече практическото изграждане на макетченцето. "Макетченцето", защото си е малко като размер, дори и за мащаб ТТ.
В момента съм го докарал до следното положение:
1. Трасето е уточнено, съгласно наличния релсов материал, размер на плота и лични предпочитания.
2. Линиите са запоени на отделни участъци, които имат изводи от долната страна, чрез които ще се направи дублиране на захранването - иначе токът бяга на старите П-профилни релси.
3. Изрязани и залепени са стиропорни подложки за основа на насипите - дебелина 5 мм. Не съм ползвал корк, защото имах остатъци от стиропорни ролки-тапети, а и моделите в ТТ е доста леки.
4. Трасето е фиксирано с пирончета, които не смятам да вадя впоследствие. Отделно подложката е лепена към линиите със силикон, а към плота с Moment Super Fix.
5. Трасето е разделено електрически на два кръга, които ще бъдат засега с отделно аналогово управление с два трафа - вътрешното с пиковски FZ1, а външното - със захранване-самоделка.
6. Монтирани са два пулта за управление /аналогови/, които са подвижни - ще се свалят и прибират, защото иначе стърчат и има опасност да бъдат повредени клавиатурите.
7. В основни линии са навързани релетата, стрелките, изолираните участъци, както и дублирането на захранването. /да речем на 80%/. Предстоят първите електрически проби.








Това е на първо четене.
Забележки относно макета:
1. Моля без въпроси защо съм ползвал П-профилни линии - така съм решил и това е!
2. Макетът се прави основно с цел "каране на влакове" и "кеф от управление".

3. Макетът
НЕ се прави с цел "намерете стоте разлики с рИализЪма".

4. Макетът
НЕ се прави с цел снимане на лъскави фотошопирани снимки и клипове за перчене.

5. Макетът
НЕ се прави с цел "микроскопно търсене на разлики на моделите спрямо оригинала".

Очаквам коментари и въпроси...
Силно умолявам потребител pach /както и pach & Co./ да преминават покрай темата със скоростта на изтървано TGV по 10% нанадолнище! Благодаря!