Малко да си ъпна темичката с нови снимки и да представя модел който го няма на общата снимка
Американската EWS компания купува Transrail, Loadhaul и Mainline freight от Британските железници през 1996 година.
Решават да заменят флота с нови локомотиви проектирани от General Motors базирани на успешния до преди това клас 59 Yeomen, но с доста по-мощен двигател от 3000hp и максимална скорост от 75 мили. Поръчката е определена за 250 броя от новите машини. Първите локомотиви са доставени в Англия директно от заводите на GM в Онтарио, Канада през 1998 година. Останалите се доставят до юни месец 2000 година. Новите 68 тонни машини са изключително успешни и със светкавична скорост изкарват от употреба старите BR базирани машини от класове 31, 33, 37, 56, 73 и евентуално 58. Железопътните оператори бързо забелязват предимствата на новия локомотив. Три оператора използват ексклузивно клас 66 това са Freightliner, GB Railfreight и DRS. В момента има над 350 броя работещи локомотиви клас 66 кръстосвайки острова. Англичаните толкова са ги харесали че са почнали да ги именуват със собствени имена. Успехът на клас 66 на GM става известен в доста държави от Европа и понастоящем има бройки от тези локомотиви работещи из цяла Европа пръснати в различни държави. Някой ден може да дойде и у нас.
EMD66 100-ния лок от доставката




Малко видео от тубата
Class 66 starting up at Didcot Freightliner class 66 66622 at Manchester VictoriaЕто го и самия модел с името ForthRaider. Производителя е Bachmann.













Като цяло мога да заключа че е много добър модел сравнение със същия лок на Лима и съдейки по снимки на оригинала. Детайлите са точно изкопирани. Ецвана решетка на радиатора на реостатната спирачка. Два режима на светлините за ден и нощ. Ецвани метални табелки с името ForthRaider (не съм ги залепил все още, пък трябва и тях да ги състаравям). Има си машинист в кабината. Буферите са на пружинки и се прибират. Най голямо впечатление ми направи предния винтов спряг, който е от 3 части и се сгъва. Локомотива е с 4 функционален декодер ЕSU. Всичките 12 колела са двигателни и токоснемащи. Мотора е много тих 5 полюсен с два маховика. Съоръжен е с NEM шахта така че британските куки просто се сменят.
Като цяло съм много доволен с оценка 8/10

П.С. то малко стана като ревю на модел