Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Термините в жп транспорта и моделизма

<< < (8/13) > >>

Сaprycorn:
Жаждата за знания в областта на железниците и тяхната история е особен вид жажда! Характерното за тази жажда е, че колкото повече знае човек, толкова по-голяма потребност изпитва за нови по-широки и по-подробни знания! Така, че в такава тема не може да става въпрос за сеирджилък.
Да приемем, че твърдението ти е вярно, и че D-zug wagen e вагон за бърз влак! Но тогава остават открити два въпроса:
1.Защо 4-oсен Abteilwagen, който съставлява голяма част от бързите влакове в началото на 20-ти век, не се среща именуван като D-zug wagen (аз поне не съм срещал в литературата)?
2. Защо триосните вагони от серията АВ3uPr94 и C3uPr96 са именувани D-zug wagen, след като определено не могат да влезнат в състава на бърз влак поради ниската си конструктивна скорост?
Дали това е последица от даденото вече грешно тълкуване на терминът D-zug wagen?
п.п. Ще съм много щастлив да дискутираме по тези въпроси на живо!
Поздрави

Сaprycorn:

--- Цитат на: Boris 2-12-4 link=topic=3499.msg71011#msg71011 date=1326723756 ---Към по-горните си твърдения, добавям и стр.13,14,15 от "Reisezugwagen der deutschen Laenderbahnen" Band 1: Preussen - Emil Konrad, Franckh Verlag 1982.

Die Gattungszeichen der DRG lauteten:

Im Anschluss an die Achsenzahl:
към главните/основните/ обозначения се прибавя малката буква ü - D-Zugwagen mit DURCHGANG, Faltenbälgen und Übergangsbrücken
съществува и малката буква  i- Durchgangswagen mit Plattformen an den Stirnseiten

--- Край на цитат ---
Значението на буквата u (с две точки отгоре, но я нямам на клавиатурата) е, че вагонът е с челен преход, затворен с мех (хармоника). Другият вариант е, тази буква да бъде g (при по-новите вагони), тогава значението е, че челният преход е затворен с гумени ръкави. Всички D-zug wagen имат в означението си едната от двете букви!

zazo:

--- Цитат на: Сaprycorn link=topic=3499.msg71012#msg71012 date=1326723884 ---Жаждата за знания в областта на железниците и тяхната история е особен вид жажда! Характерното за тази жажда е, че колкото повече знае човек, толкова по-голяма потребност изпитва за нови по-широки и по-подробни знания!

--- Край на цитат ---

Не съм откачен значи.
Продължавайте да си хортуват все едно не съм се обаждал.

Boris 2-12-4:
Цитирам от една от последните ми книги, получени миналата седмица:

"Бележник за подвижния състав на Пруските  и Хесенските  държавни железници" -1915 година посочени са цифри за

Вагони
1.Schlaf und D-Zugwagen
2.Abteilwagen
3.Durchgangswagen
4.Gepaeckwagen

Така също и от Конрад - също и 1934 година пруски вагони в състава на Deutsche Reichsbahn:посочени са цифри за

Salonwagen
Gefangenwagen
4achs. D-Zugwagen
6achs. D-Zugwagen
4achs.Abteilwagen
4achs.Durchgangswagen
3.achs.Abteilwagen
3achs.Durchgangswagen
2achs.Abteilwagen
2achs. Durchgangswagen
 0бщо 34 271

Не съм Те поставял в категорията сеирджия...

Спирам до тук.Цитатите са ядрено и лазерно устойчиви...

Boris 2-12-4:
Да беше писал, че превеждаш това което цитираш .
Някой умник, ще вземе да си помисли че се заяждаш, друже.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия