Относно локомотивите серия 04 в кинематографията,не вярвам показването на само части от него да е по някакви идеологически причини. Просто,колкото и да ни се иска,режисьорите на игрални филми не правят филмите си специално за нас,любителите на железниците.
Ако би имало някакви идеологически причини,не би трябвало да се показват и локомотиви от серия 15.
По"вражески" локомотив от това няма.
Ама принципно това го знаем ние, но не и цензурите, които по правило са тъпи партийни бюрократи, назначавани задно с агентите на 6-то главно управление на ДС и треперещи да не се издънят, пред партията и да ги върнат на село. Да останат без
софийско жителство, топло местенце на бюро и да ги отдалечат от партийните софри и други привилегии!!!
А и БДЖ-15, сме ги получили през войната, после купили от чехи и съвeтската държава. Тоест имаме заварено положение, после от братски страни. Да не забравяме как имаха и огромни петолъчки от пред по едно време. Табелките на производителя са били недостъпни или замазани с боя и масло, ако въобще бюрократите са се отделили от бюрото си да ги видят.
Пък и в крайна сметка, все нещо е трябвало да дърпа влаковете през планираните от партията петилетки,
( Помниш ли лозунга "Петилетката за четири години"?),
Тоест поне докато не са дошли пъпвите нови локомотиви...
Да не говорим за зверската експлоатация.
Инж.Деянов разказваше как стахановците са дърпали свръхвлакове, а рамните листове са режели като наденица нитовете си!!!!
Да си спомняш нещо такова за локомотива на SGP?
Нито петолъчки, нито кой знае каква патърдия се е вдигнала
за автрийския красавец. Освен намръщените лица от политическото и бюро на КПСС (съветските комунисти),, как така братска България и е купила цели 50 броя от Австрия!!!!???
Та ние нямаме ли социалистически локомотиви!!???
Едва ли се е говорило и за двигателите му!!!
Иначе и за него се чу, че е експлоатиран не по предназначение,
или че му е сипвано съветско масло и т.н. Колко е истина не знам...някои неща са описани в книгите на инж Деянов.
Особено в по-ранните издания и тез в чужбина на по-късен етап. Да не забравяве, че тук на проби са идвали и такива ГДР,
локомотиви като V-100 и V-180(BR-118). Можем само да съжаляваме, че тук във форума нямаме ( или не се е обявил)
поне един машинист работил на тази машина с желание да разкаже в подробности!
Виж каква е историята на снимката с БДЖ-04.50!
Ако не си я спомняш мога да ти цитирам дословно книгата на инж.Деянов!!!
Това е достатъчно показателно за онези времена.
Вчера имах проблем да обясня на поколение 1996г. защо се чакаше по 15 години за да си купиш съветска кола, или 20 години за да получиш и изплащаш още 20 години двустайна ненормална панелка!
Но тай-трудно им обясних, за вицовете тип "златна решетка"!!!
(Сашо "сладура" е бил братовчед на баща ми - убит точно по
причини именно за тази "награда" -"златната решетка"!!!)
Та така...
Може и да не е имало чак пък цензура, но не се сещам и за много кадри с точно този локомотив!!! Хората по света си правеха и документални филми за тях, а ние криехме дори
точния брой в серийте, щото и това беше секретно, както снимането по гарите и въобще из обектите на страната.
Защо мислиш, имаме толкова малко архивни снимки от тези времена, пълни със "врагове", " вредители и сабатьори", както и всякакви шпиони и диверсанти! Врага сред нас...

На поляците фашистите унищожиха целият архив на РКР!!!
А на нас? Не говоря за онзИ архив дето го откраднаха от НКВД (КГБ) и дори Путин отказва да коментира връщането му!
Мога още да говоря, но ще се отдалечим от темата много.
В заключение само - сега не ни се вярва на самите нас ( приживе лите ги) какви тъпизми се творяха в онези времена!!!
