Автор Тема: Интересни снимки на български подвижен състав  (Прочетена 664954 пъти)

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Имах пред вид , концептуално решение - V 12 - 48 клапана / вентила / и по 2 дюзи като втората не е сложена. Иначе блока на дизела е чугун,както и много други елементи са от тежки метали.Самолетните машини са от алуминий и други леки метали и сплави.Ето примерно DB-603 на месершмидт BF - 109  е не много по-малък от локомотивните,но 2-3 пъти по-лек като собствена маса.И той е V 12 - 48 клапана с по 2 дюзи и по 2 свещи на цилиндър тъй като е с директно впръскване,рядко изпълнение за самолети от онова време.Повечето са били карбураторни машини.И всички с турбини.
Характерното свирене е от турбокомпесора .При 04 - работи между 18 - 22 000 об/мин.И създава налягане 0.8 - 1 bar / атмосфера / с междинно охлаждане / интеркулер /
ДА,над вратите има тези уреди и не помня на коя кабина е изключвателя против претоварване,мисля че го пишеше в книгата за ДИЗЕЛОВИТЕ ЛОКОМОТИВИ.A имаше място за уред който липсва с кабели.
Двата допълнителни / разходни / резервоара са монтирани там и с цел , горивото да е топло,което също има значение за работата на машините.
Турбината на T-12b качва около 300 кс.-без нея мощността пада на 800 кс.
Имах някъде доста бракувани части от 04 и 06,но се местих по жилища и мазета и се загубиха по трасето.Останаха ми само игли от дюзите , които ползвам за център при шлосерски работи.Не ми дадоха бутало от 06,че бяха кът.36 кг.тежи и става за столче.Имах и клапани,но и те изчезнаха.
ЗА ЗЪБИТЕ е така.Узорилили са се австрийците с нашите машини,но като всичко ново винаги има " детски болести "

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Мдааааа.
По-чист голям зор са видели с огъването на осите от колоосите.
Пиньони и шийки мислели, че са виновни ( щото това бил резултата  - "изпускали се", но не са знаели че това изпускане е
следствие а не дефект. Даже са тръгнали да съдят подизпълнителя на колосите, когато нашите ( след "  зли дол")
са направили измервания на локомотива. Благодарение на българските замервания става ясво, че осите се огъват от тежестта
на локомотива и почват да изплуват шийките.
Става въпрос за разлика от 2 мм, но нашите са го хванали!!!
Австрийците оттеглят делото и удебеляват осите!

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
ДА , за 2 мм. увеличават диаметъра на оста с 20 мм.Първоначално са били мисля 165 мм. И чак на 185 спира огъването.Не зная дали и железния път , дължината на лока , кривите по дефилето , освен теглото / около 84 тона / не са помогнали за това,както и претоварване с тежък влак.
И интересно защо , не сме си купили лиценз , както румънците от някоя държава да си произвеждаме локомотиви за ЛИЧНИ НУЖДИ като сме имали ресурс и заводи за целта ?

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
[url]http://mshinist.snimka.bg/hobby/lichen.949505.38009171[/url
малко снимки/а

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Оправи си снимката - това е неработещ линк.

Не сме си купили лиценз по същите причини
като по които сме спрели производството на наши
автомобили и самолети.
"Братския" съветски партиен елит, бе сложил ръка на
главата ни и или ни потупваше по фонтанелата в знак на одобрение или ни биеше шамари при неодобрение.
И в двата случая обаче ръката му не слизаше от главата ни.

...за да се стигне до онзиденшното изказване на военния ни министър, че ние никога не сме правили самолети!!! Пфу....
Колко си по некадърен , толкова по-напред стигаш!!!
Нищо ново под слънцето...

Всъщност щях да пиша, че от локомотиви не сме разбирали.
Но веднага се сещам за нашата стандартизационна програма,
която е приложила германския начин, но съобразен с нашите условия. Ти по-горе споменатите за различния релеф у нас.
Ми ние не само сме се справили с него, но и програмата ни е
била за чудо и приказ, което дори те са ни го признали.
Жалкото е, че така и не сме я приложили докрай, но пък по нея и сега
си имаме най-мощния парен локомотив в Европа!!!
А и сме можели да сглобим поне един БДЖ-48.04!
Тоест можело и да сме можели все пак...
Ама кой щеше да купува съветските чудеса или тези по СИВ?

А за БДЖ-04 и огъването на осите си е само от тежестта му.
В никакъв случай не е свързан с радиусите по искърското дефиле, при условие, че лока е имал минимален радиус
в крива - 100 метра!
« Последна редакция: 15 Май 2017, 10:57:17 от pach »

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Нещо не се получи от снимка.бг и вероятно не правя нещо правилно,макар,че четох как се качват снимки и албуми.Има албум с 15 снимки,който ще допълвам.Води се личен и не е видим за  всички.Как се процедира да е видим тук и всички колеги да гледат и консумират?
Вероятно защото е личен и невидим за всички,може би?

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Не взимаш.линк на снимката (както се прави) ами ни даваш линк към албума, който отгоре на всичкото не работи.
Снимката в албума линка и завършва на ********.jpg
 И този линк вкарваш между скобите от иконката за снимки.
Трябва да ти изглежда така преди публикуване.

[img] линка с име или номер на снимка . jpg (/img]
« Последна редакция: 15 Май 2017, 11:01:20 от pach »

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Да,така е , както и ТЕКСИМ и прочее интересни проекти и програми.Не може да засенчиш големия брат.
Чрез некадърност - към прогрес - перефразирано.
БЪЛГАРИЯ винаги е страдала от некадърни ръководители.Пълна ни е историята с такива случаи.Като почнеш от ОСВОБОЖДЕНИЕТО - 1878 та до днес.

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Поне албумния линк е активен.
Ето това май искаше да покажеш:

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Гледайте,коментирайте,питайте.Ще го допълвам по малко.Снимките на 04 и 41 са от " кратка българска енциклопедия " КБЕ - ТОМ 3-над снимките пише - локомотиви от парка на БДЖ.
Другите са личен архив

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Цитат на: pach link=topic=3529.msg107824#msg107824 date=1494836173
Поне албумния линк е активен.
Ето това май искаше да покажеш:
(Image removed from quote.)
НЕ само, а целия албум.той е за тук.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Аз вече го разгледах.
Снимката на "Кирил" е уникална.


Къде, кога и кой е строил този мост при това по този начин?
« Последна редакция: 15 Май 2017, 11:25:50 от pach »

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
На гърба на снимката има дата 1904 г.Понеже архива беше голям,го разделихме с приятели.В друг човек има други снимки на които пишеше мост " ГАБРОВНИЦА " от същата поредица.Понеже човека е мостовак взе всичко с този мост--- около 15 снимки.Лока обаче остана за мен.
Другия мост , на чиито гърбове на снимки пише 1914 г.са от моста на ТЪРНОВО СЕЙМЕН --- СИМЕОНОВГРАД.
Целия архив беше на потомствени машинисти,мостоваци и други,всички покойници.И наследниците хвърлят.
Не се вижда добре кой е лока,освен по силует,но мисля , че в книгата на ДЕЯНОВ , ще се намери.

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Всички снимки са интересен размер 10 х 15 см.,което не е характерно за онези години,но имаше и по-големи.Очевидно са били за сериозен архив от строителството,което е било доста мащабно за тогава.Вероятно и собственика е бил близък с фотографа за да има тези снимки.
Както казах,ще допълвам архива.