http://www.jarnvag.net/index.php/vagnguide/utgangna-personvagnar/ab4
Приличат си, но не са тези:
ПРоизодител:Tillverkare: Kockums, AB Svenska (а търсим Waggonfabrik. Arlöf)
Година на производство: 1930-1941 (а ние сме ги "карали" след 1912-та)
Брой произведени: 32 (нитовани)+7 (заварени) .... (само нашите са били около 10...)
Бракувани през: 1980 и експонат от 2003г. (не знам някъде да имаме оцелял от нашите)
Освен че са твърде нови (къде е 1912, къде 1930) дори по покрива се различават.
Търсенето продължава...
За сега малко история на фирмата:
Arlöf Aktiebolaget Arlöfs Mekaniska Verkstad Waggonfabrik, Arlöf, Швеция Назад към Начало форум
В края на 1890 е основана от шведът Лудвиг Rossel - компания Louis Rossel Mekaniska Verkstad AB, която е произвеждала вагони и трамваи.
В началото бе фабриката в Малмьо, но вече през 1898 г. се премества в Arlof в Skåne.
Освен оборудване за железопътния експериментира Луи Rossel и в дизайна на вагоните,
както и през 1902 г. показва една от фабричните проекти в голяма изложба в Копенхаген
. Дали тези опити са били инструмент към несъстоятелност на завода същата година не е известна,
но все пак успя да възстанови на компанията под името Aktiebolaget Arlöfs Mekaniska Verkstad & Waggonfabrik.
През следващите години компанията се специализира в производството на оборудване в железопътния транспорт.
По-специално, вагони и автобуси. И една малка серия на парни вагони, построени в годините около 1910
на брой ..... (неизвестен) за шведски частните железници. Също така, един вагон пара е изнесен за Дания,
разбира се Langeland през 1911 г. придоби LB M 1 , никога не е била успешна, и затова вече има заделени през 1914.
Част от основните части на парното на вагоните са били проектирани и произведени от френската фирма Purrey в Бордо,
за вагони на различни видове фирми, специализирана в началото на 19-ти век, с производство на около 1300 нови превозни средства на. годината, в годините до 1918.
Също така броят на датските частни железници вагони за доставка на завода в Arlof.
Например Тистед-Fjerritslev Rail ( TFJ ), който през 1908 г. взеха доставка на няколко вагона и Silkeborg - Kjellerup - Rødkærsbro
железопътен транспорт ( SKRJ ), който през 1913 г. изнесе поредица от затворени вагони, от шведската фабрика.
Някои от Arlof вагони са запазени до днес. Това се отнася за Nordsjællands ветерани пътнически влак OKMJ C 9 от 1911,
който беше построен, за да Kerteminde разбира се. Също така датски Железопътна клуб ОМВ Б 5
, която през 1911 г. са били доставени на Bogense разбира се, се запазва Lolland.
Освен Дания, Белгия и един от нейните основни чуждестранни пазари за продажба , обаче, е Aktiebolaget Arlöfs Mekaniska Verkstad & Waggonfabrik през 1918 г. е купена от шведската компания AB Svenska Järnvägsverkstäderna (основан 1907) в Линкьопинг.
Придобиването не означава, че фабриката в Arlov, депозиран, като до 1965 г. произвежданите вагони в град Scanian, (LC)