Автор Тема: Интересни снимки на български подвижен състав  (Прочетена 664086 пъти)

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #825 -: 28 Октомври 2015, 12:58:14 »
Вторият естествено е човекът на зазо - Джерълд Робинсън, с всички снимки още от началото на тая тема.
Тук надолу, направо въху твоя текст маркихах с "@" съвпадащите дати с всички неговите снимки нагоре.


А иначе по датите на снимките, които излязоха напоследък в нета успях да науча, че групата от двама-трима фотографа се е движила горе-долу по следния маршрут:

През пролетта на 1964г.:

03.05.1964г. - снимки от Драгоман и София @
04.05.1964г. - снимки от района на София @
05.05.1964г. - снимки по линията София-Перник
06.05.1964г. - снимки от Септември @
07.05.1964г. - снимки по теснолинейката Септември-Добринище
08.05.1964г. - снимки от района на Пловдив и Стара Загора @
09.05.1964г. - снимки от В. Търново
10.05.1964г. - снимки от района на В. Търново и Г. Оряховица @
12.05.1964г. - снимки от Драгоман @

През пролетта на следващата година пак е имало посещение в България:

17.05.1965г. - снимки от района на София и Червен бряг
18.05.1965г. - снимки по теснолинейката Червен бряг-Оряхово
19.05.1965г. - снимки от района на Шумен и Каспичан
20.05.1965г. - снимки от В.Търново, Пордим, Червен бряг и София - вероятно са слезли на Червен бряг, поснимали са и са продължили към София с друг влак.

И при двете посещения единият от фотографите е бил Trevor Rowe, наскоро починал на 86 годишна възраст.


Няма никакво разминаване, съвпаденията са очебийни за 1964 г.
А през 1965 Робинсън просто е липсвал.

Така, докарахме ги до двама, а от тая снимка се вижда, че може да са били доста повече народ:



да речем:
 - единият е кантонерът - в средата
 - левият - ченгето на рипъра от горен пост, примерно
 - десният - снима в момента
 - имаме четвърти човек горе на могилката - освен фотограф, няма кой друг да се катери там
 - на периферията на снимката в дясно има човек, или кола, или и двете ...

Поздрави!

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #826 -: 28 Октомври 2015, 15:11:52 »
Саше прегледах си кореспонденцията с Джерълд. Той лично е бил само през 64-та и е пуснал всички снимки, които е направил. Групата е била от около 12-ина човека. Било им е забранено да снимат приемни здания, дизеловите и електрически локомотиви.

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 353
  • Рейтинг: 110
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #827 -: 28 Октомври 2015, 16:12:34 »
Цитат на: zazo link=topic=3529.msg101604#msg101604 date=1446037912
Било им е забранено да снимат приемни здания, дизеловите и електрически локомотиви.
Явно не са спазвали стриктно забраната. На линка долу има снимки на 04 и 41, направени през 1964 от Trevor Rowe
http://www.gwrarchive.org/site/sitel2pg/Bulgaria/bdzsg/bdzsg.php

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #828 -: 28 Октомври 2015, 16:34:15 »

Ама моля ви се, през '96 дори не ми даваха да снимам 10.15 в депо Стара Загора дни преди да я нарежат...
е, все пак я снимах, без да вдигам апарата за да гледам през возьора, от височината на кръста някъде,
стана там някаква си снимка, но можеше да бъде и съвсем нормална.

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4819
  • Рейтинг: 648
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #829 -: 28 Октомври 2015, 19:00:21 »



Тази снимка е правена на с Златуша!
Веднага след гаричката ,посока Разменна е това прелезче!
Зад хълма от дясно е и приемното здание!
Дано не бъркам ;D

« Последна редакция: 28 Октомври 2015, 19:02:01 от toniemi »

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 353
  • Рейтинг: 110
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #830 -: 28 Октомври 2015, 19:29:28 »
Според мен снимката е правена между Горна баня и Владая, над "Черния кос".

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4819
  • Рейтинг: 648
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #831 -: 28 Октомври 2015, 19:39:05 »
Цитат на: Petko Ivanov link=topic=3529.msg101609#msg101609 date=1446053368
Според мен снимката е правена между Горна баня и Владая, над "Черния кос".

Може!На Златуша няма пейчици от ляво!

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #832 -: 28 Октомври 2015, 21:18:10 »
Мястото е на около 1 км след сегашния прелез при местността Мала кория между Горна баня и Владая. Електропровода и сега си стои, а прелезчето е на туристическа пътека.
Разбира се, освен електропровода, мястото сега изглежда съвсем различно - много по-обрасло и изоставено, а от пейки няма и следа.

Точно тук: http://wikimapia.org/#lang=en&lat=42.648544&lon=23.209755&z=17&m=b

Прави впечатление, че линията изглежда много по-добре от сега.
« Последна редакция: 28 Октомври 2015, 21:23:46 от bdz43r »

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #833 -: 28 Октомври 2015, 21:29:13 »
Цитат на: CaLLlo link=topic=3529.msg101603#msg101603 date=1446029894

И при двете посещения единият от фотографите е бил Trevor Rowe, наскоро починал на 86 годишна възраст.

 - имаме четвърти човек горе на могилката - освен фотограф, няма кой друг да се катери там

Поздрави!

Като гледам снимките от линка на Петко, горе на могилата е бил баш бай ти Тревор.  :hi:

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 353
  • Рейтинг: 110
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #834 -: 29 Октомври 2015, 22:29:17 »
Когато бях малък, често ходих на същото място да снимам 04 и 06 от и към Владая.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #835 -: 30 Октомври 2015, 14:37:32 »

 :hi: :hi: :hi:






Останалото тук:
http://www.andrey-andreev.com/tag/bulgaria/
 &bgflag &bgflag &bgflag

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 353
  • Рейтинг: 110
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #836 -: 30 Октомври 2015, 18:22:27 »
Цитат на: Adrian link=topic=3529.msg101559#msg101559 date=1445843550
Тук има много интересни снимки ! Паце , спокойно , седни !
Има ли някой информация кога е завършена линията Радомир-Кюстендил?

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #837 -: 30 Октомври 2015, 18:45:25 »
Цитат на: Petko Ivanov link=topic=3529.msg101633#msg101633 date=1446222147
Има ли някой информация кога е завършена линията Радомир-Кюстендил?
26.07.1909

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #838 -: 30 Октомври 2015, 19:50:18 »
Anthony Edward Durrant (1929-1999) A. E. "Dusty" Durrant

                   Steam locomotive engineer  & Photograf


По начина на Радо - дати и дестинации у нас:

==================================================
24.8.1958 - София, София-Перник
==================================================
20.5.1960 - София (само 1 снимка)
==================================================
15.5.1961 - Горна Оряховица
16.5.1961 - Горна Оряховица, Велико Търново
17.5.1961 - Велико Търново
18.5.1961 - София, Септември, Оризово, Кричим, Стара Загора
19.5.1961 - Горна баня
20.5.1961 - Побит камък
==================================================

Срещу втората дата (60 г.) стои само една снимка и предвид количествата
снимки от останалите дати, най-вероятно тази е сбъркана, още повече че
идеално пасва в групата от 61 г.





Всички снимки в този профил са само негови:   ebay.de - dick_prorail

а самият профил е на антикварния магазин:   http://www.prorail.co.uk/nuabout.htm

В момента на този сайт са качени всички снимки на британски локомотиви,
скоро предстои качване и на чуждестранните снимки! Ние сме в очакване
на това събитие.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #839 -: 30 Октомври 2015, 19:55:52 »

Кой е A. E. Дюрант?

Британец, най-известният снимач на пушек в света.

По птинцип снимачите на железници се делят основно на 2 големи групи:
   - снимачи на влакове
   - снимачи на локомотиви

Дюрант е снимал много и е правил всякакви снимнки. И все пак дълбоко в душата си той остава снимач на влакове със зашеметяващи пейзажи, като вечният му стремеж е бил не да хване просто и пушека, а ако може да не изтърве и последното кълбенце дим, колкото и високо да е отишъл. Явно за него това е било от голямо значение.





                    Влак над река Замбези до водопад Виктория

"През 1949 г., докато все още е в Premium Apprentice at Swindon Locomotive Works, Dusty Durrant започва това, което той по-късно ще опише като "Световното тряскане" - 50 години с железницата като професия и пътуванията през повече от 50 страни. През 1967 г. той посещава Южна Африка за първи път и бил толкова впечатлен от това, което видял, че по-късно се връща и постъпва на работа като чертожник в Union Carriage & Wagon Company at Nigel (Transvaal) - на изток от Йоханесбург. Тази компания е била създадена от Commonwealth Engineering Group (Австралия) като лидер на джоинт венчър за местни доставки на нов подвижен състав - електрически локомотиви и мотриси за главните и второстепенни линии изисквани по големите програми за модернизация на SAR. По този начин той е бил в състояние да се отдаде и на своята голяма страст към парата и фотографията в страна, която скоро ще бъде призната като основна туристическа дестинация за чуждестранните железопътни ентусиасти. Неговата фотографска продукция е легенда и скоро става още по-известна с публикуването на книги като "Steam on the Veld", "Garratt Locomotives of the World", "Twilight of South African Steam", "Димът, който гърми" и няколко други локомотивни трактати."

Всички книги:

Garratt locomotives of the world
Steam in Africa
Twilight of South African Steam
The Steam locomotives of Eastern Europe
Steam locomotives of the Eastern European railroads
Swindon Apprentice
The Mallet Locomotive (Locomotive Study)
The Garratt Locomotive (Locomotive Study)
Steam on the Veld
The Smoke That Thunders
Lokomotip UAP - Indonesian steam locomotives in action!
PNKA power parade - Indonesian steam locomotives



Снимката на корицата е на 46.06 от първата дата на пребиваване - 24.8.1958

Това е снимка на DR-теснолинейки в екс ГДР от 1992 г. Дюрант и тук е снимал по
неговия си начин, динамика и раздвиженост и в резултат - уникални снимки на
германски машини, каквито сякаш нито един германец не е успял да постигне
преди това:



За разлика от групата английски фенове на зазо, Дюрант е снимал почти винаги сам.
Снимал е на лента 6 см, с апарати формат 6x6 и 6x9, черно-бяло и цветно.

"През 9.1999 Dennis Hogan в брой на списанието THE RAILWAY MAGAZINE (British) съобщава за смъртта на експерта по парата AE "Dusty" Дюрант. 
Той е написал окончателните трудове за Гарат и Малет локомотивите, като е писал и по различни чуждестранни парни теми.
Неговата пепел беше разпръсната в горивната камера на южноафриканския парен локомотив."

Вероятно от тук идва и прозвището му - "Dusty".