Автор Тема: Интересни снимки на български подвижен състав  (Прочетена 692260 пъти)

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 355
  • Рейтинг: 110
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #840 -: 30 Октомври 2015, 21:03:47 »
Големи благодарности за интересните снимки  :hi:. Не се вижда ясно, но според мен машината е 46.12, снимана вероятно по време на първото посещение през 1958 г между Горна баня и Владая. Мястото на снимане е почти същото, като на снимката на 15.139 от Trevor Rowe по-горе - има я същата могилка вдясно.
« Последна редакция: 30 Октомври 2015, 21:22:03 от Petko Ivanov »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #841 -: 30 Октомври 2015, 22:37:28 »

Ами разбира се, остава да не познаеш мястото дето и сам си снимал.




    46.13 БДЖ с въглищен влак от София за Перник при Владая 19.5.1961
46.13 БДЖ с въглищен влак от Перник (Димитрово) за София на Горна баня
                                              19.5.1961




                46.19 БДЖ от София за Перник на Горна баня 19.5.1961
« Последна редакция: 02 Ноември 2015, 11:11:22 от CaLLlo »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #842 -: 30 Октомври 2015, 22:55:00 »

Очаквам Иво един ден да качи останалите 30-ина снимки на Дюрант продадени от профила на dick_prorail през последните няколко години.
Лошото е, че голямата част от тях минаха в периода на ebay, когато максималните пиксели в него бяха само 500, а когато вече отпуснаха до 1600, от сърцето на dick_prorail се откъснаха едва само 640px.
От горните 2 снимки едната е именно 500px, а другата 640px.
В момента максималните пиксели там вече са поне 800.
« Последна редакция: 30 Октомври 2015, 23:00:31 от CaLLlo »

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 355
  • Рейтинг: 110
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #843 -: 30 Октомври 2015, 23:10:20 »
46.13 е Drilling с три цилиндъра, а на горната снимка вътрешен цилиндър не се вижда. Затова мисля, че е 46.12

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #844 -: 31 Октомври 2015, 09:00:57 »
Цитат на: Petko Ivanov link=topic=3529.msg101645#msg101645 date=1446239420
46.13 е Drilling с три цилиндъра, а на горната снимка вътрешен цилиндър не се вижда. Затова мисля, че е 46.12

Petko, На 46.12, както и на останалите от първата доставка, има една характерна форма на ето тези ребра:



На 46.13 пушката се вижда доста слабо. На другите машини се вижда ясно над ламарината, но тук е така - почти скрита в прорез на площадката. А и въпросните железа (както и на останалите машини от серията) са видимо по-различни:



Така че на въпросната снимка най-вероятно е 46.13:



Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 355
  • Рейтинг: 110
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #845 -: 31 Октомври 2015, 09:14:02 »
Така е, точно щях да напиша същото  :good: Имам обаче още една забележка - наличието на обилен пушек и пара е признак за изкачване по наклон, а не за слизане от Владая към Горна баня, както е написано. Също така електропроводната линия е от дясната страна, посока към село Владая, както е и на другата снимка. Най-вероятно и на двете снимки е 46.13 с товарен влак, изкачващ нагорнището Горна баня-Владая, признаци за което са любимия на снимача як пушек от кумина и електропроводите от дясната страна към село Владая.
« Последна редакция: 31 Октомври 2015, 09:20:56 от Petko Ivanov »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #846 -: 31 Октомври 2015, 11:16:23 »

Правилно, съгласен съм, но текста въобще не го коментирам, давам го точно както е спуснат от dick_prorail.
То и Горна баня не е, щото е доста по-нататък...

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #847 -: 31 Октомври 2015, 12:03:21 »
Цитат на: ipernik1 link=http://www.ipernik.com/novini/4107.html

ПЕРНИК СЕ Е КАЗВАЛ ДИМИТРОВО ЦЕЛИ 13 ГОДИНИ

Автор ipernik1 26-Юни-2009

Цели 13 години от своята 80-годишна история Перник е бил под името Димитрово. Много перничани още пазят документи, издавани в онези години, в които градът е записан с това име, но малцина си спомнят кога точно е било това. Според някои градът е носил името на Димитров за кратко. В спомените на други този период е значително по-дълъг, защото си спомнят марша „В градът на Димитров сме ний родени...\" . В същност аналите са запазили датите на различното име с точност. Със съдействието на Териториалната дирекция на архивите в Перник се установи, че с Указ № 649 от 16 юли 1949 г. на Президиума на Великото народно събрание Перник получава името Димитрово. И отново указ на Президиума на Народното събрание, но този път с № 21 от 16 януари 1962 г. градът придобива старото си изконно име. През 1949 г. мотивът за промяната е увековечаване на паметта на министър-председателя на Народна република България Георги Димитров, починал на 2 юли 1949 в Москва след 4-месечно лечение. Заедно с Перник името на Димитров със същия указ получават Трети софийски район, Детското градче при село Панчарево и Селскостопанската академия. През 1962 г. българският парламент излиза с указ да се отстранят повторенията на имената и се възвърнат старите исторически названия на някои градове, села и културни институции. С указа от 16 януари Димитрово отново става Перник, Левскиград отново е Карлово, Поляновград си става Карнобат. Владая, която била село Райко Даскалово си връща името, но за сметка на това пернишкото село Църква става Даскалово. Същият указ прекръства Народния театър от „Кръстьо Сарафов\" на „Иван Вазов\".



А в този линк на Петко, ще срещнете Коларовград и това е градът с прабългарско име – Шумен:

Цитат на: Petko Ivanov link=topic=3529.msg101605#msg101605 date=1446041554
..... http://www.gwrarchive.org/site/sitel2pg/Bulgaria/bdzsg/bdzsg.php
Цитат
BDZ class 35 2-6-2T number 35.36, built by BMAG (6847/1919), heads a passenger working at Kolarovgrad on 19/5/1965. Photo : Trevor Rowe
BDZ class 16 2-10-0 number 16.17, built by Wiener Lokomotivfabrik (17641/1949), heads a freight at Kolarovgrad on 19/5/1965. Photo : Trevor Rowe


Още странни имена от същото време:

Калофер – Ботевград (2)
Варна     – Сталин
бул. "Витоша" в София – бул. "Сталин"
Бургас   – без малко да стане Ленин
....
« Последна редакция: 31 Октомври 2015, 14:59:57 от CaLLlo »

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 355
  • Рейтинг: 110
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #848 -: 31 Октомври 2015, 18:42:54 »
И връх Мусала - връх Сталин

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12388
  • Рейтинг: 1341
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #850 -: 04 Ноември 2015, 08:53:46 »
Дааааа, спор няма - това е точно в "царската градина" - частта срещу Софийския университет, по
онова време  така се е казвала официално. Съдейки по камбанарията на Александър Невски дето се вижда в дъното (ляво)
това локомотивче е било някъде в района на алпинеума там. Тоест фотографа е с гръб към алпинеума,
на старото му място преди японците да го разбутат при строежа на метрото ни. Те го върнаха както бяха обещали,
ама не точно където беше и нещо сякаш линее - не се прихвана всичко наново от растенията явно. Сега тази градина
е по-известна с паметника на поредните, чийто *** някои все още целуват - съветската армия.
По-интересно е две неща. Къде е работил този мъник преди да стане детска площадка и коя (кой) е този "галатея"
който разпродаде вече доста снимки  през въпросния аукцион?

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #851 -: 04 Ноември 2015, 09:46:19 »

"Царската градина" е около и зад царския дворец, има я и в момента,

а онова срещу университета е било "Царска детска градина".

Камбанарията на Невски сочи запад, а не юг.

http://wikimapia.org/26104650/bg/Царска-градина
« Последна редакция: 04 Ноември 2015, 12:06:11 от CaLLlo »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12388
  • Рейтинг: 1341
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #852 -: 04 Ноември 2015, 10:12:06 »
Съвсем точен както винаги - "Царската детска градина" е означено по старите карти на София.
А камбанарията си е на запад - просто дървото пречи да се види големият купол който е по-насам към локчето.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #853 -: 04 Ноември 2015, 10:26:33 »
Преписвам от блогът стара София:

"Царската детска градина е открита през 1936 г. С тази разкошна градина сме връстници. Спомените ми датират от 1939-42 години. В нея имаше истински самолет, танк, парен локомотив ..."

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12388
  • Рейтинг: 1341
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #854 -: 04 Ноември 2015, 10:40:09 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=3529.msg101709#msg101709 date=1446625593
Преписвам от блогът стара София:

"Царската детска градина е открита през 1936 г. С тази разкошна градина сме връстници. Спомените ми датират от 1939-42 години. В нея имаше истински самолет, танк, парен локомотив ..."

Браво, защото за тази снимка се чудех(ме) в един друг форум от къде е.
Сега с тези сведения почват да се "подреждат" нещата.

Мерси Митко (отивам в блога да "видя" човека)

Впрочем, на снимката най-вероятно виждате, това което е останало след детските игри,
един от двата единствено произведени в България хидроплани - от фабр. "Български Капрони""
« Последна редакция: 04 Ноември 2015, 11:20:53 от pach »