Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Основни похвати в макетирането | Basic steps in creating a layout

Стрелки - самоделки

<< < (9/10) > >>

mitko0888:
Не съм ползвал готови шаблони. Стрелките съм си ги чертал сам. Всяка стрелка си е отделна - вижда се на тези снимки. Измислил съм си ги с геометрия според гърловината. Тези неща - от fast track - са хубави ако си купиш от тях всичките инструменти и шаблони, че и релсите. Не си мисля че моите стрелки са "образец" - напротив, след като ги направих и карах по тях видях някои неща, за които съм писал и за които предварително никой не ми беше казал и не бях предполагал.

ПС - това със сърцето можеш да го оправиш - с дремелчето ще го пилнеш малко от двете страни, и ще натиснеш с поялника контрарелсите така, че реборда да не се закача в сърцето.

ПС2 - За рипъра - не знам дали знаеш кое е сърце и кое е контрарелса. Както съм написал те са доста далече едно от друго за да стане късо. Ако пък си си мислил за сърцето и роговите релси - те са с еднакъв поляритет, електрически са свързани "на късо" и не може да стане късо. Ако пък говориш за стрелките на пико, при които наистина става късо, тяхната схема няма нищо общо с тази. Така че ца сега не шъ ти вервам ... Пък и късо до сега не съм видял при мен, макар че имам няколко локома с триосни талиги, както и парни с повече електрически свързани токснемащи колела.

Mixy:
За дизайн на собствени (самоделни) стрелки има една хубава безплатна програма, казва се Templot. Интерфейсът и е малко странен, но след свикване върши много добре работата за която е предназначена.

mitko0888:
Изглежда да е много яко!

Като гледам тази тяхна снимка:


май е като моята комбинация:


А това ми предстои и на мен:


Английска му работа ...

Best Ripper:

--- Цитат на: mitko0888 link=topic=3532.msg106770#msg106770 date=1486890135 ---ПС2 - За рипъра - не знам дали знаеш кое е сърце и кое е контрарелса. Както съм написал те са доста далече едно от друго за да стане късо. Ако пък си си мислил за сърцето и роговите релси - те са с еднакъв поляритет, електрически са свързани "на късо" и не може да стане късо. Ако пък говориш за стрелките на пико, при които наистина става късо, тяхната схема няма нищо общо с тази. Така че ца сега не шъ ти вервам ... Пък и късо до сега не съм видял при мен, макар че имам няколко локома с триосни талиги, както и парни с повече електрически свързани токснемащи колела.

--- Край на цитат ---
Представи си, че знам. И не говоря за стрелки на Пико, а за Флайшман профи.. дългите стрелки 30 см. С метални контрарелси и подвижно, захранено сърце. Личен опит с макета на Живко. На локомотивите на Трикс явно колоосите са по-тесни с една идея, в резултат на което колелото опира между сърцето и контрарелсата до него, които са с различен поляритет и дава късо. При голяма скорост се получава само леко придръпване - на защитата на централа й трябва по-дълго време късо съединения, за да сработи. Докато при ниска скорост всичко "умира". И най-лошото е, че не всеки път го прави. А иначе го прави и на някои вагони с метални колела. И го прави при преминаване направо през стрелката, когато няма центробежна сила, притискаща колелата към сърцето.

Mixy:
Дългите стрелки Fleischmann Profi (водят се скоростни) са с доста извратена геометрия на завоя - радиусът намалява с навлизането в отклонението  :blink:  Не бих се учудил ако и в електрическата част са ги окепазили...

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия