Аз на втулките само допирам човката, дори не стискам бутилката. Много хитра тая смес 
Човката се допира до клечка за зъби, или до игла от спринцовка, карфица или нещо подобно, за да остане на клечката една малка капчица масло, която се допира до втулките. Направо от тубата - не е добра идея, дори и масльонката да е оригинална, с "апликатор" т.е. игла.
Добре е от време на време да разглобиш целия лок, като измиеш със спирт, ама после да избършеш хубаво и да извадиш всички косми, нишки, власинки и т.н.! Обикновено вътре се намират страхотни попадения и доволно количество боклуци. Внимавай с разглобяването на четките - по възможност да им запазиш мястото и положението, в които са работили, за да ги поставиш пак по същия начин. Това е добре да спазваш и с останалите части - след като са работили малко най-добре е да са си на оригиналните места.
Дори и да сложиш нов ротор с нови четки (или да обърнеш старите) това помага малко - втулките се разхлабват доволно бързо, а новият ротор има смисъл заради колектора, а не за лагеруването.
На старото Пико каквото и да му правиш след като е търкаляно известно време винаги зъбните колела започват да шумят. Включително се изностват (разширяват) и отворите на колелцата, както и геометрията на самите зъби. От този момент всякаква грес и масло е полезно, но е само временно решение, и то за много кратко време - намалява луфтовете и донякъде оправя шума. Още си спомням Людмилата как тихо мъркаше като млада и нова. След няколко десетки часа работа каквото и да правиш - резултатът ще е далече от истината.
Най-често бързото скапване на старото Пико идва от това, че никой не си отваря новия лок след само няколко дена търкаляне и радост. Така преди първото смазване вече са износени втулките на ротора, а малко след това и зъбните колела. След това може още дълго да се търкалят ...
При новото Пико има моторчета с каталожна цена от 17 евра, има по 25, има и по 35. Първите се използват в хоби серията, естествено са много по-добри от старото Пико, но са от доста нисък клас и имат малък живот. Особено ако ги въртите на мах. Има едни експерименти на Tamiya (
http://www.pololu.com/docs/0J11/) със аналогично по конструкция 3V моторче на Мабучи, с пластмасова капачка, при което моторчетата се скапват само за няколко часа при надвишаване на напрежението, а при нормалното си напрежение издържат по-малко от 100 часа! Има и аналогични статии на Faulhaber, които препоръчват моторите им да работят до 1/2 или 1/3 от възможностите им (в зависимост от типа на четките). Така че не очаквайте чудеса при търкалянето на един лок.