Пощенска железница в Лондон:
https://www.youtube.com/watch?v=hzGd-5kwR9EСтава въпрос за подземна железница в Лондон, свързваща няколко големи пощенски станции в града. В пика си влаковете са пренасяли до 40 000 писма на час. Основната идея е била да се избегнат проблемите с пътния трафик, които тогава са предизвиквали големи закъснения на пратките.
Железницата е отворена през 1927 година и е оперирала до 2003 година.
Използвани са електрически безпилотни влакчета с междурелсие 610 милиметра. Управлението е чрез комутация на захранването на отделни секции. Самите влакчета представляват самоходни вагони при които спирачките се задействат при отпадане на захранването - електромагнити опъват пружини, които иначе поддържат спирачките натегнати. Така от разстояние могат да се командват кога да потеглят и кога да спират. Първоначално управлението е било ръчно от оператор на централен пулт. Впоследствие е прибавено компютърно управление и пултът е оставен за аварийно ръчно управление.
Скоростта, с която са се движели влаковете е 40 мили в час, а при спирките - 7 мили в час. Ускоряването е ставало по наклон (тунелите са по-дълбоко разположени, отколкото спирките), а при наближаването на следващата спирка наклонът е смекчавал скоростта.
Разстоянието, което покрива тази железница е 10.5 километра - от пощенската станция в Падингтън до тази в Уайтчапъл. Има осем спирки, най-голямата от които е в Маунт Плезънт.
Понастоящем има идея тази железница да се устрои като музей, както и да се отвори за посетители като атракция.
Линк към статия от Уикипедия:
https://en.wikipedia.org/wiki/London_Post_Office_Railway