Автор Тема: Статия: "Обречени ли са българските железници?"  (Прочетена 9873 пъти)

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re:Статия: "Обречени ли са българските железници?"
« Отговор #15 -: 10 Април 2012, 13:35:06 »
Мен пък друго ми направи впечатление от схемата - посочването на пристанище Оряхово със символче означаващо, второстепенно пристанище, което трябва да получи пълна жп свързаност до 2030 г. Може би след време ще сме свидетели на възраждане на проекта за жп свързване на Враца с Оряхово. :)

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Статия: "Обречени ли са българските железници?"
« Отговор #16 -: 10 Април 2012, 13:53:12 »
А можеше просто вместо да се закрие и унищожи - да се модернизира линията Червен бряг - Оряхово.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Статия: "Обречени ли са българските железници?"
« Отговор #17 -: 10 Април 2012, 14:07:54 »
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=3775.msg76276#msg76276 date=1334053722
Това което показва Пламен е много интересно - чел съм го и на друго място. Чета го и сега и двата пъти ми прави впечатление, че Унгария и Румъния имат вече проекти (и то по няколко) за високоскоростни ж.п. линии, а Румънците дори вече работят по единият от тях... а ние още нямаме трасе за 160 км/ч или пък нито един реално работещ контейнерен терминал... До там ли го докарахме ? Сърбите, Румънците, Македонците.. да са по-добре от нас ?

Боко твърди, че за това бърза със завършването на магистралните проекти,
за да почнел догодина изпълнението на ж.п. връзките и свързаните с това проекти.
Един от тях е скоростната (новопостроена) линия София-Видин.
Някой тук беше метнал линк към представянето на проекта през Гугъл-Земя.
Чува се, че те ще са първите дето ще "защитят" усвояването на пари от този нов едропейски фонд.
Може пък и да стане...друг е въпроса, че в това бързане някои отсечки от магистралите вече се ремонтират.
Добре поне, че са в гаранционния срок та не ги плащаме още един път.

Виж, това за Оряхово не го бях забелязал... :scratch_ones_head:

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re:Статия: "Обречени ли са българските железници?"
« Отговор #18 -: 10 Април 2012, 14:34:59 »
Вчера четох (уви не помня къде), че за да се намали стойността на проекта Видин - София, вече се обмисля, да се намали максималната скорост, тъй като, видите ли, по тази линия щели да се движат преимуществено товарни влакове и скорост над 120 м/ч не била оправдана. Имайки предвид нашенската практика, съм песимист това да НЕ се случи. Тъй че нищо чудно параметрите на трасето да станат такива като на Карнобат - Синдел, например (Vmax=120km/h). Което значи "Сбогом скоростно трасе!"

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Статия: "Обречени ли са българските железници?"
« Отговор #19 -: 10 Април 2012, 17:46:44 »
Владо, това което казваш просто потвърждава това, което писах по-горе: ние винаги сме евтини на брашното и скъпи на триците!!!!! Току виж поредния умник е направил поредната рационализация, и за да икономисат парички, може да набутат влаковете и в искърското дефиле. Там ще им излезе хептен евтино! Остава надеждата да има някой шваба или австриец дето да се запъне и да не се съгласи, та и ние някога да доживеем влаковете ни да се движат с нещо по-различно от средна каруцарска скорост.
Относно картинката с проектите: Откога варненското пристанище е с второстепенно значение?!!! :lol:
Не може да се очаква от хора с ограничено мислене и финанси да правят нещата с размах и визия за бъдещето.
За съжаление така седят нещата!!

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Статия: "Обречени ли са българските железници?"
« Отговор #20 -: 10 Април 2012, 19:23:40 »
Няма значение какво се прави в България - важна е КОМИСИОННАТА!!! Кой даде най-много, неговото се прави.. няма значение дали има изобщо смисъл, дали има полза, колко струва, каква възвръзщаемостта.. Важна е личната далаверка...

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re:Статия: "Обречени ли са българските железници?"
« Отговор #21 -: 11 Април 2012, 01:01:49 »
От всичко, което сте написали става ясно, че "От нийде взорът надежда не види",
но това е така защото "Свестните у нас считат за луди, глупците вредом всеки почита" пък и народа " лъжливи уста слуша със вяра"
и  когато "кожата като му одере звярът, на бога е свикнал да се надява"
Обаче сърце ми вече не трае да гледа мутра как бесней над бащино ми огнище :aggressive:

piko1

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Статия: "Обречени ли са българските железници?"
« Отговор #22 -: 11 Април 2012, 02:01:10 »
тъжно но истина Блгария + железница = Нецелесъобразно поне според управляващите в изминалите 20 и нещо вече години
пък от стачки мачки и така нататък губят отново железниците защото така изнася отново на управляващите който прибират кинти
аи са да попитам ГЕРБ на какво е съкращение и като ГЕРБ ТЕ Граждани за европейско развитие на България тия граждани са именно частниците боко и сие не гледат  нито вашия нито моя нито на който и да е обикновен гражданин интерес а на частният сектор за какво му е на частния сектор железница примерно на Юнион-Ивкони, Етар и др автобусни превозвачи кой най много се облажи от стачните действия

Владо прав си България сега чертае нов път само дето тоя път и в краткосрочен дългосрочен или какъвто и да е там план все стига до една задънена улица и нищо повече дори най големия оптимист би го видял особено от към железница ПЪК който иска да твърди каквото си иска без доводи факти и др. не-полезни изкопаеми за обществото си остава една гола заблуда
« Последна редакция: 11 Април 2012, 02:05:32 от piko1 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Статия: "Обречени ли са българските железници?"
« Отговор #23 -: 11 Април 2012, 08:46:41 »
Цитат на: lubomir link=topic=3775.msg76288#msg76288 date=1334069204
...
Относно картинката с проектите: Откога варненското пристанище е с второстепенно значение?!!! :lol:
...

На пътя на кой транспортен коридор е пристанище Варна?
 :scratch_ones_head:

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1817
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re:Статия: "Обречени ли са българските железници?"
« Отговор #24 -: 11 Април 2012, 09:12:12 »
Цитат на: pach link=topic=3775.msg76327#msg76327 date=1334123201
Цитат на: lubomir link=topic=3775.msg76288#msg76288 date=1334069204
...
Относно картинката с проектите: Откога варненското пристанище е с второстепенно значение?!!! :lol:
...

На пътя на кой транспортен коридор е пристанище Варна?
 :scratch_ones_head:

Дуръс - Скопие - София - Пловдив - Бургас - Варна.
Мисля, че е 8-ми коридор

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re:Статия: "Обречени ли са българските железници?"
« Отговор #25 -: 11 Април 2012, 09:13:01 »
Йоп - 8-ми коридор:



Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Статия: "Обречени ли са българските железници?"
« Отговор #26 -: 11 Април 2012, 10:11:55 »
Не знам доколко тези коридори са все още актуални като европейски приоритет. На 20 октомври 2011г. бях попаднал на една статия и я пуснах в моята тема тук във форума. От нея става ясно, че от Брюксел дават приоритет на пристанище Бургас.


Евросъюзът налива 50 млрд. евро в пристанищата и железопътните си мрежи, за да повиши конкурентноспособността:

http://www.railwaygazette.com/nc/news/single-view/view/eu-funding-plan-builds-on-ten-t-revisions.html

Обърнете внимание на трасе номер 4:

Хамбург - Рощок - Берлин - Прага - Братислава - Будапеща - Арад - Тимишоара - София - Бургас или
- София - турска граница или
- София - Солун - Пирея - Лимасол - Hикозия
което минава през България и явно се разчита на голям ж.п. възел на наша територия, и на трасе номер 10:

Страсбург - Щутгарт - Мюнхен - Велс/Линц или
Страсбург - Манхайм - Франкфурт - Вюрцбург - Нюрнберг - Регенсбург - Пасау - Велс/Линц - Виена - Будапеща - Арад - Брашов - Букурещ - Констанца - Сулина
което ни заобикаля.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Статия: "Обречени ли са българските железници?"
« Отговор #27 -: 11 Април 2012, 12:31:47 »
Цитат на: spiritt1974 link=topic=3775.msg76316#msg76316 date=1334095309
От всичко, което сте написали става ясно, че "От нийде взорът надежда не види",
но това е така защото "Свестните у нас считат за луди, глупците вредом всеки почита" пък и народа " лъжливи уста слуша със вяра"
и  когато "кожата като му одере звярът, на бога е свикнал да се надява"
Обаче сърце ми вече не трае да гледа мутра как бесней над бащино ми огнище :aggressive:


 :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: