Автор Тема: Новини от жп транспорта в България  (Прочетена 396279 пъти)

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1817
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #165 -: 01 Октомври 2013, 11:07:14 »
Впечатли ме - "ще мине по билото на планината". Вместо тунели влака ще се катери да качи планината

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5621
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #166 -: 01 Октомври 2013, 11:15:24 »
По спомени:
Най-общо казано се предвижда поредния предълъг (около 15 км) двупътен тунел (или, май, бяха два тунела с обща посочената дължина) между Побит камък и Веринско, чрез който да се избегне голямото изкачване към Вакарел и слизане към Веринско. Разбира се, и след това на много места трасето ще е по нова следа, но тунелът, мисля, ще е най-голямото и сложно съоръжение, предвидено с този проект.
« Последна редакция: 01 Октомври 2013, 11:17:04 от Vlado »


pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #168 -: 02 Октомври 2013, 09:10:17 »
Мунчо, а дано-ама надали....може пък и да е за добро!
От една страна, чак благородно ви завиждам, защото може и да построите,
това което ние в София унищожихме (околовръстната линия).

От друга страна, ако е вярно че имате 115 000 незаети работни места,
то от околните села ще се влеят по-лесно на пазара на труда.
Но там рядко има квалифицирани (вече) хора,
като фабриката на Либхер е едно приятно изключение (за разлика от хладилниците им бомби).

Тоест в крайна сметка града ви ще се разраства, ще паднат заплатите, ще се увеличат некадърниците супер обещаващи,
че това го могат и правят от години (така става когато нискоквалифицирани хора се предлагат за жълти стотинки)
 и въобще, ще се "сблъскате" със всички лошотии които съпътстват големия град
- мръсотия, простотия, чалга, престъпност, ниски заплати, високи цени, високи наеми и т.н.

Не бих се учудил Големите Села (София е първото такова) станат поне две в България.
Иначе железницата все още е носител на хубавото и на бурното развитие,
особено когато отново стане приоритетен транспрост заради цените на петрола. (филма "Атлас-изправени рамене!)

Но пък направят ли я, ще дойде да направя едно кръгче с нея в ...двете посоки!  ;)
 ;D ;D ;D

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 353
  • Рейтинг: 110
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #170 -: 05 Октомври 2013, 21:13:31 »
Аз смятам утре да посрещна "Балкан експрес" на Цариброд. Интересно ми е да видя сръбския парен локомотив, който ще докара влака. Нашите 01.23 и 05.01 ще потеглят от София около 11 ч и на Цариброд ще поемат влака до София.

hristo

  • Trade Count: (15)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 237
  • Рейтинг: 22
  • HO-София
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #171 -: 06 Октомври 2013, 00:20:55 »
А знае ли се към колко се очакват с влака в София?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #172 -: 06 Октомври 2013, 09:44:29 »
Пристигане днес 21:16.
Утре заминаване 08:20.

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #173 -: 06 Октомври 2013, 20:19:39 »
Влака е позакъснял. Утре някой ще ходи ли с кола към Червен Бряг ?

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 353
  • Рейтинг: 110
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #174 -: 09 Октомври 2013, 06:33:33 »
Чух,че 03.12 се е повредила и 05.01 спешно заминава от София да спасява положението. Някой има ли повече информация?

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък

urko

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #176 -: 11 Ноември 2013, 21:16:04 »
Европейският товарен железопътен коридор No 7
функционира от днес, благодарение на сътрудничеството
между 7 европейски държави


8 ноември 2013, Будапеща – В 12.00 ч. днес Товарен железопътен коридор No 7 беше пуснат в
действие в определения срок съгласно Регламент (ЕС) № 913/2010 на Европейския парламент и на Съвета.
Европейският съюз определи девет международни товарни железопътни коридори, т. нар. „RFC коридори”
 в железопътната мрежа на ЕС, шест от които следва да бъдат основани до 10 ноември 2013г.
Маршрутът на Товарен железопътен коридор 7 минава по оста
Прага-Виена/Братислава-Будапеща–Букурещ-Констанца–Видин-София-Солун-Атина.
7 европейски държави: Чешка република, Словакия, Австрия, Унгария, Румъния, България
и Гърция, с техните 8 инфраструктурни мениджъри и 1 орган за разпределяне на капацитета,
основаха коридор, който свързва Централна и Югоизточна Европа и служи за връзка към
Азия чрез пристанищата на Черно и Егейско море, като предлага добра, надеждна услуга на базата
на хармонизирани технически и процедурни условия. Като първа стъпка при откриването на коридора,
в 12.00 ч. OSS мениджърът на коридора предостави на железопътното предприятие Prvá Slovenská Zelezničná
(Първа Словенска Железница) първото каталожно трасе между Прага и Куртичи.
През 2008 г. Комисията на Европейския съюз предложи да бъдат създадени международни
товарни железопътни коридори, формиращи европейска железопътна мрежа
 за конкурентноспособни товарни превози, по които товарните влакове да се движат при добри условия и да
 преминават лесно и без административни пречки от една национална мрежа към друга. В рамките на
даден товарен коридор следва да се осигурява добра координация между участващите страни членки
и инфраструктурни мениджъри, както и да се дава предимство на т.нар. „коридорни влакове”,
като се гарантира съгласуваността и непрекъснатостта на инфраструктурните капацитети, налични по целия коридор.
Инфраструктурните мениджъри на товарните коридори съвместно ще определят и организират международни
каталожни трасета за товарни влакове, като ще осигуряват гладко транзитно преминаване по коридора,
адекватни времепътувания и честоти, ще премахват тесните места по протежение на коридора.
С оглед изпълнението на изискванията и очакванията, описани в регламента, участващите железопътни компании
в RFC-7, ръководени от Унгарските железници (MÁV), реализираха редица мерки, за да стартират коридора
в определените за това срокове. Благодарение на съвместната работа през последните 2 години, на 8 ноември
2013 г. на международното товарно предприятие Prvá Slovenská Zelezničná беше предоставено първото
каталожно трасе между Чешката република и Румъния, от Прага до Куртичи, посредством специален софтуер
(PCS), представен на място. С тази стъпка коридорът започна действителната си работа. Официалната церемония
по откриването на RFC-7 събра голям брой важни участници, които играха значима роля при структурирането и
pеализацията на Коридора: представители на Министерството на националното развитие на Унгария,
представители на съответните министерства на партньорите, представители от Националните регулаторни
органи, членове на Управителния съвет и на Изпълнителния съвет на RFC-7, представители от Чешка република
(SZDC), Словакия (ZSR), Австрия (ÖBB-Infrastruktur), Унгария (GYSEV, MÁV, VPE), Румъния (CFR),
България (НКЖИ), Гърция (OSE), както и представители от големи европейски товарни железопътни предприятия
и терминали от региона.



По материали от българската преса.

ПП. Забележете нова Европа - Словенска железница става оператор,
без трасето въобще да минава през Словения (ако не е сбъркано със "Словашка").

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #177 -: 11 Ноември 2013, 23:28:39 »
Цитат на: urko link=topic=3806.msg92377#msg92377 date=1384197364
......Prvá Slovenská Zelezničná
......
ПП. Забележете нова Европа - Словенска железница става оператор,
без трасето въобще да минава през Словения (ако не е сбъркано със "Словашка").


Урко,  :haha: ( не се смея на тебе, а на тъпите словаци)
Всъщост Slovensко значи СЛОВАШКО, а не словенско както всъщност логично звучи на български.  :sarcastic:
Това го установих още при първото си пътуване в Словакия, където всичко е описано като СЛОВЕНСКО. Примерно в Братислава на фасадата словашкия народен тетър тетър пише SOVENSKE NARODNE DIVADLO, навсякъде има билбордове на словашка бира - SLOVENSKO PIVO, a най-забавното е, че на словашките сувенирни магнитчета пише SLOVENSKO и повечето българи си мислят, че са за спомен от Словения, която си е съвсем друга държава.
Та така е и със словашката целезница наричана от тях си Slovenská Zelezničná
« Последна редакция: 11 Ноември 2013, 23:30:20 от gzo »

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5621
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #178 -: 12 Ноември 2013, 08:43:04 »
От skyscrapercity форума:

Цитат на: NiGhtPiSH;108741809
Проектните трасета за ГДВ2014 по новия коридор са следните:
Пристигащи на Видин Товарна от Голенци: 03:40; 06:15; 08:25; 12:20; 14:05; 16:05; 19:50; 22:15
Заминаващи от Видин Товарна за Голенци: 03:50; 06:55; 11:20; 13:05; 15:05; 16:55; 18:45; 21:00

Дават обход от 25 минути между двете гари.

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #179 -: 13 Ноември 2013, 17:54:53 »
Това товарни влакове ли са ?