Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Новини от жп транспорта в България

<< < (75/212) > >>

Best Ripper:
Влакът е по трасето София-Пловдив-Стара Загора- Зимница-Карнобат- Бургас... Естествено, че се тегли от 46-а серия, другите са максимум до 130 км/ч /ако има оцелели такива към днешна дата/.
В обратна посока влакът тръгва в 15,40 ч. и пристига в 21,40 ч.
Както добре е написано влакът е с максимална скорост до 150 км/ч - никъде не се казва, че по цялото трасе ще е движи с тази. Няма никакъв проблем да ги развие в равните и ремонтирани участъци като Септември-Пловдив, а и след това към Зимница-Церковски, където са направени вече успешни проби на 160 км/ч. По вакарелските баири и до Септември естествено скоростта ще е в рамките на сегашните норми.

bdz43r:
Аз както обикновено ще играя станал накриво ;D

Похвален е меракът да се използват пълноценно новите участъци за висока скорост, но в случая мисля, че този влак е поредното необмислено изхвърляне, което както и други такива, няма да просъществува дълго, а и като цяло има много неуредици пред него. Безопасно и безаварийно движение на влакове с високи скорости поставя ред изисквания, от които нашата железница е много далече все още.

Първо и най-важно, влакът ще се движи без АЛС, защото такъв по участъците за 160 км/ч за сега не съществува*. Това означава, че разчитаме на бдителността и точната преценка на машиниста, а с увеличаване на скоростта и двете стават твърде ненадеждни. Знае се, че спирачният път се увеличава с квадрата на скоростта. С увеличаване на разстоянието до точката на спиране загрубява и субективната преценка за това разстояние, съответно нормална неточност при спиране, която при 100 км/ч може лесно да се коригира навреме, при 150 км/ч ще води до подминаване на перони, светофори и др. със стотици метри**. Тук не засягам и вероятността някой светофор да бъде "проспан". Сещам се за колега, който когато кара, е толкова напрегнат и шашнат, че от притеснение да не обърка нещо, губи ориентация и поне няколко пъти е бил на път да мине на червено, но или ниската скорост му дава време за реакция, или сигналът светва точно преди да го подмине.
В повечето железници има ограничение на скоростта без работещ някакъв вид АЛС. В Германия например то е 100 км/ч, в Швейцария 60 км/ч, а в съседна Румъния не може изобщо. У нас е прието 130 км/ч, но това както е видно не се спазва нито в този случай, нито при ЕМВ Сименс, които вече няколко години се движат до 140 км/ч.

Второ, квалификацията и годността на много от машинистите не отговарят на нуждите за такива скорости. Като си представя някое изкуфяло пиянде с (вероятно) купено психо как хвърчи по линията със 150 км/ч без никаква гаранция, че ще реагира правилно и навреме на сигналите и ще гледам да не се мотам наоколо по това време.

Масово е насадено схващането, че механичната спирачка на локомотива не трябва да се ползва с влак. Това е остатък от времето, когато машинистите сами са си сменяли калодките на локомотивите и влаковете са били по 15 вагона. Ако се случи локомотив с неизправна електродинамична спирачка или машинист, който (незнайно защо) отказва да я ползва, спирането ще е само със спирачките на вагоните, въпреки че локомотива ще тежи почти колкото влака. Така спирачките на вагоните извършват двойна работа и ако при 80-100 км/ч, колкото е преобладаващата скорост у нас това не е особен проблем, при 150 км/ч дисковите спирачки на вагоните ще прегреят още в началото на спирането. Впрочем, дори при 120 км/ч, едно екстрено спиране понякога води до мирис на феродо и лек облак от пушек около влака.

Трето, единственият юридически меродавен скоростомер в локомотива повече от 150 км/ч така или иначе не може да покаже и запише на лентата, което означава, че машинистът може да кара безнаказано и с по-висока скорост, докато изключи защитата над 165 км/ч (не питайте от къде знам кога изключва :) ).
Само оборудването за АЛС може да записва скорости над 150 км/ч, но за сега няма никаква организация за периодичното прочитане и контролиране на тези записи, а и техническата възможност за това е съмнителна към момента. Машинистът пък не е длъжен да се движи с включен АЛС в участъци, където такъв няма и скорости над 150 ще бъдат видими за целите на контрола само с GPS приемника, който не винаги работи, а и е със съмнителна юридическа стойност.

В заключение мисля, че за да развиваме движение с високи скорости, трябва първо да се осигури гарантирано включен и работещ АЛС във всеки влак и по всяка "бърза" линия и второ - годен и обучен персонал, който да спазва определени правила при такива скорости.
Иначе е все едно да вземем един старец, карал цял живот раздрънкана Жигула до съседното село, да го качим на Ферари по магистралата и да го накараме да кара с 200 км/ч... правоспособен е и ще го подкара, ама ще се пребие на първия завой.

*В участъците за над 130 км/ч към момента работещ АЛС (но не въведен в редовна експлоатация) има само между Пловдив и Свиленград. Между Септември и Пловдив се изгражда, а между Михайлово и Бургас няма изобщо и няма да има в близкото бъдеще. Бордово оборудване, съвместимо с тази система има само на един локомотив и само двама машинисти са официално обучени да работят с него. Досегашните системи (каквото е останало от тях) са в различна степен неработещи и негодни, дори формално да ги има.

**Преди време колегата, с който работех, при едно спиране от 110 км/ч подмина чакащите пътници с около 100 метра без да подминава края на перона и формално спирането беше точно където трябва. Комбинация от зле преценено задържане и слаба спирачка на влака, довели до изпускане на "последния момент" с 2-3 секунди. Същата грешка, но при 130 км/ч щеше да доведе до спиране с още около 100 метра по-нататък, а при 150 км/ч спирачният път щеше да е почти двоен и подминаването щеше да е с 300-400 метра.
И на мен ми се е случвало разбира се да подмина желаното място за спиране, но в случая имах възможност да анализирам по-подробно ситуацията, иначе завършила съвсем безобидно. Очаквам съвсем скоро някой да го повтори на същото място, но вече със 150 км/ч.

pach:
Eeee...добре, че се включи поне един истински професионалист.
Че то се включи(ха) разни...професионали (надявам се), но в други области.
 
Тодоре, радвам се все пак, че го играеш "за...станал на крива"( :spiteful: ;D ) защото все някой трябва да казва ИСТИНСКОТО и РЕАЛНО положение, а не да вдига не`кви лозунги и да се пишат разни хвалебствени журналистически скудоумия по поръчка!!!

Вярвам ти напълно и ако се наложи някъде ( въпреки системата) бих застанал зад теб в подкрепа. За съжаление
мога само морално ( и това е важно)сега да те поддържам!!!

Дано някой, някъде се вслуша в разума и като отмине пушилката,
по стар комунистическо обичай, всичко да приключи
"мирно и тихо" преди да се е стигнало до нежеланите
въпроси при евентуално отрицателно развитие на идеята,
и най-вече да стискаме палци да не стане нещо лошо!!!

Благодаря за твоето виждане по въпроса!
 :hi:

Mixy:
Пламене, би ли ми обяснил как това


--- Цитат на: pach link=topic=3806.msg108149#msg108149 date=1498460701 ---И моля, нека тук се спре с плюнките и хулите които всички знаем,
 а да го обсъдим като нормални зрели хора...
--- Край на цитат ---

кореспондира на това


--- Цитат на: pach link=topic=3806.msg108160#msg108160 date=1498492441 ---Eeee...добре, че се включи поне един истински професионалист.
Че то се включи(ха) разни...професионали (надявам се), но в други области.

--- Край на цитат ---

???

Хем не искаш хули, хем сам хулиш и квалифицираш част от другите, които коментират. Защо? Нещо лошо ли казаха? Или си караш по инерция?

Въпросът не е реторичен, чакам обяснение тук или на ЛС!

Mixy,

Администратор на Railwaypasson.com

МАШИНИСТ:
Добре го обясни колега bdz43r . Професионално.Макар,че бях в системата преди демокрацията и тогава 150 км/ч.си беше риск.Имаше няколко изпитателни скоростни участъка.Когато карахме дълги влакове 8 , 10 и повече вагона,ползвахме само вагонните спирачки с кран-машиниста.Но при късите влакове задължително и локомотивната.На Новите Р-ки тогава , реостатните спирачки не даваха дефекти и къси съединения и се ползваха.После имаше запалени двигатели.
Швейцарските механични скоростомери са до 140.Лентата как ще отчете 150 ? И после дело-майстора как ще реже премиалните ? Само СОФИЯ - КАРЛОВО е с тризначна АБ.И АЛС може би ще се ползва там.В ИС е предвидено като сигнализация и ни изпитваха преди да се качим по машините още през 1981 год.И май от тогава си е само на хартия.
При 150 си трябва отлично обучен персонал.В ИС --- спирачно разстояние 1000 м и дават още 100 за всеки случай.Интересно ще е по прелезите , мостовете , тунелите,ако има такива.
Май , май поредния БДЖ - ФИШЕК.
Все пак прахта от рекламата си е нещо.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия