Моделът е от старото производство на Пико. Появява се в каталога през 1969, същата година печели златен медал на изложението в Лайпциг. С определена поддръжка (смяна на роторите на двигателите и четките, почистване и смазване) моделът върви приемливо добре за производство отпреди 40 години. Има тегло около 380 грама, четири задвижващи оси с два двигателя, тяга около 60-80 грама. Тъй като разполагам с втори такъв, реших да се пробвам с ръчно изработено чисто ново задвижване.
Оригиналният модел:

Крайният резултат (след всичко в тази тема):

Този път започвам от двигателя. Условието е да е колкото си може по-голям и хубав, и ако може - без пари. Кандидатите са двама: Единият е кръгъл, диаметър 24мм, метална капачка, дължина 30мм, триполюсен, от типа Мабучи RK370. Вторият - пак кръгъл, 28мм, петполюсен, Мабучи RS365. И двата са доста бавноходни, което определя цялата конструкция. Тръгват при под 2 волта на празен ход, особено вторият върти доста здраво още при 2.5 V. Оказа се, че кошът има достатъчна ширина за този двигател, но не му достига височина! Затова за съжаление сметките ги правя с по-малкия.
Ето ги възможните в момента моторчета - горните два в дясно:

Двигателят си има втора къса опашчица, повече от достатъчна за захващане на кардан. Основната му ос май няма да се ползва, но някой ден на нея може да се появи маховик или втори кардан. За сега задвижваща ще е само едната талига. За по-лесно преработвам една по-нова талига - пластмасова:

Осите са от дърводелски пирончета. в момента това ми е най-удобно за работа. От подръчни материали се оформят местата за зъбните колелца, както и гнездото за кардана:
Колелцата са с дистанционни втулки за да не трият странично в пластмасовите страници. Червякът е двуходов, поради оборотите на двигателя, за съжаление имам само метален червяк. Опорният му лагер е със стоманена съчма. Лагерът откъм кардана е бронз с опорна шайба. Първото зъбно колело, зацепващо с червяка, е с наклонени зъби. Останалите са с прави. Колоосите са оригиналните - като правило доста криви, но ще вършат работа. Общо предавателно отношение 1:10. Очаквам скорост около 110 км/ч при 12V. Това е една идея по-малко от необходимото, но напълно ме удовлетворява, и без това на малки кръгчета и овалчета няма място за по-високи скорости.

Готовата задвижваща талига:
