Автор Тема: Детска железница -Пловдив  (Прочетена 26922 пъти)

optron

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 347
  • Рейтинг: 5
Re:Детска железница -Пловдив
« Отговор #30 -: 09 Октомври 2009, 11:13:29 »
Цитат на: TheJackal link=topic=214.msg29470#msg29470 date=1255073365
Да, работи си. Само дето аз съм карък! ;D Колкото пъти дойда в Плавдив все нещо се е случило или проверяват траверсите, или оправят локомотива, нещо пребойдисват, с две думи не съм се возил, но поне ми разрешиха да мина пеша по цялото трасе и да се кача на локомотива. Локомотива е абсолютно същия като тези на Бургаските солници, с тази разлика, че трасето е доста по-голямо. :yes:
А ти да не си бургазлия ?

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1705
  • Рейтинг: 158
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re:Детска железница -Пловдив
« Отговор #31 -: 09 Октомври 2009, 11:24:37 »
Да, от Бургас съм. Ако си и ти давай да се срешаме на по  :drinks: ;D!

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1014
  • Рейтинг: 261
    • bgrail.info
Re:Детска железница -Пловдив
« Отговор #32 -: 09 Октомври 2009, 11:33:29 »
Аз пък не съм забелязал някаква прилика между този локомотив и тези в Бургаските солници, освен ако са сменили локомотива през последните месеци.

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1705
  • Рейтинг: 158
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re:Детска железница -Пловдив
« Отговор #33 -: 09 Октомври 2009, 11:51:52 »
Вагоните не съм ги виждал никога, локомотива беше боядисан в синьо с бели ленти. Това беше през лятото на 2008 година. За това казвам, че си приличат с тези на солниците, само разлика в окраската. На солниците е спорно да се разбере какъв е бил основният цвят. Сега са нещо между сиво - черно или тъмно зелено, доста омаслено от мръсотия и какво ли не. Ако нещо е било временно сложено там или проби, няма от къде да знам.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1014
  • Рейтинг: 261
    • bgrail.info
Re:Детска железница -Пловдив
« Отговор #34 -: 09 Октомври 2009, 12:11:24 »
Това е вида откакто влакчето се движи:
http://bgrail.info/photos/07.02.2009-Sf-Po/DSC09724.JPG
Преди беше както го описваш синьо с бяла ивица и преседя към 2 години насред депо Пловдив.

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1705
  • Рейтинг: 158
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re:Детска железница -Пловдив
« Отговор #35 -: 09 Октомври 2009, 14:50:22 »
Хм, интересно. Възможно е и аз да бъркам нещо с годините, да ли е 2008 или 2007 края на май - началото на юни. А този "Баркас" от тогава ли си е?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1014
  • Рейтинг: 261
    • bgrail.info
Re:Детска железница -Пловдив
« Отговор #36 -: 09 Октомври 2009, 15:00:00 »
Още от преди си е. Навремето е имало дизелче, но са го сменили с баркаса.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Детска железница -Пловдив
« Отговор #37 -: 06 Юли 2010, 14:27:40 »
           
 Чесно казано преди по си ми харесваше сега е супер детско.Като пионери ни водеха там да дежурим от училищата по ред.Обаче беше само за отличници ;D .На всеки се даваше длъжност. Кондуктор,билетопродавач,дежурен ръководител,говорител.Говорител беше най яко щото се возиш при чичко машинист.Но преди по си мясаше на влак сега е некво "дисни влакче" :pardon:.Идеята някога беше да стига до върхът на тепето но...Добре че добри чичковци железничари го възстановиха все пак.Локомотива беши така оглозган.Все едно някой да мине на макета и да изрежа кабелите после върви се оправяй.Ако имаш схеми добре ама тук и това липсваше.
     Ама оригинала къв е готин малко наподобява 04та. :)

      А незнам дали знаете че има такава и в Кърджали.
    :pioneer: ХАХАХА нещо много подходящо :pioneer:
« Последна редакция: 06 Юли 2010, 14:55:45 от liro4605 »

optron

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 347
  • Рейтинг: 5
Re:Детска железница -Пловдив
« Отговор #38 -: 06 Юли 2010, 16:43:25 »
За кърджалийската железница знам. Тя не функционира понастоящем. А исторически, кърджалийската е първа. ;)

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Детска железница -Пловдив
« Отговор #39 -: 31 Октомври 2011, 15:54:59 »
Снощи даваха уникални кадри от откриването на железницата.Цветни с първия и локомотив и в разцветка приличаща на истински влак.

Малко чужд опит по темата.

И това е само депото  :scratch_ones_head:

Ще се постарая да намеря репортажа.

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Детска железница -Пловдив
« Отговор #40 -: 31 Октомври 2011, 17:35:50 »
Цитат на: optron link=topic=214.msg43845#msg43845 date=1278423805
За кърджалийската железница знам. Тя не функционира понастоящем. А исторически, кърджалийската е първа. ;)

За радост това вече е невярна информация. Специално съм направил тема за нея тук http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3388.0.html

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5548
  • Рейтинг: 637
  • Красотата е в детайла!
Re: Детска железница -Пловдив
« Отговор #41 -: 24 Септември 2013, 17:04:52 »
Детската железница на Пловдив, с която много пловдивчани свързват ранните си години, навремето е била една от най-големите атракции на Младежкия хълм. "Атракционното пътуване започва от гара Пионер, която е съоръжена с просторен перон, два коловоза и изходни светофори.
Напускайки гарата, влакчето набира скорост. По пътя си то преминава през мост, построен над пешеходна алея, охраняем железопътен прелез с бариери и един тунел с дължина около 20 м, който служи и като депо.
След тунела, преминаването през който е едно от най-приятните изживявания за пътуващите, започва изкачване. Тук трасето е построено под формата на цифрата шест.
Веднага следва спирка Снежанка, на която влакчето има няколко минути престой. След това пътуването продължава към крайната гара Панорама.
Докато трае маневрата с влаковия локомотив, пътниците имат възможността да се насладят на неповторимата природа на тепето и да хвърлят поглед към панорамата на града.
След извършване на маневрата и проба на спирачките, влакчето отново се отправя към гара «Пионер», за да поеме следващите си пътници", разказва спомените си от детското влакче инж. Марин Топчийски в сп. "Железопътен транспорт" през 1996 г.
Железницата "Знаме на мира" в Пловдив е последната експлоатирана у нас, а
първата е била построена в Кърджали през 1962 I. Първата копка на съоръжението в Пловдив е била направена на 21 април 1979 г. по проект на "Трансстрой" и под ръководството на инж. Васил Янков и от ЖПУ- Пловдив.
Строителството се прави с доброволен труд на ученици и студенти в чест на 35-годишнината от детската организация "Септемврийче" и годината на провеждане на детската асамблея"Знаме на мира". Релсите са взети от закритата през 1954 г. жп линия Кочериново-Рилски манастир, която е била построена от частни предприемачи в началото на XX в.
И сега може да се прочете годината върху релсите -1923 г. Вагоните от Кочериново също били докарани в Пловдив. Трасето е било положено за 156 дни, като общата му дължина е 960 м. Наложило се да се дълбаят скалите на Младежкия хълм, да се прокопава 50-метров тунел.
Забележително е, че въпреки мащабните строителни работи, не е било отсечено нито едно дърво от резервата. Общата стойност на релсите и прилежащата инфраструктура е била 270 000 лв. На 23 септември 1979 г.
железницата е официално открита. Детското влакче е било с три пътнически вагона. Максималната му скорост е била 8,5 км/ч. Години наред то превозвало деца и било основната атракция за тях през уикендите в града. През 1992 г. съоръжението е спряно, а мястото запустява, обрасва в бурени и затъва в боклуци.
Гарите се превръщат в свърталище на скитници и наркомани. Властите заключват влакчето в тунел, а вандали разбиват нееднократно металната решетка на бункера. През есента на 2004 г. асоциация "Приятели на железопътния транспорт" стартира кампания за ремонт и възстановяване на детската железница по повод 25-годишнината от пускането й в движение.
Ентусиастите изпращат писма до шефовете на 30 водещи фирми в Пловдивско и ги канят да се включат във възстановяването на железницата. Започва и подписка в подкрепа на възстановяването на атракцията, която събира парафите на 1528 пловдивчани.
Хората от инициативния комитет изтеглят влакчето на буксир от бункера и го откарват за оценка на щетите в Локомотивно депо-Пловдив. Изчисляват, че ще са нужни 300 000 лв., за да тръгне отново железницата. Събирането на средствата се оказва дълга сага.
През 2005 г. Общинският съвет в Пловдив решава да отпусне 93 000 лева, към които да се прибавят и едни 78 000 лв. от програма "Красива България". Останалите пари трябва да даде Социалното министерство.
Градът обаче е отрязан,от програмата за разкрасяване и опитът да се осигурят средствата се оказва неуспешен. Два месеца по-късно крадци успяват да изтеглят вагоните от бункера и да откраднат детайлите от цветни метали по тях. Година по-късно общинските съветници отпускат от бюджетния излишък 233
439 лева за ремонт на влаковата композиция и на железния път.
Около 70 000 лева от парите отиват само за възстановяването на локомотива. С друга част от сумата членовете на инициативния комитет успяват да подобрят системите за електрозахранване и сигнализация, да ремонтират гарите и спирките. Влакчето е пребоядисано и изрисувано с герои от приказките. Направен е и капитален ремонт на жп линията. Локомотивът е снабден с батерии, които позволяват целодневното му ползване в продължение на над 3 години.
Новото трасе е дълго 1090 м.
Макар че първоначалните идеи да се удължи релсовият път, да се изгради паркинг, да се възстанови и картингпистата в подножието на Младежкия хълм се провалят, на 22 септември 2007 г. детската железница официално отново е пусната в експлоатация.
На откриването се стича буквално целият град, а децата са придружени от родителите си, които искат да си припомнят детството. Влакчето е с капацитет 50 места, композирано е от локомотив и три вагона. Прави по 5 курса на ден.
Тази година отново се наложи детската железница да бъде ремонтирана. Неотдавна екип от 15 души монтира новата тягова батерия, купена с бюджетни пари от общината. Акумулаторът задвижва влаковата композиция и превозва пътниците. Новата батерия ще бъде зареждана само веднъж на денонощие и е достатъчно мощна, за да се изпълняват общо шест курса на ден. Продължителността на една обиколка е 25 минути. Цената на билета е 1 лев, а децата до 10г. трябва да пътуват с придружител.

Източник: Вестник Десант, Бургас - стр. 33