Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
безогневи парни локомотиви
Mixy:
Много интересно четиво - мерси :hi:
pach:
Принципно "знаех" за безогневите локомотиви,
но едва сега научих ...истината за тях.
Интересно и полезно - благодаря!!!
:hi: :hi: :hi:
misan:
Много се радвам,че ви е било интересно.
misan:
Напоследък доста мислих, върху пропуснатите възможности от това,че не сме въвели пароакумулиращи локомотиви с високо налягане система Гили.
Идеалното място за това е бил железопътния възел на Перник. Още през 20-те години на 20 век започват да се търсят начини за оползотворяване на оставащите след пресяването на въглищата дребни фракции. Дори брикетната фабрика не е могла да оползотворява цялото количество некачествени въглища. Една идеална възможност е било през 30-години да се внесе котелна инсталация за 120 атмосфери,каквито вече е имало,където дребните въглища да се изгарят във вид на прах. По това време развозната и маневрената работа се извършвала от 10 локомотива серия 49.
Тези локомотиви е било напълно възможно да се преустроят в пароакумулиращи система Гили,като парната им машина се преустрои на система Цвилинг. Тези локомотиви щяха да поемат цялата маневрена и развозна работа с двойно по малки разходи за гориво и двойно по малки разходи за ремонт. Можеха да работят дори до днес.
pach:
Малко офтоп с извинения:
Off-Topic:Като стана въпрос за брикетната фабрика, и въобще за района на Перник,
дали случайно не знае някой, с какво е работила тамошната електроцентрала - въглища, въглищен прах или ...брикети например???
Дали има някакви остатъци от нея на територията на Перник в днешно време?
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия