Автор Тема: ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив  (Прочетена 19058 пъти)

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
« -: 22 Юли 2012, 15:02:38 »
Днес в 12 и няколко минути пристигна в Пловдив въпросната машина, като доколкото разбрах нащо ЖП ще я ползва както за тестване на новите турски вагони(надлежно прибрани в пътническо депо), така и да тестват трасето между ПЛОВДИВ  и ДИМИТРОВГРАД.









Пропускайки факта, че уж вече имаме високоскоростно трасе(на ужким, защото се оказва, че само 4км от трасето е за 160км/ч :lol:), а нямаме никакви локомотиви способни да поддържат въпросната скорост, явно нашите хора, ще ползват традиционното вече "разкарване" на машина на RCA из България(за да не загубят лиценза)  и за нещо по-ползотворно. Възможно е и да има някакво откриване, рязане на лентички и други темподобни мероприятия, за които въпросната машина ще седи чудесно за фон(представете си нашия премиер и зад него тоя яркочервен ТЕЛЕЦ с надпис ÖBB ;D), въпреки, че за запознатите това си е чисто "правене на помен с чужда пита"!!! Страната ни трябваше още преди 5-6г да има поне няколко от тези машини!
Доколкото разбрах машината ще е около 10 дни в Пловдив, така че за интересуващите се може да я срещнат тук там по гари и трасета.
Машината беше надлежно измита и подмита, и прибрана в същото пътническо депо, начело на 6-те турски вагона
Утре ще пусна всички мои снимки и видео в тая тема, тъй като качването на сървъра е възможно само от работата ми. Благодаря на Миро, че ме предупреди, щото иначе просто щях да пропусна да се видя на живо с тая машина, както и да я погледна изотвъртре...

P.S. Видях новите турски вагони и мнението ми за тях е, че са с ужасен дизайн отвън, спрамо немските, австрийските, чешките вагони построени последните години. Вътре не можах да вляза, но дано поне там да са по-читави. На прима виста забелязох и, че тук таме има места, по които производителя си е оставил ръцете. Но от Турция толкова. Ако искахме свестни вагони да не сме избирали най-евтината оферта. Явно такива са ни критериите или пък трябваше задължително точно тоя производител да спечели конкурса съгласно предварително заложените в конкурсната документация изисквания.
Това е положението.
« Последна редакция: 22 Юли 2012, 15:48:45 от lubomir »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
« Отговор #1 -: 22 Юли 2012, 16:30:15 »

Днес бе един от щастливите дни в живота ми.Срещнах моделното с реалното и то на родна земя!
OBB са  :good: :give_heart:

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
« Отговор #2 -: 22 Юли 2012, 18:54:07 »
Браво! Екстра е Тауруса.  :)

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
« Отговор #3 -: 22 Юли 2012, 20:35:08 »

На такъв един хубавец се полага закрит„хотел“ подканен от стар немски съсед:
-Тук е банята,тук е......

Milenski

  • Trade Count: (12)
  • Newbie
  • *
  • Публикации: 9
  • Рейтинг: 0
Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
« Отговор #4 -: 22 Юли 2012, 21:04:30 »
Красота и изящество !!!  :hi:

Ех момчета идея си нямате колко Ви завиждам, че сте успели да го видите. Качвайте още снимки (ако има) за да му се радваме :)

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
« Отговор #5 -: 22 Юли 2012, 23:31:14 »
На всяка ли нова партида вагони ще се ползва и нова ливрея ? Няма ли някъде из БДЖ нормативен документ или заповед, която да регламентира рамките на шаренията ? Сега се ползват тамън 6 различни вида окраски, а с турската стават 7  
« Последна редакция: 22 Юли 2012, 23:33:25 от gzo »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
« Отговор #6 -: 23 Юли 2012, 09:17:28 »
И малко видео   ;D
http://vbox7.com/play:c475263341

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
« Отговор #7 -: 23 Юли 2012, 10:04:01 »
Тез големите въздухоотводи след четките, сешоар ли са ?

nikolay.andonov

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
« Отговор #8 -: 23 Юли 2012, 13:19:09 »
А някой знае ли дали ще мине през Стара Загора и кога :clapping: :clapping: :clapping:

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
« Отговор #9 -: 24 Юли 2012, 00:11:54 »
http://vbox7.com/play:deb12c3029
Малко и от днес,упсс вчера  :give_heart: Убавец!

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
« Отговор #10 -: 24 Юли 2012, 01:03:19 »

Любо,ама тепетата му гиват маѝна  ;D

http://vbox7.com/play:d31a9796  :haha:

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
« Отговор #11 -: 24 Юли 2012, 12:23:49 »
Ето и обещаните снимки от мен:
Моя милост и Миро, файнали в кабината на Таури  :dance1:. Влизайки в кабината те посреща хладинкаката от балкана(климатика явно работи но не се чува), докато Миро вади неговото Таури от колекцията. Моето остана в колата, понеже реших че ще има време да се върна и да го взема.



Блажени са веруюшите. Няколко минути на гарата и машината отива в пътническо депо за подмиване и гариране заедно с новите турски вагони

http://www.eltatech.com/upload/1116_024_In_Plovdiv/vclp/vclp0001.mov

А ето как изглежда машината от вътре


Вече в пътническо депо, машината я приготвят за подмиване


Част от маневрите на собствен ход в пътническо депо
http://www.eltatech.com/upload/1116_024_In_Plovdiv/vclp/vclp0002.mov

Още с влизането си се събра на практика всичко дето мърда да види нещо което е абсолютно непознато и абстрактно изглеждащо за Българските железници
Тук Миро слиза от Таури, след като "намаза" 1-2км возене от гарата до депото. Аз гОркия трябваше да си взема колата и 1116 021 от кутията и се разминах с возенето отпред в "самолета" ;D. Не е честно Миро!!! ;D

Единия от машинистите подготвя машината(нещо по спирачната с-ма правеше за да не блокира, но така и не разбрах какво точно :))

Забелязвам че епротекла някаква модернизация по въпросната машина, малко в източно европейски стил. Феродото, монтирано аксиално на колелета отвън вече липсва, като демонтажа е направен по най парспурджийския начин(някъде даже болтовете/нитовете си стоят все още). Дали е работа на австрийците?!?
.
Една 52-ка поема Таури и го набутва в мивката





http://www.eltatech.com/upload/1116_024_In_Plovdiv/vclp/vclp0003.mov
Отиваме на втора четка


Полузимити, полуразлигавени излизаме от мивката. Видно е че само от страни миенето имаше някакъв ефект

И двете чела са си мръсни както си бяха. Мивката все пак е за вагони, а мивка за локомитиви в Пловдив поне няма. Явно се счита че това са излишни неща. Затова е и такова състоянието на машините ни, за разлика от вида на 10г Таури, което е все едно че сега излиза от фабриката.
Така измита, машината я подават на чело на влак от 6 нови турски вагона

С Миро подскачаме като хлапета покрай машината и търсим момента да снимаме моделите и оригинала заедно за да се види какво значи мащаба 1:87. Спират за момент и ние ще си чупим ръцете да навадиме моделите и да се снимаме с тях и 24-ката. Успяхмееее :dance1:








Машината е вече гарирана

А ето ги и момчетата от Rail Cargo Austria, които бяха толкова любезни да ни обърнат внимание. Направихме си устата с Миро да си изпросиме фирмени фанелки на RCA с емблема, ама не ни огря ;D, аз даже и пари исках да дам, ама на най, не ни огря. Всъщност ако можеше да се купи аз бих си купил такава.

Ето и една емблематична снимка

Всъщност въпрсния моделе с номер 21 и като такъв е в групата от 5 машини, които имат лиценз да оперират в България, и въпреки че до сега не е идвала тук, чакам след пускането на моста на Видин, да я видим в действие и като оригинал. За мой късмет, точно този  модел с товарен влак ще е част от представянето на влаковете по българските железници в моя макет. Кой да знае преди 5-6г, когато купувах тоя модел, че точно така ще стане!
Ето и машиниста на 52-ката


Тук се вижда за кои държави машината е лицензирана. Видно е че има място и за още ;D


Като мивката не можа да измие челата на машината, се мина на нашенския си вариант на ръчното миене отпред

...и отзад

Че не се знае откъде ще снимат журналята ;D

А ето тук се вижда как някоя ръчичка  изключително некадърно е мазала със силикон или нещо друго подобно, в опит да спре явно някакъв теч поради не добра сглобка на прозорците по новите вагони. Предполгам, че омазаното по стъклата така и ще си остане. Както казах вече, вагоните изобщо не ме впечатлиха с дизайна си от вън, дано поне да са надеждни и качествени  по движението и от вътре(аз лично се съмнявам!)



Накрая, да пожелая на добър път, и чакаме с нетърпение да видим 1116 024, както и останалите машини от групата на RCA в движение с влакове из България, за да можем да кажем с гордост, че и в нашата страна се движат едни от най-съвременните локомитиви.












Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
« Отговор #12 -: 24 Юли 2012, 13:49:24 »
Има ли някъде снимки от вси страни на турските вагони?

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
« Отговор #13 -: 24 Юли 2012, 14:06:42 »
Ц, на фона на Таури, въпросните вагони избщо не ми бяха интересни и почти ги дисквалифицирах. Вероятно като ги изкарат ще има кой да ги нащрака порядъчно.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re:ÖBB 1116 024-9 на гости в Пловдив
« Отговор #14 -: 24 Юли 2012, 14:21:06 »
Цитат на: lubomir link=topic=3921.msg80390#msg80390 date=1343121829
Феродото, монтирано аксиално на колелета отвън вече липсва, като демонтажа е направен по най парспурджийския начин(някъде даже болтовете/нитовете си стоят все още). Дали е работа на австрийците?!?
Този модел няма спирачки на колелата. Вместо това спирачните дискове са изнесени на специален спирачен вал, свързан към колоосните редуктори.