Автор Тема: БДЖ през различните исторически периоди  (Прочетена 75548 пъти)

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: БДЖ през различните исторически периоди
« Отговор #60 -: 17 Август 2012, 11:20:02 »
Цитат на: CaLLlo link=topic=3942.msg80911#msg80911 date=1345190539

Предположение 1: Понеже по проектни параметри не е могла да се вписва в по-малките български радиуси.

...
Разликата в крайното междуосие на серия 08 и Р8 е само 200 мм, така че едва ли вписването на Р8 в нашите криви би било проблем!
 

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: БДЖ през различните исторически периоди
« Отговор #61 -: 17 Август 2012, 11:23:37 »
Всички локомотиви могат да се вписват в криви под 200 м, иначе нямаше да могат да минат през половината стрелки.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re: БДЖ през различните исторически периоди
« Отговор #62 -: 17 Август 2012, 11:33:16 »
Деянов не беше ли наскоро писал статия за парните машини на БДЖ, където по мои спомени имаше нещо и по този въпрос?

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: БДЖ през различните исторически периоди
« Отговор #63 -: 17 Август 2012, 15:01:09 »
Аз пък винаги съм си мислил: За чий ..й е трябвало да си поръчваме нещо, произведено специално за нас? Че това продължава и до днес. Големи производители от Германия, Щвейцария, Австрия, Италия, Франция, СССР ... Произвеждат какви ли не машини. Всяка една от тях е плод на много усилия (за разработка, отстраняване на надостатъци, усъвършенстване и т.н. И изведнъж Бай Ганьо казва: туй не е за мен, искам да ми направите 20 броя ама специални! 
Убеден съм че това значително е оскъпявало и оскъпява продукта (машината). Естествено всички неизбежни непредвидени проблеми тепърва ще се появяват, изследват и отстраняват, и то в процеса на експлоатацията у нас, което според мен всеки нормален производител ще направи дотолкова че да закърпи положението, като загубите за нашата администрация никак не са малки, дори и нещо да се отстранява в рамките на гаранционен срок. И с новодоставеното ние започваме малки моделнизации, големи и т.н. и то в началото на експлоатацията! След 10 или 15 години моделът наистина е с отстранени проблеми, но пък машината вече си е морално остаряла, а разходите по нея са безбожни. Всичко това вместо безгрижно да им се радваме и търкаляме в продължение на  10 - 15 години един утвърдил се локомотив, който сме си избрали и договорили измежду многото налични на пазара, пък чак след този период да мислим за неизбежна модернизация - най вече свързана с развитието на технологиите за това време.

Без да претендирам за 100% покритие, но така се е получило и с много от моделите парни локомотиви, магистралните дизели, електрическите локомотиви, че така стигаме дори и до прословутото дизелово Дезиро. Винаги сме по-велики от "онези там" и трябва на един утвърден модел да измислим какво ли не, само и само да го развалим според "нашите индивидуални нужди".


Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1653
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re: БДЖ през различните исторически периоди
« Отговор #64 -: 17 Август 2012, 16:12:29 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=3942.msg80919#msg80919 date=1345204869
...За чий ..й е трябвало да си поръчваме нещо, произведено специално за нас?...
Митко, тук не мога да се съглася с теб. Всяка администрация, поръчвайки при фирмите производители, е давала своите изисквания за конструкцията на локомотива. Това включва мощност, максимална скорост, в зависимост от терена - мин.скорост при един или няколко наклона и т.н. Локомотивните фабрики не са цех за обувки, където по кълъп правят няколко размера от един модел. Всяка локомотивна серия е съобразена с ареала на екплоатация. Например Прусия на места е равна като тепсия и за нея е нормално да поръчва локомотиви с колоси с диаметър от 2000мм. Бавария обаче е предимно планинска и там диаметърът намалява, с малко но от значение.
Това, че Гарбе след няколко не дотам успешни конструкции успява да докара P8 до едни добри показатели, не превръща локомотива в панацея. Бил е добър за лека и средно тежка служба в не особенно тежък терен. А за нашите условия едва ли е бил удачен избор. И пак благодарение на нашите наклони, а не толкова до кривите.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: БДЖ през различните исторически периоди
« Отговор #65 -: 17 Август 2012, 17:05:29 »
Да не забравяме, че всяка фирма-производител се придържа към своя технологична и стандартна база.
Ако поръчваме винаги от многото налични на пазара локомотиви, които биха отговаряли на нашия специфичен ареал,
то кой ще ги ремонтира? Ако всеки път плащаме на фирмата производител, то по-добре даси купуваме само нови.
А ако трябва да поддържаме за всеки модел (или всяка фирма) сервизна база, ремонтен цех и т.н. какво ще стане.
Точно за това и ние като германците (а не, че жабата видяла да подковават коня...) сме се опитали да направим
наша си, за нашите географски условия и за нашите си специфични локомотиви, стандартизационната програма.
За жалост едва сме унифицирали още при производството им два/три модела парни локомотиви и тя е била прекратена
заради Втората Световна Война.
 :wild:

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: БДЖ през различните исторически периоди
« Отговор #66 -: 17 Август 2012, 17:28:10 »
Администрация
и серия


Eisenbahn, BR

    Броя    


Anzahl
И собствено
производство


Und Eigene Produktion



KPEV P83370V
PKP Ok1429V
CFR 230364V
SNCB 64168
SNCF 230C/F162
SZD T38?
CSD 377.031
FS 67525
TCDD 46 (2'D)13
LG K811V
OSE Zd 34010
JDZ 097
ÖBB 6385
NS 38005
DSB 2903
CFL 391
MAV0
БДЖ0



Total3948

"Сборът от процентите е по-голям от 100, т.к. някои от анкетираните са дали повече от един отговор."
Под числата с кафяво не се подписвам!
С международна помощ бройките на NS и CFL бяха уточнени и числата с кафяво премахнати. Thank you Frits!
« Последна редакция: 23 Август 2012, 17:46:58 от CaLLlo »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: БДЖ през различните исторически периоди
« Отговор #67 -: 17 Август 2012, 17:34:10 »
Според мен за стандартизация може да се говори и при електрическите локомотиви и ЕМВ. При електровозите с изключение на 46-та серия - всичко е доставяно от Шкода и с това се опростява ремонта и поддръжката на машините - тъй като имат много общи части, а това улеснява ремонта. При ЕМВ 32/33 също е така - за жалост обаче калпавата електроника скапа 33-та серия и тя си замина безславно... Същото може да се каже за ДМВ10 и ЕМВ 30/31 - могат да се намерят доста общи части и агрегати - с което също се унифицира ремонта и поддръжката им. Не може да се каже същото обаче за дизеловите ни локомотиви, освен теснолинейните..

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: БДЖ през различните исторически периоди
« Отговор #68 -: 17 Август 2012, 20:36:02 »
Цитат на: liro4605 link=topic=3942.msg80906#msg80906 date=1345145233
Off-Topic:
Цитат на: misan link=topic=3942.msg80904#msg80904 date=1345144000
И страшно ми е приятно,че темата излезе провокативна и разбуди духовете. 
То от ПРЕДАТЕЛ като теб освен провокации и подобни друго не очаквам. :diablo:

р,р Дали се шегувам сещаѝ се сам.

Постът не е по темата и най-подходящото му място е на Лично съобщение, телефон, чат!!!
Г-н Диспечер
Мислех да си премълча,но няма да го направя.
На написаното от мен точно тук му е мястотот по простата причина,че то има много общо със съвременният историчечски период на БДЖ !

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: БДЖ през различните исторически периоди
« Отговор #69 -: 17 Август 2012, 21:51:36 »
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=3942.msg80938#msg80938 date=1345214050
Според мен за стандартизация може да се говори и при електрическите локомотиви и ЕМВ. При електровозите с изключение на 46-та серия - всичко е доставяно от Шкода и с това се опростява ремонта и поддръжката на машините - тъй като имат много общи части, а това улеснява ремонта.
...

За стандартизация признавам работата на немците: Е10, Е40, Е50. Едно и също поколение локомотиви с коренно различно предназначение, а вътре почти всичко общо им е еднакво. И добавките им 139 и 141. 

У нас това са Е41, 42, 43, 43Р са от един производител, за което имат доста еднакви нещо, но са разработени и доставени по различно време. За стандартизационно приемама това, че от 43Р у нас са направени два различни локомотива - 44 и 45, по идея с различно предназначение, от едно и също поколение, макар че разликата е минимална (поне в сравнение с разликите на Е10 и Е40).

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: БДЖ през различните исторически периоди
« Отговор #70 -: 17 Август 2012, 22:13:40 »
Цитат на: Жоро link=topic=3942.msg80923#msg80923 date=1345209149
Цитат на: mitko0888 link=topic=3942.msg80919#msg80919 date=1345204869
...За чий ..й е трябвало да си поръчваме нещо, произведено специално за нас?...
... Всяка администрация, поръчвайки при фирмите производители, е давала своите изисквания за конструкцията на локомотива. Това включва мощност, максимална скорост, в зависимост от терена - мин.скорост при един или няколко наклона и т.н. ...

В общи линии нещо такова имах в предвид. Произвеждани са (изпитани и направени) локомотиви за различни цели и с различни характеристики - и за равно, и за стръмно, за късо и дълго и т.н. Остава да си изберем от наличните. А не да се мъчим да си измислим параметри. След това производителят да измени някои размери за да отговори на нашите изисквания, но това да доведе до куп непредвидени проблеми ...

Гледам напримир съвременните - TRAXX, Taurus. Има пътнически, има и товарни. Многообразието напр. на таурусите е свързано с пантографи, допълнителни системи и т.н., но не засягат основните възли и агрегати.

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 446
  • Рейтинг: 122
Re: БДЖ през различните исторически периоди
« Отговор #71 -: 17 Август 2012, 22:24:01 »
Специално Р8 не е можело да се достави вместо 08,защото по това време още  линиите са били за 14 тона на ос,а той е по 17


А че по принцип не сме оценили принципите на Гарбе,не сме ги оценили.
Но за съжаление и немците много бързо се отрекоха от тях.  Чак след войната ,и двете немски администрации поне започнаха да правят локомотиви със съотношение между повърхнините на пеща и скарата около 5,5,което е гаранция за много добро парообразуване.



« Последна редакция: 17 Август 2012, 22:31:32 от misan »

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: БДЖ през различните исторически периоди
« Отговор #72 -: 17 Август 2012, 22:24:28 »
Възможностите за създаване на максимално универсален локомотив днес са много по-големи. Таурусът е хубава машина, но през 1970 г Тауруси не е имало, а асинхронното задвижване е било още прохождащо.
У нас серии 06/55/76/77 имат много общи части и са максимално унифицирани, взаимозаменяеми части имат и 32/33/07 и те други почти не останаха... Тръна при електрическата тяга е само серия 46.
Парните пък са още по-еднакви, а каквото е различно сме можели сами да си го изработим или пригодим. Половината ни парни локомотиви са с еднакви котли, еднакви колооси, еднакви тендери.

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: БДЖ през различните исторически периоди
« Отговор #73 -: 17 Август 2012, 22:49:59 »
 Унифициране между 44/45 не може да се каже, че има - по простата причина, че те са напълно еднакви локомотиви. Едиствената им разлика са редукторите - по-скоро това са модификации на една и съща машина и то минимални. За мен точно 41-45+61 си е унифициране на тягата. Лесно могат да се заменят части - с една поръчка от завода могат да се доставят части за всички серии, по-лесно обучение на персонала, принципно еднакво разположение на уреди, машини, агрегати и т.н.т, принципно еднакво управление и така нататък.
 Съгласен съм и с Тошко, че румънските дизели също могат да се нарекат унифицирани - имат стотици взаимозаменяеми части.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: БДЖ през различните исторически периоди
« Отговор #74 -: 17 Август 2012, 22:50:42 »
46та като си бяха само бургаски проблем нямаше.
В малка страна като нашата с малък оборот до основно депо,какъв е проблема.

Нима не е имало случаи заради счупена подвеска примерно,въпреки универсалноста 44та да си ходи с 40км/ч до основно депо?
Става въпрос за елементарна организация не за универсалност.