Малко размишления на глас. Според мен закупуването на 6-осни локомотиви (особено електрически) в БДЖ е било грешка. Много по-удачно е да се закупят двусекционни локомотиви (две 4-осни секции) - първо, че така мощността ще е по-висока - второ, че локомотива ще се вписва по-лесно в кривите, трето, че буксуването ще е сведено до минимум.
Защо ? Давам пример - към момента МДТВ (Международни товарни влакове) вървят в порядъка между 1100 и 1300т. - независимо дали това ни харесва или не - е факт. В участъка - Димитровград ЮЖ - Алдомировци - влаковете се обслужват задължително от два локомотива - следователно и две локомотивни бригади, в участъка Искър - Вакарел - Немирово - Септември - влаковете отново се обслужват от два (а понякога и три) локомотива с две локомотивни бригади. Това независимо дали влака се тегли от 44 или 46-та серия - е нужно помощен локомотив.
Ако бяха доставени двусекционни локомотиви автоматично отпада помощния локомотив - първо в участъка Димитровград - Алдомировци и второ в Искър - Септември. По този начин ще се спестят бригади, трасета за локомотивите и спирания на влаковете за чакане на помощен локомотив.
Такива локомотиви са нужни още в участъците (освен Димитровград ЮЖ - Септември) Русе - Стара Загора, София - Владая - Перник, София - Разменна - Гълъбник - Дупница - Голямо село.
Също така - съм на мнение, че е много по-добър вариант да се доставят локомотиви с колоосна формула тип B´o B´o B´o или Bo'Bo' + Bo'Bo' от колкото - C'o C'o.
В по-голямата си част от профилните нагорнища из страната - следват остри криви и контракриви - които не понасят добре на 6-осните локомотиви. Често се наблюдава явлението средната колоос от 3-осната талига да остава във "въздуха", а по този начин да се губи сцепление и да започне буксуване на целия локомотив - което е доста неприятно и става трудно изкарването на по-тежки (норма) влакове.
Поради тези причини си мисля, че е трябвало още в началото при търсене на по-мощни локомотиви за нашите железници да се обърне внимание на подобен тип машини с двуосни талиги.
Ето пример за такива локомотиви:
Bo'Bo' + Bo'Bo'


B´o B´o B´o




Тези локомотиви не са точно за нашето напрежение в КМ, но пък си мисля, че ако сме отправили запитване е било напълно възможно да се произведат подобни и за 25kv/50hz.