Автор Тема: Скромно участийце в изложбица морска номер 4  (Прочетена 10151 пъти)

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
ПривеД!

От 24 август до 2 септември в една от  залите на Военноморския музей Варна се проведе втората изложба на Моделклуб Варна, същевременно и първа на IPMS BG, която инак си е четвърта по рода си в морската ни столица за последните години.  Първите две не бяхме организирани официално.
Колегите доста се постараха и това може да се види във форумите по  стендов моделизъм и други моделистки платформи.
Можете да ги посетите и изплакнете очи...
Разбира се, че имаше и гости от други градове. Заради високата цена на бензина, гостите бяха по-малко от друг път...
По-малка беше и площта за ЖП развихряне. Докато на първите две изложби имаше за ЖП модели над 30 квадратни метра, сега цялата изложбена зала беше около 50...
Гадното беше, че имаше само един участник и в конкурса и в изложбата./Динозавърът Борис Д. Чакъров/.С един кон не се прави кУшия - това за конкурса, където представих два модела в 1:45 т.е. типоразмера 0.
......Ноооооооооо за изложбата представих и караааааааааааааааааахме, две композиции в 1:32, т.е. 1. Едната типична за епоха 1-ва , края на период C и Д /1909-1918/. И една - в епоха 3а и началото на 3b /1950 - 1959/.
Карахме и невероятен трактор. Ланц Булдог мод. 1940.
Сега ще кача снимките, а по-късно ще ги коментирам.
Гаааф :diablo: Флашката с готините снимки вече е в София.
Тези които имам са преекспонирани...
Съжалявам :lol :hi: :hi: :hi:
Ще чакам да си ми я донесат обратно.
Трасето беше 750 см...

« Последна редакция: 02 Септември 2012, 10:42:46 от Boris 2-12-4 »

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:Скромно участийце в изложбица морска номер 4
« Отговор #1 -: 02 Септември 2012, 09:41:20 »

Е слагайте ги правилно тия локомотиви ...хобисти сте все пак  :diablo:

София 70

  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 621
  • Рейтинг: 165
  • София ,ТТ DR & DB ІV ер.
Re:Скромно участийце в изложбица морска номер 4
« Отговор #2 -: 02 Септември 2012, 10:01:14 »
EEE, що не каза по-рано.Аз бях във Варна , в хотелчети ,в което бях видях мъж с фирмена тениска ма Scalemodelclub и предположих ,че може и да има нещо  ,ама не пооитах. Здраве да е , надявам се да е минало всичко както трябва.

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re:Скромно участийце в изложбица морска номер 4
« Отговор #3 -: 08 Септември 2012, 19:57:46 »
Ето част от снимките:
http://modelclubvarna.freeforums.org/post38.html

Железниците и спирката и водопойният кран са най-отдолу.
Това е част от жп моделите.

BaHkaTa

  • БАНКАТА
  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 464
  • Рейтинг: 56
  • BDZ/UP/BN - София
    • Хоби Работилница
Re:Скромно участийце в изложбица морска номер 4
« Отговор #4 -: 08 Септември 2012, 20:39:54 »
Браво Боре за участието. Без влаци не може  :good:

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re:Скромно участийце в изложбица морска номер 4
« Отговор #5 -: 09 Септември 2012, 20:45:23 »
Качвам снимките, в лошия им вид, защото ме помолиха и не можели да чакат до края на септември. :yes: :yes:
МОЛЯ за извинение за лошото качество! :hi: :hi: :hi:
Ще коментирам снимките следващите дни.







Влакова композиция на Кралските пруски железници (KPEV).Около 1911 година. Състояща се от:
1.Локомотив G 8. Години на производство 1902 - 1913. DRG съответка - BR 55 16-22. За този локомотив е писано във форума достатъчно, май... :yes:
Моделът е на Мерклин. 5508. Година на производство 1991-92. Перманентен мотор/буквален превод/. Звукова електроника в тендера. Пушещо устройство./Ако Ви харесва повече - димящо/. Дължина с буферите 574 мм. Знам, че липсва част от предния ляв буфер. Шъ гу сложъ...Не отговаря на рИализъмъ горният трети фар. По това време, са карали само с два. :(
Цвят на кожуха дълбоко черен - tiefschwarz RAL 9005.
За суууууууууперсециалистите, които непременно очакват маслено зелена машина, тип епоха 1, ще добавя, че след 1910 година има директива, постепенно да се минава на този черен цвят на локомотивите. Моля не отваряйте дискусия за това. Над десет книги ровя по въпроса...Изследванията след 1996 година твърдят това. ;D
2. Вагон покрит Gm (G 10) на KPEV. Altona 15026.  Първа година на производство 1910. Последна година на експлоатация 1976 при DB. Води се най-разпространеният вагон. Трябва да е червено-кафяв с RAL 9005. Българска съответка епохи 1-3: F вагон.Още наричан конски. За 48 войника или 6 коня. Модел на Мерклин 5501. Години на производство 1991-92. ДСБ /Дължина с буферите/ - 300 мм. Година на ревизия на модела 1.4.1912.
3. Вагон за газ. Stuttgart 513 988. DRG. За въглероден двуокис. Вагонът е в изпълнение епоха 2, но само като се сменят надписите и става епоха 1. Българска съответка епоха 1 - За въздушен газъ : Gw. Епоха 3 - За светлинен гас - Rg.
Модел на Мерклин 58072. Лимитиран модел. Само в музея на Мерклин. ДСБ - 275 мм.
4. Открит вагон/платформен/ XL на Кралските вюртенбергски железници. Натоварен с пощенски автомобил на Кралските вюртенбергски пощи. Württenberg 62643XL. Трябва да е в приблизително елхово зелено RAL 6009. Българска съответка епохи 1-3 : М вагон - Епоха 1-2 вагон за баласт. Епоха 3 - платформен вагон. Според вагоноописанието от петдесетте години, трябва да е с по-голямо междуосие - 5 -7 метра, а този е с 4 метра, но според подвижен състав на БДЖ издание 1915 година , този си е М вагон - там имаме междуосия от 2780 мм до към 5500 мм. Всяко нещо с времето си.  :yes:
Моделът е на Мерклин 85804 музеен лимитиран от 1991. Тук надписите не са съвсем пълни , но стават... :yes: ДСБ - 275 мм.
5. Като предният , но на KPEV. Stettin 47 783. Години на производство 1880 - 1910. Следват много преработки. Последна година на експлоатация при DB - 1971. Трябва да е в RAL 8012.
Модел на Мерклин 5501. Година на ревизия на модела - 5.11.1912.Произведен 1991-92.
6. Открит вагон Omk KPEV Magdeburg 67 397. Години на производство 1881 - 1911. Последна година на експлоатация при DB - 1963. Българска съответка епохи 1-3 : J вагон.
Моделът е на Мерклин 5838. ДСБ 275мм. Година на ревизия на модела 6.1.1911. Година на производство на модела 1990 - 1997. Моята Гордост тук - направих цялостна спирачна и отбивачно-теглична система. От китове и подръчни средства... :lol: :lol:
7. Хладилен вагон на Великохерцогските мекленбургски Фридрих - Франц железници. Großherzoglich Mecklenburgische Friedrich - Franz - Eisenbahnen. Mecklenburg Schwerin 600 184 Station Warnemünde. Трябва да е в сиво-бяла RAL 9002. Специфичното тук са вентилиращите устройства на покрива. Освен това, тези вагони са били и с втора вътрешна обшивка, която не е възпроизведена в модела.
Модел на Мерклин. 5837. Години на производство 1991 -97. ДСБ 300 мм. Година на ревизия на модела 14.7.1916.
8. Като 6 обаче, администрацията е на Кралските баварски железници. München 57 015. Трябва да е в елхово зелено RAL 6009.
Модел на Мерклин. 5838. Години на производство 1992 - 1995. Година на ревизия на модела 18.6.1917. ДСБ  275 мм.
Виждате, че моделите са с различна година на ревизия. Така Мерклин пречат на рИализЪмЪ.
Едно ново надписване е свързано и с ново боядисване и отидеее коньот в ряката... :angel: Трябва да се живее с това. Поне аз живея без угризения... :drinks:
Локомотивът си ходи много добре. Мноооого си ме кефи... Точа зъби за 56- ка...Вече епоха 2.

Снимката е твърде преекспонирана - с цели две бленди я отворих за да стане.
Това е дереджето. Надявам се, че ще ми донесат флашката с по-добрите ми снимки...
Само за сведение на новопристигналите и сие, може да прозвучи като изхвърляне, но тези всички данни, ги няма на едно място. Цуцам от много цицки. Т.Е. хвърлих доста архивна работа. Мерклин Ти го  дават  артикула само добре опакован. Другото сам си го търсиш... :bb2:
Ще продължа по-късно...












« Последна редакция: 10 Септември 2012, 23:55:36 от Boris 2-12-4 »

Gervasii

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1733
  • Рейтинг: 40
  • НО DRG IIb епоха София
Re:Скромно участийце в изложбица морска номер 4
« Отговор #6 -: 10 Септември 2012, 05:52:34 »
Боре, последната снимка е май някакъв мобилен ремонтен сет на моделиста! Сподели малко повече по темата. :hi: :hi: :hi:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12273
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Скромно участийце в изложбица морска номер 4
« Отговор #7 -: 10 Септември 2012, 08:38:37 »
Вярно, че микрометъра е най-малкия който съм виждал, ама и аз да попитам - за какво ти е...заедно с шивашкия метър?
 ;D :hi:

ПП. А този вагон докато н ему оправиш интериора ...особено стъклата лепени по стените, по-добре не го показвай отворен, без покрив!!!
 :hi: :hi: :hi:

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Скромно участийце в изложбица морска номер 4
« Отговор #8 -: 10 Септември 2012, 11:55:09 »
Цитат на: pach link=topic=3963.msg81574#msg81574 date=1347255517
..ПП. А този вагон докато н ему оправиш интериора ...особено стъклата лепени по стените, по-добре не го показвай отворен, без покрив!!!

И като ги оправи, следващия път ще се хванеш за вдлъбнатината на пода  :lol:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12273
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Скромно участийце в изложбица морска номер 4
« Отговор #9 -: 10 Септември 2012, 12:27:07 »
Както винаги тук някой си прави труда да обяснява мойте думи, под свойта лупа....
Не се "хващам", а си продължавам разгововора с Борето, като преминаваме през големината на мащаба,
детайлността му и стигаме до оригиналния звук който издават тези вагони при движение по релсите.
Колкото до вдлъбнатината на пода - разбира се, че и предстои  да се запълни - просто този мащаб "не търпи"
такива недомислици които обаче се пускат от фирмите за парите ни...И ако ти се примиряваш с разни рИалистични неща,
Борис Чакъров е в моделизма доста отдавна и не търпи подобни тъпни...

....пък били те и "джамове изработени" от дадена фирма!!!!

Интересно твоя коментар по темата какъв е? (ама по темата...не по мойте коментари!!!  ;))

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Скромно участийце в изложбица морска номер 4
« Отговор #10 -: 10 Септември 2012, 14:37:52 »
Цитат на: pach link=topic=3963.msg81587#msg81587 date=1347269227
....
Интересно твоя коментар по темата какъв е? (ама по темата...не по мойте коментари!!!  ;))

Ами какъв може да е ?! Поздравление за колегата Чакъров.
Аз бях на изложбата през 2010 г. пак на същото място и явно от тогава до сега има някакво съвсееем мъничко развитие щом вече може да видиш ЦЯЛА ЖП композиция в състав повече от 1 лок+1 вагон (както беше преди 2 г.). И тогава и сега останах разочарован, че на подобни форуми у нас в НО не можеш да видиш и 1 кьорав представител от сферата на моите интереси и "стихия" за развитие в хобито, а именно -бойна техника. Явно всичко живо у нас работи до 1:72 и до там, а в НО се срещат само готови модели. В същото време НО като мащаб е долната границата до която може да се работи по детайлността на модели (специално за автобронетанкова техника) и направо се чудя защо съм единак щом мащаба го позволява ? Тогава си говорехме с Ивайло (с цайсите) и той за сефте чу от мен, че и у нас се работи на такъв мащаб по модели различни от ЖП. От тук натам лично за мен ходенето или участие по изложби, конкурси и срещи се обезмисля (по-точно не са оправдани средствата, които ще ми костват за да се вдигна от другия край на България)
« Последна редакция: 10 Септември 2012, 14:39:43 от gzo »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12273
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Скромно участийце в изложбица морска номер 4
« Отговор #11 -: 10 Септември 2012, 15:01:17 »
мда...това е вече друга приказка...

Всъщност и аз работя в 1/72 (за родните) и 1/144 за "западните" добавки при стендовите,
 но знам хора (поне един уважаван хобист тук) който работи изключително военна техника в 1/87.
 Само, че той май напоследък покрай първа епоха
се "заглежда" към периода от Първата Световна Война - а там знаеш колко "много" е бронетехниката!!!

Иначе си прав за изложбата - това не е "нашата" изложба, щото и там - във Варна, и предишната  (в ПЖИ-то)
са си чисто стендови изложби, където нашего брата се "присламчва" по покана.

Това е още една причина разните награди по такива изложби (знаем ги  и тези от минали години)
за железопътния моделизъм да нямат никаква тежест пред нас, макар да не може да се отрече, че носят
голяма радост на получилите ги....

В крайна сметка все пак и това е начин да се популяризира нашия моделизъм.
За съжаление такива изложби (вкл.и в нашето хоби) няма достатъчно коректни
 или се правят от абсолютно неподготвени хора, които рано или късно
се разбира, че си гонят някакви собствени интереси като нездрава слава,
 търговийка, самореклама, почесване на егото от типа "на кой му е по-голям..." и т.н.

Колкото за "напразно" похарчените средства - луд умора нЕма (казвам го абсолютно на шега, а не да обиждам някои)
Важното е че въпреки похарчените средства си си "начесал крастата със себеподобни", заредил си се с
"нови творчески планове" и мнооооого енергия и ентусиазъм за хобито - нали в крайна сметка то е за забавление,
 отмора и "презареждане на батерийте" от гадното ежедневие в света на "нормалните хора"!!!
 :hi: ;D

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Скромно участийце в изложбица морска номер 4
« Отговор #12 -: 10 Септември 2012, 15:18:34 »
Цитат на: pach link=topic=3963.msg81598#msg81598 date=1347278477
.... но знам хора (поне един уважаван хобист тук) който работи изключително военна техника в 1/87.
 ...

И кой са тези "хора" ? Аз съм чувал единствено за Александър Краснов, чиито модели на БТ в НО могат да се видят на сайта на нашия колега BDZ. Ако има и други то моля дай координати, че поне да се познаваме по между си, не че се познавам и с Александър де  ::) (ако някой има мейла му моля да ми го прати на ЛС)



Боре, извинявай че мухабета тръгна в твоята тема, но вярвам няма да се сърдиш, нали и ти си фен на зелените машини.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12273
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Скромно участийце в изложбица морска номер 4
« Отговор #13 -: 10 Септември 2012, 15:51:33 »
Никъде не съм казал, че той се интересува от български (или социалистическа) бронетехника и военни модели!!!
Ти защо така ме разбра е загадка за мен...

Тоооо... не че хората сред нас работещи в първа епоха са много, но дали той ще се "обяви официално"
или не ...не знам, защото не съм упълномощен да го представлявам, нито да говоря вместо него. :nono:

Ако реши той - ще се визира, но това което сме си говорили по между си в Терасата и по телефона,
си е наша "говорилня"...при това не съм много "в час" с бронирания влак който прави....

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Скромно участийце в изложбица морска номер 4
« Отговор #14 -: 10 Септември 2012, 17:49:42 »
Цитат на: pach link=topic=3963.msg81602#msg81602 date=1347281493
Никъде не съм казал, че той се интересува от български (или социалистическа) бронетехника и военни модели!!!
Ти защо така ме разбра е загадка за мен...

Пламене, разсеян си !
Е па и аз никъде не съм казал от какво очаквам да се интересува твоя познат.  :haha: Просто споделих името на единствения за който ми е известно, че работи по военни модели в НО и показах негови неща, които по една дива случайност са български и соц. Не съм и очаквал да има други колеги, камо ли да знам какво точно ги интересува и по какво работят. Пък понеже ти самия спомена, че "знеш хора" (сиреч повече от 1 човек) та и за това се заинтересувах кои са тея "хора" и как да се свържа с тях. Но явно и от тия ти приказки пак нищо конкретно няма да излезе и само си приказваме ;D
По едно време, докато още я имаше борсата в стария и формат имаше колега, който продаваше вагони от немски ВСВ ЖП състав, но той пък не беше в 1 еп. а и не стана ясно дали нещата, които продава вобще са негово дело ?!

И за да се върна на темата (понеже ме пита за лично мнение) обобщавам, че прояви като въпросната среща са абсолютно осакатени откъм това, което би ми било най-интересно на мен самия- бронирана техника в НО без оглед на произхода, епохата или пътищата по която се движи. (пък ти ако искаш пак се сещай за соц.). А що се отнася до мое участие- то се обезмисля от фактите, че 1- на този клон на моделизма се гледа все още като на екзотика и 2-не може да има какъвто и да е конкурсен характер щом участника е само 1. Това за поканите от теб го научавам и би било жалко ако е така. Аз през 2010 когато говорих с Ивайло не останах с впечатление, за пречки ако искам да покажа върху какво и как работя. А пък ако е само за популяризирането на хобито, то това може да стане и по друг начин- в сайт по примера на колегата BDZ. Вече съм предложил сътрудничеството си с него и е добре дошъл щом реши да обогати bulgariancollection.