Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Основни похвати в макетирането | Basic steps in creating a layout
Сигнализация и означения в БДЖ
mitko0888:
Крилните семафори са доста нехарактерни за соца. Доста рядко са ми попадали и снимки със семафори от това време. Не че са били сменени от раз със светофори. Разглеждам си и не многото снимки, които съм свалил от онова време, и не мига да видя крилен семафор. Знам че има, даже и до ПЖИ-то май още си стои, но не мисля че са типични за 60-те и следващите години.
Обикновената сигнализация ми се вижда най-характерна за нещо различно от общоприетото в соц лагера. Не знам другаде дали е имали светофори с нашата форма. Скоростната мисля че е пак толкова разпространена (по снимките). Аз лично съм си подготвил схемата и куплунзите за да мога да слагам и двата вида.
За изработка Тодор е показал достатъчно лесен и мисля достатъчно добър начин. А пък ако някой предложи ецвани ламаринки за направи си сам, бих се включил и аз, заради идеята да не е от картон и да сме модерни...
zazo:
Сампрома не ме блазни, най-вече заради времето, което отнема, а и в хобито ми се иска да стоя по далеч от "жичкаджийството" и електрониката. Предпочитам времето за сампром да го посветя на по-"аналогови" дейности - сгради, дървета, ландшафт. Ако говорехме за ранна III-та епоха не бих се колебал и бих преглътнал цената на висманските семафори. Обикновената сигнализация изкушава най-вече с това, че е специфична, но пък скоростната ми се вижда най-лесна за реализиране.
jopeto:
ПС семафор в бджто е правоъгълна табела и има сигнално значение, като кръглото пс в
DR , тоест може да се ползва и висман само се птетаботва табелата. Много близка сигнализация е тази на csd там съм виждал ецвани крилни семафори в ТТ
До колкото знам и тоя до пжито е чешко производство. Така че търсете чешки фирмички.
schatsi:
Коле, има и руснаци които правят светофори по поръчка - http://www.svettofor.ru/. Лично аз си поръчах и са доста добри като изработка . Звънни ми и ще се разберем да ти ги покажа , ако искаш.
pach:
Едно време на руснаците цените бяха едни...
Дали и сега са такива?
Чехите правеха сфетофори, които ползвахме и ние.
Нашите бяха или съветски внос ( решетъчен пилон) или производство на нашия завод до бившия жпзавод София.
Те са на тръбният пилон обаче и стълбите им са странично, а не челно, като на руските и чешките.
завод ЗАТ преди приватизацията - имах някога гадже от там :blush2:.
Сигнализацията от тези времена у нас и в Чехословакия,
са производство по единен руски образец. Нашата тогава беше
обикновенно със светофори на 75% от всички гари.
Същото се отнася и до крилните семафори - еднакви с чешките сме. Този до ПЖИ- то съм го наснимал преди години и публикувал тук. Вече му имам и оригиналния чертеж - производство на ЧКД - Прага.
Тогава когато го публикувах, си спомням, че Жоро ме подсети коя фирма е. Както аз насочих Шатов към руснаците.
За BGTT пък аз ползвах чешките ецвани. Пратиха ми ги за един месец и цените им са мн.добри. Но трябва сам да си ги сглобиш
(сглобяването също съм го публикувал) сам. Както и да си ги боядисаш. Много са детайлни и точни до табелката чак!!!
В момента съм разработил специални конектори,
на които имам място и за механично задвижване на семафори.
Те обаче още са само на чертежи. Идеята е както са ги
направили Тано и Митко - сменяеми според епохите за каране.
Ще станат на малки платки, за лесно закрепване под макета.
Ама това не е на дневен ред, поради други задачи по управлението.
Jopeto, благодаря за уточнението за квадратните табели.
Значи принципно и те стават, след прешаблониране!
:hi:
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия