Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models

B Sa 95 Abteilwagen - Piko 19xx година - малко тунинг

<< < (3/3)

Boris 2-12-4:
Обозначение и номерация на Pwg Sa 07

Кралски Саксонски Държавни Железници /Епоха І/ K.Sächs.Sts.B. - Pg 23487/ 35496, 36536
DRG /Епоха ІІ/                                                                                Pwg sa 87,92/07
DB   /Епоха ІІІ/                                                                               Pwg sa 87,92/07
DR   /Епоха ІІІ/*                                                                             Pwg 88

DRG  след  1923*                                                                             95 001 -  99 000
        след  1930*                                                                            123 591 - 131 300
DB*                                                                                                123 591 - 131 300
DR*                                                                                                 88-11-01......
* и други серии вагони

Експлоатация:
Строеж:                                                                                          1889 - 1902 / 1907 - 1921
Построени:                                                                                                120  /  220
Наличност:   1.4.1920                                                                                 110 /  130
                  27.3.1930                                                                                 105 /  205
                 31.12.1958                                                                                    > 50
Последна година на експлоатация:                                                              1958

K.Sächs.Sts.B. са поръчали тези вагони още от 1889 година. Фургони за пътнически и товарни вагони.
Разликата между тях е била само в дължината. Другите части са били взаимнозаменяеми.

Някои модификации са имали тоалетни.
Серията 07 е била с вентилационни отвори над вътрешната врата.
В ескплоатация до епоха ІІІа и първите 2 години от епоха ІІІб, основно DR след войната.  До средата на 70-те като служебни вагони.

Със спици - епоха І,ІІa. После и с другите колела, без обаче да се изключват спиците напълно.

Моля да се премери в модела :
Разстояние между буферите 1:1 - 9600 ;  1:87 - 110,3
Дължина на коша                 1:1 - 8300 ;  1:87 -  95,4

Разбира се, че си ходят с другите саксонки. 
При DR чак до 1962 са възможни всякакви конфигурации, защото първо са работили да доставят жп материал на СССР.

П.П. Докато пишех това, Яско е дал точен и ясетн отговор. :yes:

mitko0888:
Благодаря и на двамата. И на всички останали ...
Дължината му я дават 111 мм. Кошът - ще го меря като го взема.

mitko0888:
Визуално добре ми се връзва. Зеленото е една идея по-различно, но покривите са учудващо еднакви. Има повече надписи, в сравнение с 55 годишните вагончета и локомотива, дългите стъпала са пластмасови, а не от желязо, но ще го преживея и така.

mitko0888:

--- Цитат на: Boris 2-12-4 link=topic=4025.msg110732#msg110732 date=1518795902 ---...

Моля да се премери в модела :
Разстояние между буферите 1:1 - 9600 ;  1:87 - 110,3
Дължина на коша                 1:1 - 8300 ;  1:87 -  95,4
...

--- Край на цитат ---

Оказа се че моделът на Тилиг, който е на повече от 20 - 25 години, е удивително точен по размери.
Дължината с буферите излезе 110.7 мм, отговаря на 9600 мм, обаче според на надписите е 9.5 м (109.2 мм). Май са имали за оригинал Pg sachs, а не Pwg 07.
дължина на рамата 95.4, на коша - 95.8.
Не разбрах колелата с какъв диаметър да са. На тилиг се оказаха точно 11.0, Пико със спиците излязоха 11.4.
Тъй като тези десети от мм хич не ме бъркат, за размерите давам оценка 10.

Подразни ме дългото пластмасово стъпало от двете страни. Всяко стъпало има по 7 стойки и е залепено към коша на тях. По една крайна (и на двете стъпала) беше разлепена още с ваденето от кутията. Тъй като в краищата тези стъпенки ми се видяха леко увиснали от другата страна, още едно от залепванията се отлепи с поглед. Четвъртият ъгъл изискваше съвсем лека намеса. Стълбичката в края на вагона не ще да стои сама в дупките си, трябва и там да се лепи. Добре че това не ме притеснява, така че си оставам доволен от вагончето.

Влакът стана доста добре. Ако се налага може да му се добави един зелен товарен G вагон, а при повече пътници тези с прозорците могат да станат до 4, като всичките се събират чудесно в коловозите ми. Не съм решил и дали да го взя с куминчето напред или назад. И в двете посоки изглежда много добре.

Навигация

[0] Списък на темите

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия