Автор Тема: Двуетажни вагони на БДЖ  (Прочетена 49656 пъти)

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4781
  • Рейтинг: 632
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Двуетажни вагони на БДЖ
« Отговор #45 -: 19 Февруари 2014, 18:23:27 »
Много обичах да се возя на тях през 90те години!Теглени от 04 ка,и с един-два едноетажни за Драгоман...ех,какви години...!
Забележете на талигата средната колоос е безребордна!

Ето го влака...
http://www.youtube.com/watch?v=HPx2JO_bsK0
« Последна редакция: 19 Февруари 2014, 18:25:26 от toniemi »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Двуетажни вагони на БДЖ
« Отговор #46 -: 19 Февруари 2014, 18:52:32 »
Цитат на: toniemi link=topic=4052.msg93727#msg93727 date=1392827007
Забележете на талигата средната колоос е безребордна!

Някъде имаш ли доказателство за това? - снимка, чертеж, текст ...

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4781
  • Рейтинг: 632
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Двуетажни вагони на БДЖ
« Отговор #47 -: 19 Февруари 2014, 19:20:24 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=4052.msg93728#msg93728 date=1392828752
Някъде имаш ли доказателство за това? - снимка, чертеж, текст ...
Хубаво би било да погледнеш снимките на предишната страница на тази тема...тогава пиши! &bgflag

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Двуетажни вагони на БДЖ
« Отговор #48 -: 19 Февруари 2014, 19:48:29 »
Цитат на: toniemi link=topic=4052.msg93731#msg93731 date=1392830424
Хубаво би било да погледнеш снимките на предишната страница на тази тема...тогава пиши! &bgflag

Сигурно съм погледнал, че и не само на предишната страница а и на други места. Затова съм и попитал. Не виждам снимка на БЪЛГАРСКИТЕ вагони, а по всички описания за тях не се споменава такова нещо.
« Последна редакция: 19 Февруари 2014, 19:51:04 от mitko0888 »

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4781
  • Рейтинг: 632
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Двуетажни вагони на БДЖ
« Отговор #49 -: 19 Февруари 2014, 20:23:24 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=4052.msg93732#msg93732 date=1392832109
Сигурно съм погледнал, че и не само на предишната страница а и на други места. Затова съм и попитал. Не виждам снимка на БЪЛГАРСКИТЕ вагони, а по всички описания за тях не се споменава такова нещо.
Просто го казвам въз основа на снимковият материал,иначе нямам нищо за тях!

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: Двуетажни вагони на БДЖ
« Отговор #50 -: 19 Февруари 2014, 21:43:37 »
Бе я стига сте се дърляли. Аз пък да пусна една снимчица-предупреждение за тези, които тепърва мислят да си купуват двуетажни вагони от Ривароси. Значи като излезнаха преди 2 год. бяха с отдушници над челните кабини и големите надписи DEUTCHE REIHSBAHN (не съм сигурен в правописа), както и най важното - по 3 джама на челните стени. Както си бяха и българските. Когато в Конрад се появи модела с крилата и надпис DR много му се зарадвах, щото най приличаше на нашите, пък видях, че няма и отдушници над челните кабини. От Данчофинтската снимка която качих се вижда, че и истинските нямат отдушници. Събрах сили и си го поръчах. Обаче като дойде поръчката ме чакаше гадна изненада. Едната крайна секция - добре(с 3 джама), ама другата:

Цяла вечер се чудих от радост ли да се напия или от мъка. Щото и да ми минаваше на акъла:(Туй DR) да стане БДЖ то се изпари на момента. Накрая взех Соломоновско решение - първата вечер от мъка, пък на следващата вечер като ми мине - от радост. Ще си ги връткам и така до Драгоман. Въпреки, че освен хармониките им намерих и други кусури, като например този, че седалките са 2+3 и на двата етажа, пък от чертежа на Райсецугархива много добре се вижда, че са 2+3 на долния и 3+2 на горния етаж. И е логично да е така, с оглед баланса на натоварването. Италианците определено са сбъркали въпреки, че с малко запилване седалките могат да се разменят. За ръкохватките на вратите всички са забелязали - модела има само на крайните, пък наште си имаха на всички. За финал ето още едно парченце от тия вагони:

 :drinks:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Двуетажни вагони на БДЖ
« Отговор #51 -: 20 Февруари 2014, 09:52:48 »
Цитат на: pach link=topic=4052.msg93714#msg93714 date=1392812682
В периодите:
1952–1957,
1961–1963,
1965–1977, (тук е българската поръчка - струва ми се през 1968г)
на завода в Гьорлиц са поръчани общо 115 четиресекционни влака от следните страни:
Bulgarische Staatsbahn,(БДЖ)
Deutsche Reichsbahn,(DR|
Polnische Staatsbahn,(РКР)
Rumänische Staatsbahn,(CFR)
Tschechoslowakische Staatsbahn (CSD).
...
Ако довечера ми остане време ще сканирам немското списание за да видите снимката и текста към нея.
Все пак то е издавано точно по това време на доставката за БДЖ.
Първата ни четиривагонна секция е носила номер на БДЖ- 36 26 001 до 26 004 от същата година.

Обещаният скан на първия български двуетажен влак състоящ се от четири секции с вагони тип "В13"
носещ номера на БДЖ-26 001 до 26 004. Според  списание " DER Modelleisenbahner-6/69"
двуетажните вагони са  били поръчани през 1967г. и съответно доставени през 1968г.
Снимката е с коментар, че тези вагони са се сдобили с голяма
популярност сред пътниците на БДЖ през 1969г. от когато е и тя.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Двуетажни вагони на БДЖ
« Отговор #52 -: 20 Февруари 2014, 11:08:44 »
Цитат на: TANO link=topic=4052.msg93736#msg93736 date=1392839017
Бе я стига сте се дърляли. Аз пък да пусна една снимчица-предупреждение за тези, които тепърва мислят да си купуват двуетажни вагони от Ривароси. Значи като излезнаха преди 2 год. бяха с отдушници над челните кабини и големите надписи DEUTCHE REIHSBAHN (не съм сигурен в правописа), както и най важното - по 3 джама на челните стени. Както си бяха и българските. Когато в Конрад се появи модела с крилата и надпис DR много му се зарадвах, щото най приличаше на нашите, пък видях, че няма и отдушници над челните кабини. От Данчофинтската снимка която качих се вижда, че и истинските нямат отдушници. Събрах сили и си го поръчах. Обаче като дойде поръчката ме чакаше гадна изненада. Едната крайна секция - добре(с 3 джама), ама другата:
(Image removed from quote.)
Цяла вечер се чудих от радост ли да се напия или от мъка. Щото и да ми минаваше на акъла:(Туй DR) да стане БДЖ то се изпари на момента. Накрая взех Соломоновско решение - първата вечер от мъка, пък на следващата вечер като ми мине - от радост. Ще си ги връткам и така до Драгоман. Въпреки, че освен хармониките им намерих и други кусури, като например този, че седалките са 2+3 и на двата етажа, пък от чертежа на Райсецугархива много добре се вижда, че са 2+3 на долния и 3+2 на горния етаж. И е логично да е така, с оглед баланса на натоварването. Италианците определено са сбъркали въпреки, че с малко запилване седалките могат да се разменят. За ръкохватките на вратите всички са забелязали - модела има само на крайните, пък наште си имаха на всички. За финал ето още едно парченце от тия вагони:
(Image removed from quote.)
 :drinks:

Искай си парите обратно...или да ти сменят композицията.
Ето тук Ясен демонстрира за пример композицията на Ривароси
и доколкото виждам, си е с по три джама и от двете страни:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,2315.msg70259.html#msg70259

Но пък са с въпросните удушници дето на нашите БДЖ-ски ги нямаме. :scratch_ones_head:
Да не би да са били с различни каталожни номера бре професоре? :hi:


Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Двуетажни вагони на БДЖ
« Отговор #53 -: 20 Февруари 2014, 11:12:49 »
iPach , чети вимателно , братле , за да не губиш времето на Профа :
Off-Topic:
Когато в Конрад се появи модела с крилата и надпис DR много му се зарадвах, щото най приличаше на нашите, пък видях, че няма и отдушници над челните кабини.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Двуетажни вагони на БДЖ
« Отговор #54 -: 20 Февруари 2014, 11:35:05 »
Сканът на Пламен е общо взето бой  на негри в тъмна нощ... Ето я цялата оригинална и нерязана снимка от немския проспект...


И още една - на чисто нашенски съчленен влак, би трябвало по видимото означение да е влак с вагони 26009-26012. Ясно се вижда, че и на триосната талига средната ос е със реборд!  На снимките на Пламен от завода в Германия наистина средната колоос е без реборд, но както написах по-горе модификациите са много.


pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Двуетажни вагони на БДЖ
« Отговор #55 -: 20 Февруари 2014, 11:55:35 »
Скана разбира се че ще е лош, тъй като е от вестникарска снимка печатана през 1969г.
Друго си е да имаш проспекта на гланцова хартия и  молбата за помощ в тази тема.

Цитат на: ivo link=topic=4052.msg83377#msg83377 date=1352235014
Търся снимки и инфо на БДЖ двуетажни вагони. ...

Цитат на: pach link=topic=4052.msg83387#msg83387 date=1352272643
...
Само надписите по тях в подробности (служебните) се издирват още ...
Големите надписи са ясни също отдавна, но се присъединявам към питането на Иво - надписите за "шаблонирането"? :scratch_ones_head: :search:


Пак благодаря за снимките - най-после част от надписите по нашите вагони вече са ясни.
Дори тези които се виждат дават представа за различното през годините.
На тази снимка си е оригиналната окраска от 1968г. когато лентите (крила) от двете страни на "БДЖ" са тънки:

тип "В13" носещ номера на БДЖ-26 001 до 26 004 и REV.30.5.67


Докато тук (не знам коя година) освен избелелите надписи на "БДЖ", крилата около него са доста по-дебели черти,
както и шаблонирането с новите номера на вагоните. Даже струва ми се на най-близкия вагон
 номера е малко накриво боядисан май:
Вече с № 51 52 2617 001 - 004(първата композиция) до 51 52 2617 029 - 032(последната композиция) (Кракомобила  :hi:).

« Последна редакция: 20 Февруари 2014, 12:43:01 от pach »

rumensoft

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 73
  • Рейтинг: 37
    • RUMENSOFT
Re: Двуетажни вагони на БДЖ
« Отговор #56 -: 20 Февруари 2014, 13:44:58 »
Със страхотен материал изскочихте всички. БРАВО!  &bgflag.
Преди 1 година, едвам намирах 1 снимка, дори и в другите форуми няма такава информация  - в такива форуми, които се предполага, че може да се намери нещо, а вие тук сте най-добре развити и от към информация  :hi: :give_rose: :hi:

А защо са нарязани и кога? Не намерих отговор на това.
« Последна редакция: 20 Февруари 2014, 13:48:06 от rumensoft »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Двуетажни вагони на БДЖ
« Отговор #57 -: 20 Февруари 2014, 14:28:36 »
Цитат на: rumensoft link=topic=4052.msg93755#msg93755 date=1392896698
Със страхотен материал изскочихте всички. БРАВО!  &bgflag.
Преди 1 година, едвам намирах 1 снимка, дори и в другите форуми няма такава информация  - в такива форуми, които се предполага, че може да се намери нещо, а вие тук сте най-добре развити и от към информация  :hi: :give_rose: :hi:

А защо са нарязани и кога? Не намерих отговор на това.

Ами ти сега ли научи за нас.... :blush2: :blush2: :blush2:
А въпроса ти е явно риторичен ...подобен на този - "Защо България се унищожава от 50/60/70 години????" :angry:

Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Re: Двуетажни вагони на БДЖ
« Отговор #58 -: 21 Февруари 2014, 03:20:35 »
Значи поне се уточнихме че в Германия е имало както със, така и без кабина за управление.

Броят на прозорците в двата края е доста субективно понятие, поне в Германия в различни периоди от време на тези вагони са им се случвали какви ли не неща - заваряване на един, два прозореца, така че ги има всякакви модели, дори извън фантазията ми като например:



Прозорец в средата:



Прозорец от едната страна:



Чешки с два прозореца:



С кабина за управление със отдушник



 и без отдушник



Така че модели много и всякакви

Между другото буквално преди броени часове един немец любител на тези вагони и той вие като чакал, решил да си направи тази композиция:



...поръчал си човека и BR 143 от Roco с идеята хем да го тегли, хем да го бута... а от Ривароси получил това:



... така че не сте сами в мъките си ;)
« Последна редакция: 21 Февруари 2014, 03:23:37 от Der Hetzer »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Двуетажни вагони на БДЖ
« Отговор #59 -: 21 Февруари 2014, 10:10:29 »
Интересно защо е тръгнал да си я прави сам, тъй като ривароси я прави вече:

Rivarossi кат.№4161 Doppelstockzug Coca-Cola

и се продава в Швейцарско при Рикардо:
http://www.ricardo.ch/kaufen/modellbau-und-hobby/modelleisenbahnen-und-zubehoer/spur-h0-gleichstrom/personenwagen/rivarossi/rivarossi-4161-doppelstockzug-coca-cola/v/an715786482/

А той или е объркал каталожния номер, или от Ривароси са го сбъркали, защото
тези с по един джам са с кат.№4160


Даже съдейки по последователността на номерата, то този с една кабина е водещ ( в смисъл че е пръв произведен),
 а другия би трябвало сега да е в производство (виж по-горната снимката).
Грешката е станала или при поръчката (клиента бил той професора или немеца),
или при търговеца (бил той някой регионален търговец или Конрад),
или в производителя! Но от там едва ли биха сбъркали защото явно и двата модела са в производство.
Аз ако бях на мястото на професор TANO или на немеца бих се опитал да си ги сменя някак с нужния комплект.
Ако трябва направо при производителя - може и да ги сменят, щото това им е вид реклама!!!
« Последна редакция: 21 Февруари 2014, 10:12:53 от pach »